Škoda završila výrobu jednotek pro lotyšské dráhy, v Ostravě vyrobili poslední vůz

Poslední vůz jednotky Škoda 16 Ev pro Lotyšsko. Foto: Škoda VagonkaPoslední vůz jednotky Škoda 16 Ev pro Lotyšsko. Foto: Škoda Vagonka

Zbývá předání posledních dvou jednotek v Rize.

Společnost Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Group završila českou část výroby elektrických jednotek pro lotyšské státní dráhy Vienā vilcienā (VIVI). Z Ostravy dnes vypravila poslední, 128. vůz celé zakázky. O dokončení informoval šéf firmy Martin Bednarz.

Zakázka ještě není zcela dokončená: jednotlivé vozy musí po silnici do Rigy, kde se jednotky kompletují. Dopravce zatím převzal 30 jednotek Škoda 16Ev, zbývají poslední dvě. Škoda zakázku získala v červenci 2019.

Širokorozchodné jednotky vycházejí z RegioPanterů, ale jsou uzpůsobeny možnostem v Lotyšsku. Kromě širokého rozchodu jsou také širší, a pojmou tak více pasažérů.

Jednotky jsou čtyřčlánkové, dlouhé 109 metrů a s kapacitou 436 míst k sezení. Vlaky mají pro cestující jednoúrovňový nástup z nástupišť, což nejen zpřístupní dopravu všem, ale také zkrátí dobu potřebnou k přestupu cestujících na zastávkách. Širší dveře vlaku navíc pomohou urychlit nástup a výstup. Vozidla musejí odolat klimatickým podmínkám od -40 °C až do +40 °C.

Nové elektrické vlaky jsou plně klimatizovány, mají ergonomická sedadla. Jsou vybaveny video a audio informačními systémy a výkonným wifi připojením. Jejich provoz bude plynulejší a v kabinách bude nižší hladina hluku než u těch, které se používají v současnosti. Nové vlaky mají konstrukční rychlost až 160 km/h (v současnosti 120 km/h). Maximální rychlost bude v budoucnu možná na úsecích, kde to umožní železniční infrastruktura.

Hodnota zakázky je zhruba šest miliard korun.

Poslední vůz jednotky Škoda 16 Ev pro Lotyšsko. Foto: Škoda VagonkaElektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNová elektrická jednotka  Škoda 16Ev první den provozu v Lotyšsku. Foto: Škoda GroupNová elektrická jednotka  Škoda 16Ev první den provozu v Lotyšsku. Foto: Škoda GroupElektrické jednotky Škoda pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér elektrické jednotky pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPrvní elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda GroupPrvní elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda GroupPrvní elektrická jednotka od Škody pro Lotyšsko, prezentace v Rize 7. září 2022. Pramen: Škoda GroupPrvní dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64První dvě elektrické jednotky od Škody pro Lotyšské dráhy. Autor: Mārtiņš Zilgalvis/F64
Tagy Lotyšsko Pasažieru vilciens Škoda 16Ev Škoda Group Škoda Vagonka Vienā vilcienā (VIVI)
14 komentářů