Doprava ve městě Trolejbusy

Škoda završila dodávku trolejbusů do Ostravy dvěma kloubovými vozy

Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.
Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.

Plzeňská Škoda Electric předala do Ostravy dvojici kloubových trolejbusů 27Tr, čímž završila zakázku na celkem 12 vozidel pro moravskoslezskou metropoli. Celková hodnota dodávky je 160 milionů; za to město získalo deset dvanáctimetrových trolejbusů 26Tr a dva kloubové osmnáctimetrové trolejbusy 27Tr.

Nové trolejbusy pro Ostravu jsou vybaveny bateriemi, takže projedou i úseky bez trolejového vedení. Nabíjení pak probíhá během jízdy na troleji, vozy navíc využívají i rekuperaci, kdy se do baterií ukládá energie z brzdění.

Trolejbus 26Tr pro Ostravu. Autor: Škoda Electric
Trolejbus 26Tr pro Ostravu.
Autor: Škoda Electric

„Toto řešení je nyní velmi žádané. Alternativní pohon na baterie dává dopravci velké možnosti, kam trolejbusy nasadit, navíc je šetrný k přírodě, tichý,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí takzvaného kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Aktuální dodávka trolejbusů pro Ostravu navazuje na obdobný kontrakt z roku 2015, kdy Škoda Electric dodala tamnímu dopravnímu podniku 12 vozidel