Komerční sdělení Železniční průmysl

Škoda Transportation pokračuje ve výrobě a přijímá nové zaměstnance

Podoba souprav push-pull pro Moravskoslezský kraj. Foto: Škoda Transportation
Podoba souprav push-pull pro Moravskoslezský kraj. Foto: Škoda Transportation

Plzeň/Ostrava/Šumperk/Praha, 31. 3. 2020 – Skupina Škoda Transportation i v této složité době pracuje na projektech pro české i zahraniční zákazníky. Všichni zaměstnanci samozřejmě důsledně dodržují protivirová opatření. Přes všechny překážky firma nadále investuje do rozšiřování výrobních kapacit a hledá několik stovek nových zaměstnanců.

„Velice si vážím všech škodováků, kteří pracují v krizovém režimu ve veškerých našich výrobních lokalitách. V Plzni, Ostravě, Šumperku i v Praze panuje perfektní disciplína a velice mě těší, že jsme prokázali naši připravenost čelit výzvám jako je tato a rychle se adaptovat,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina a doplňuje: „Průmysl je motor české ekonomiky, a proto jsem rád, že dokážeme i přes určitá omezení a potíže, které samozřejmě dopadají i na nás, nadále vyrábět naše moderní vozidla, pracovat na údržbě například souprav metra v Praze nebo navrhovat nová technická řešení do nadcházejících tendrů. Ve Škodovce máme již nyní zakázky na minimálně tři roky dopředu zajištěné. Jsem si tedy jistý, že přes těžkosti, kterým čelíme, my škodováci tuto složitou dobu zvládneme, budeme držet za jeden provaz a nakonec vyjdeme ze situace silnější než kdy předtím.“

Ve Škodě Transportation je možné podílet se na velkých projektech a vidět výsledky své práce od prvních součástek až po finální předání vozidla zákazníkovi. Stále se přijímají noví zaměstnanci pro výrobní i technické úseky. V ostravské Škodě Vagonka je nyní zhruba 450 zaměstnanců a v souvislosti s nárůstem výroby dojde k navýšení jejich počtu na 900. A podobně se nabírají zaměstnanci i v Plzni, Šumperku nebo v Praze.

Rok 2020 je pro skupinu Škoda Transportation ve znamení navyšování výrobních kapacit a masivních investic ve všech lokalitách, kde společnosti působí. Například v Ostravě začalo před několika týdny rozšiřování výrobního areálu. Dojde tím k výraznému navýšení kapacit výroby a zefektivnění produkce nových vlaků. Navíc se sem bude koncentrovat technologické know-how v oblasti řídících, multimediálních a diagnostických systémů dceřiné společnosti Škoda Digital. V příštích dvou letech bude jen do Škody Vagonka investována celkově jedna miliarda korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
vagonář
Host
vagonář

Nejsem personalista, nejsem manažer, každopádně: Máte-li chuť změnit život, dělejte to, o čem si myslíte, že má smysl, ne to, co vám radí okolí.

Sotous
Host
Sotous

Existuje statistika kolik dělnických profesí v této firmě je zastáváno čechy a kolik gastarbeitry?
Tato firma daní kde? V Holandsku jako celé PPF?

Jaký je tedy přínos krom toho že těmi šunty musím jezdit denně do práce?

Pražák
Host
Pražák

Všechny firmy, které jsou registrované v ČR tady samozřejmě platí daně. Já nevím kde se pořád bere ten nesmysl, že firma se zahraničním vlastníkem neplatí daně. Stačí se podívat na justice.cz, na účetní závěrku.

kakov
Host
kakov

bere se v jednoduchém faktu, jakožto právnická osoba daní firma svůj zisk v nějaké zemi (třeba v NL), tudíž v ČR neplatí daň z příjmu právnických osob, ale jednodušší lidé to vidí tak, že platí daně jen v cizině a do ČR neodvádí nic, jaksi jim nedojde, že ta firma odvádí celou řadu dalších daní, které jdou do kasy ČR. Roli v tom hraje také závist.

Michal
Host
Michal

Pokud vláda naleje opravdu do ekonomiky peníze, jak jim radí mnoho ekonomů, tak by mohlo dojít i na peníze na větší obnovu vozového parku. Mnohá vozidla by už měla být v muzeu a ne na tratích.

Pražák
Host
Pražák

To by se čistě teoreticky mohlo týkat jen elektrické trakce, nedovedu si představit, že by vláda v boji za záchranu českých pracovních míst zadotovala pracovní místa u polských či německých firem v rámci obnovy dieselových jednotek.

Michal
Host
Michal

a ještě rychlíkové vozy. Ty Škoda vyrabí a mohlo by se jich zakoupit mnohem mnohem vic.

Eduard
Host
Eduard

Dobrá zpráva v těchto těžkých časech. Je moc dobře, že lidi budou mít práci.

Jan
Host
Jan

Možná už by bylo na čase začít budovat už asi 60 let vynalezenou rychlodráhu. Např Berlín (Drážďany) Praha (Brno) Vídeň Bratislava Budapešť. Nebo Mnichov Praha (Brno Ostrava) Varšava. Odlehčila by se tím naše stávající Rakousko – Uherská železnice. A podpořila zaměstnanost v časech krize (která patrně přijde). O dokončení dálniční sítě nemluvě..

K.S.
Host
K.S.

C.K. dráhu nedáme, radši to tu zbouráme! 😀 Nevím jestli je zrovna VRT to pravé ořechové, spíš si říkám jestli by nebylo lepší udělat prověření sítě a její optimalizaci, pořád tu máme hromadu zbytečných úvratí železnice vedené podle dnes neexistující spádovosti a tak. No a pak hromadu nerealizovaných plánů na tratě už z C.K. a možná by se něco dalo požít i dnes pro nákladku, zejména. VRT vidím trochu jako problematickou, je to drahá novostavba a bude se bít s koridorem, ten je v Polabí rovný a stejně tak ze Zábřehu do Olomouce, pokud tam bude Vmax >200km, tak tam… Číst vice »

Vladimir
Host
Vladimir

A neni smyslem postavit opravdovou VRT a na nynejsi fancy osobkce se uvolni misto na nakladni dopravu? Muze se to zdat jako zbytecne vyhozene penez, ale ja Prahu vlakem tocim min 1x tydne a zkraceni casu o 2h za den pri ceste tam i zpet bych vazne ocenil. Soucastna trat Praha – Ostrava ma potecial se dostat na cas 2:30. Ale k tomuto casu se jen tak nedopracujeme, protoze je na kolejich plno a nekdo by musel tem co jedou 200kmh uvolnit misto to by se cargu a ani pomalejsi osobce nelibilo.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pro začátek:
Dvojkolejka z Plzně do Německa. Doplnění (a záloka) za trať kolem Labe
Dvojkoleka Brno – Vyškov, ikdyby byla VRT, tak eSko na jednokolejce je nesmysl.
Narovnat Bezpráví. Herdek už!
Dvojkolejka z Velého Oseka do Chocně.

Tohle jsou stavby, na které má Správa dostatek podkladů i zkušeností něco takového stavět. A připravovat ten krušnohorský tunel. Tyhle kapacitní problémy VRT neřeší a nevyřeší. Výše uvedené stavby jsou potřeba nezávisle na VRT. A přiznejme si, že VRT je běh na dlouhou trať.

Václav
Host
Václav

Konečně pozitivní zpráva v tom marastu.

David
Host
David

PR zprávy už z principu jsou pozitivní.

Standa
Host
Standa

Jestli platí svářeče přes 30k čistyho bez přesčasu tak přecházím od stávajícího..

standa
Host
standa

tak koukám po týdnu a půl že podle nulových příspěvků asi ne. takže není důvod. asi čekají až se lidi dostanou skrz koronu do úzkých a pak se sami připlazí. To už by tu někdo ze škodovky odvětil 🙂 a neříkejte mi když mají tady takovou náborovou reklamu že si tu názory nečtou 🙂 30k čistýho bez přesčasu … mějte to v hlavě až budou chybět lidi a po odeznění korony možná ještě víc… za málo peněz je málo muziky.

666
Host
666

Pokud by nabízeli slušnou mzdu, tak jí uvedou a navíc nebudou platit tyto inzeráty, protože nebudou potřeba.

Halamus
Host
Halamus

Domnívám se, že náborová kampaň se rozjela v v době, kdy Vagónka nabrala zakázky a na pracovním trhu bylo málo zaměstnanců požadovaných profesí. Škodovka je moloch a než se vše „zprocesuje“, tak to chvíli trvá.

Jiří 3
Host
Jiří 3

Co má Škodovka za závod v Praze?

Kubrt
Host
Kubrt

Dělají údržbu souprav metra na A a B – tedy ve Škodovce rekonstruovaných (na C je výrobce i dodavatel údržby Siemens).

Antonín
Host
Antonín

S tím C je to trochu složitější – první soupravy vyráběla a dodávala ještě ČKD než ji vytunelovali a zlikvidovali, pak to teprve převzal Siemens. ČKD soupravy mají ve vagonech všechna sedadla příčná, zatímco Siemens je pak změnil uprostřed na podélná.

Kubrt
Host
Kubrt

To je pravda, na druhou stranu Siemens tam byl od začátku jako člen konsorcia, takže i na těch prvních jednotkách má svůj podíl.

Dusanh
Host
Dusanh

A taky konstrukční kancelář na Butovicích…

Honza D.
Host
Honza D.

To je skoro co by kamenem dohodil od Siemensu. Třeba kluci chodí spolu na pivo a navzájem se inspirují. 😁

K.S.
Host
K.S.

Pokud stát(y) nebudou blbnout a omezovat příliš výdaje, nebo je přesměrují za užitečnějšími (čti těmi, které budou generovat do budoucna příjmy), tak dopad nemusí být na průmysl tak dramatický. Tady je šance vypsat jako stimulační balíček fond na obnovu železničních vozidel a trochu více zafinancovat infrastrukturní stavby a zkusit je popohnat, zastavovat je teď by byla nebetyčná hloupost.

noerf
Host
noerf

K.S.: Škoda má práci na tři roky dopředu i s rozšířením kapacit. CZ Loko vypadá také dobře a železnice je perspektivní, zejména pokud dokáže přepravovat lidí i zboží v čase autodopravy, tedy pokud bude dostatečná kapacita tratí i pro nákladní dopravu a dobrá traťová rychlost.

K.S.
Host
K.S.

Právě kapacita se může ukázat jako kámen úrazu a proto by bylo velmi vhodné pokud by nedošlo k omezení investic do infrastruktury a naopak se třeba i finance na ni zvýšily (přesunem třeba ze slev), otázka jestli se soustředit jenom na hlavní tratě, nebo se pustit do všeho co je připraveno a na co by mohly být peníze. Teď je snad šance ty stavby udělat levněji o něco než před tím, jen je třeba aby se když tak šetřilo na zábradlí a ne na kolejích pro ND.

David
Host
David

Traťová rychlost? Klíčové jsou spíš jízdní a cestovní doby, byť ty s traťovou rychlostí do určité míry souvisejí.

Kubrt
Host
Kubrt

Probíhá nějaká výrobní činnost v areálu Movo? Díky.

Zabakovec
Host
Zabakovec

Kdo přijde o práci a má to co podnik hledá, proč ne, aspoň lidé vědí kde sehnat práci.

Luděk S.
Host
Luděk S.

Tak to má být! Jediný Správný (a možný) Výrobce Železničních Vozidel.

Jerry
Host
Jerry

Blbě plky .je dobře že se u nás vyrábí a ne že všechno dovezeme.

Luděk S.
Host
Luděk S.

A píšu snad něco jiného? Naopak! Osobně jsem pro zákon, že projekty pouze SUDOP, zabezpečení pouze AŽD. Jen teda tu Škodu trochu kalí fakt, že to jsou Holanďani.

Pe.tr
Host
Pe.tr

Takže budeme jezdit favoritem v době osmdesátkových audin a kadetů , projektovat paneláky v době rozmanité zástavby s nápadem a pracovyt s elektronkou E13 v době procesorů ????? No , hlavně že je to naše .
Podporuji české výrobce ale ne za každou cenu .Škoda se snaží , byť je o dva kroky zpět , AŽD potřebuje konkurenci jako sůl ale SUDOP nahradit na hned .

kakov
Host
kakov

favoritem nééé, to už je moc moderní, 120 je lepší!!!!

Luděk S.
Host
Luděk S.

Tady vůbec nejde o to, čím budete jezdit vy. Tady jde o to, kdo si vydělá a kdo na tom nebude škodnej. Že nám k tomu fandí parta starejch modrejch gum a komunistů, to je jen veselý bonus.

kakov
Host
kakov

však já to myslel jako humornou vsuvku 😉 ale divil by jste se i takhle uvažující lidé existují

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Na sněhu? Samozřejmě!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jenže… stejně vás bude vytahovat Subaru. 😀

K.S.
Host
K.S.

E13? To je 6.3V žhavení a pak patice T? Ale co je to za elektronku? Nebo je to nežhavená Tetroda v patici T? Jako proti elektronkám nic, ale to je tak do audia a nesmí se zakrývat, přece tak hezky svítí. 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Byly by kvalitní české procesory z JZD Slušovice. A někdy touhle dobou už by byly běžné MP3 přehrávače z Tesly Pardubice. Jen by musely zůstat uzavřené hranice, aby masové pašování CD přehrávačů nezabilo jejich vývoj v Tesle, který již tehdy v 89. roce probíhal.
PS: Dokonce byste si dnes mohl pustit kapelu Kiss, aniž byste byl za nácka, vyzývajícího k násilí skladbou I Was Made For Lovin‘ You. Angličtina by již byla povolená a tak by … se to stejně nedalo prohlašovat za výzvu k násilí.