Skončila přestavba karlovarského nádraží, konstrukce z 19. století se opět zaskvěla

Karlovy Vary, Horní nádraží. Pramen: Twitter Jiřího SvobodyKarlovy Vary, Horní nádraží. Pramen: Twitter Jiřího Svobody

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně ukončila celkovou přestavbu stanice Karlovy Vary Horní nádraží. Už od roku 2017 slouží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně ukončila celkovou přestavbu stanice Karlovy Vary Horní nádraží. Už od roku 2017 slouží cestujícím nová výpravní budova, nyní k ní přibyly nástupiště, nový podchod a výtahy. Úpravami prošly železniční svršek a spodek, trakční vedení i zabezpečovací zařízení. Fakticky je nádraží nicméně hotovo už řadu týdnů, dnes se slavilo a stříhalo.

„Karlovy Vary jsou díky lázeňství i poloze blízko hranic oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů, kteří přijíždějí do města vlakem. Jsem rád, že první dojem o místě svého pobytu získají v železniční stanici, která odpovídá standardům 21. století,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Horní nádraží bylo dlouhá léta v krajském městě strašákem. Stavba staniční části začala hned po dokončení první části projektu, tedy výstavbě nové výpravní budovy, do jejíchž prostor se postupně přemístila veškerá technologie a ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. V návaznosti na modernizaci stanice nechalo město postavit novou lávku z přednádraží na sídliště Růžový vrch.

Zajímavostí byla repase historického přístřešku umístěného původně nad 1. a 2. nástupištěm, který je nově umístěný nad kusou 3. kolejí. Jde o ocelolitinovou konstrukci z produkce strojíren a železáren Samuela Bondyho v Praze, která byla na nástupiště osazena roku 1891. Renovace se dočkala po dlouhých desetiletích, když přečkala i poválečné opravy, kdy byla zkrácena na polovinu.

Historická konstrukce na Horním nádraží v Karlových Varech. Pramen: Twitter Jiřího Svobody

Historická konstrukce na Horním nádraží v Karlových Varech. Pramen: Twitter Jiřího Svobody

„Jsme rádi, že se vyřešilo jedno z nejvíce kritizovaných nádraží v České republice a velice oceňujeme zachování historické litinové konstrukce. Karlovy Vary se ochotně připojily k modernizaci nádraží vlastními investicemi do okolí,“ uvedla primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová

Modernizaci provedly firmy Skanska a Strabag Rail. Náklady přesáhly 700 milionů.

Tagy Karlovy Vary Horní nádraží SŽDC Top
26 komentářů