Doprava ve městě Trolejbusy

Škoda poslala do Sofie první tři bateriové trolejbusy z loňské smlouvy

Trolejbus Škoda 27Tr pro Sofii. Pramen: Škoda Electric
Trolejbus Škoda 27Tr pro Sofii. Pramen: Škoda Electric
Do provozu s cestujícími by se nové vozy mohly dostat během dubna

Škoda Transportation začala naplňovat loni uzavřenou půlmiliardovou smlouvu, když do bulharské Sofie odeslala první tři trolejbusy 27Tr. Vozidla putují na kamionech. Celkem si Sofie loni v květnu objednala 30 těchto trolejbusů s doplňkovým bateriovým pohonem.

„Do provozu s cestujícími by se nové vozy mohly dostat během dubna,“ uvedl projektový manažer dceřiné Škody Electric Oldřich Husa.

Díky pomocnému bateriovému pohonu mohou trolejbusy jezdit i v místech, kde chybí trolejové vedení. Na jedno nabití ujedou zhruba pět kilometrů. Trolejbusy pro Sofii pojmou až 123 cestujících. Jsou vybaveny mimo jiné klimatizací a diagnostickým systémem s dálkovým přenosem dat.

„Na bulharském trhu se nám v posledních letech daří. Do hlavního města Sofie jsme dodali padesát nízkopodlažních kloubových trolejbusů a další vozidla jsou k vidění i v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu,“ doplnil obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ketchup1970

Předjížděl jsem je na dálnici D1. Nevěděl jsem přesně, co za kontrakt to je. Dík za info

Josef Král

Trolejbus jel po dálnici. Proč ho nevezli po železnici? Tahat ho po dálnici je přece nesmysl, do Sofie jistě vedou koleje.

Pája

Tohle se praktikuje už léta. Důvod je, že to složí až na nádvoří vozovny, zatímco vagonování zaměstnalo nejméně 2 údržbáře s tahačem. Taky poškození během přepravy je méně častý jev. Takové rozbité okno při cenách a nutnosti objednat ho, dohadovat se s dopravcem … Sice se mi to nelíbí, ale na druhou stranu zákazníka chápu.

PvvS

No asi je chtějí ještě letos..

Kubrt

Když jely trolejbusy z Plzně do Bulharska vlakem naposledy, došlo už u Berouna k uvolnění tykadla jednoho vozu se značnými následky. Nevím, jakou výhodu by železniční transport v tomto případě nabízel.

Pája

Záleží na tom, kam.

Kubrt

Článek je o přepravě z Plzně do Sofie.

Jiří Kocurek

Protože pravidelné přepravy obrovského množství kontejnerů (viz D1 vs Tehachappi) jsou zcela nezajímavé. A tak se šotouši zaměřují na naprosté marginality.