Automobilový průmysl Automobily

Škodě klesají prodeje nových aut, odbyt jde dolů hlavně v Číně

Škoda Auto věří, že prodejům pomůže evropská verze SUV Kamiq. Foto: Škoda Auto
Škoda Auto věří, že prodejům pomůže evropská verze SUV Kamiq. Foto: Škoda Auto

Potíže čínského trhu s novými auty plně dolehly na automobilku Škodu Auto. Ve svém největším odbytišti prodala automobilka za srpen 22 800 vozidel, o 23,8 % méně než před rokem. Propad největšího trhu Škody přispěl k celkovému poklesu odbytu o 4,1%. Problémy v Číně naopak vyvažují evropské trhy. Ukazují to čerstvá data o prodejích nových škodovek, která zveřejnila Škoda Auto v tiskové zprávě.

Díky vysoké poptávce po SUV modelech Kodiaq a Karoq se nám také v srpnu podařilo eliminovat dopady současného vývoje na našem největším trhu v Číně. Nové růstové impulzy očekáváme v následujících měsících od nového městského SUV škoda Kamiq pro evropské trhy,“ řekl člen predstavenstva Škody Alan Favey.

Podle regionů stouply dodávky v západní Evropě o 6,7 %. V Německu, které je druhým největším trhem Škody Auto, firma zaznamenala růst o 5,6 %. Dvouciferný růst hlásí automobilka v porovnání s loňským rokem ve Švédsku, Rakousku, Nizozemí. Růst prodejů zaznamenala firma i v zemích střední a východní Evropy. Firmu i nadále sužuje odbyt v Indii, který se blíží k hranici tisíci vozidel za měsíc, za srpen prodeje klesly o téměř čtvrtinu.

Dodávky vozů značka Škoda zákazníkům v srpnu 2019 (v kusech; zaokrouhleno; po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku)

Octavia (25 200: -5,0 %)
Fabia (13 000; -11,8 %)
Kodiaq (12 900; +20,4 %)
Karoq (10 500; +19,2 %)
Rapid (10 500; -30,1 %)
Superb (6 000; -35,2 %)
Scala (4 300; –)
Kamiq (3 400; -10,0 %)
Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 300; -21,9 %)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Jde také o to, že se tam nedělá dobrý promotion (podpora prodeje, reklama, PR, ), a že se tam nevyrábějí stejné verze jako u nás, jen trochu více nechromované. To je skutečně fiasko.

Dalibor
Host
Dalibor

navrhuju přejmenovat modely. ty co mají v názvu to kv, se prodávají nejlép… ale já zůstanu asi věrný svému kvalitnímu Francozovi. Ti Němci dějí brutálně nekomfortní tvrdý pérování. S tím se nedá pomlau jezdit. Teda fakl, že nejlepší pérování měla C5, plynokapalinový a to teda byla luxusní jízda. Ne ty drncáky co dávají do škodovek… Máme v práci služební oktáfčičky a jet tím denně 400km je opravdu očistec. Do zad vás kopne každej kamínek, poklop, kaníál prasklima výtluk, schodek na dálnici.. a že jich je. By mne zajímalo jesti to ti němci dělají schválně, nebo jestli komfortní podvozky prostě neumí… Číst vice »

Trdlo
Host
Trdlo

Není Němec jako Němec. Zkusil jsi třeba Golfa nebo Passata. Je to jiné svezení, oproti Škodovce. Na české silnice je lepší Golf než Octavia, na německých stačí i ta Škodovka. Podobně je to i u srovnání Passat vs. Superb…

Dalibor
Host
Dalibor

nezkusil, máme v práci jen oktáfky.

Petr
Host
Petr

No že by bylo jiný svezení bych netvrdil, podvozek golfa používá i octavia i když o generaci starší, golf je možná líp zpracovanej dílensky a vzadu víc místa na sedadlech oproti Oktě, ale oba to jsou uskákáný žebřiňáky, (ani se nedivím když byl V. Klaus prezidentem že s prezidentskou Škodovkou kvůli drncání odmítal jezdit)

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Záleží také v jakém technickém stavu ty vozy máte. Mně škodovka nikdy nevadila, naopak ty měkké vozy uspávají, pro mne je to naopak diskomfort, každý člověk potřebuje něco jiného.

Dalibor
Host
Dalibor

nový z půjčovny – operativní lízing. Točí se o pár letech. Dyť píšu že každýmu vyhovuje jiný podvozek, to co che „šumácher“ nevyhovuje tomu, kdo ochce pohodlí a komfort, případně má problémy s klouby a páteří. Ty škodofky sou spíš pro ty „šumáchery“

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll