Škoda má miliardovou zakázku na tramvaje do Německa. Uspěla ve městě, kde vyrábí její konkurence

Vizualizace nové tramvaje pro Kassel. Foto: Škoda GroupVizualizace nové tramvaje pro Kassel. Foto: Škoda Group

Do Kasselu může Škoda dodat až 40 nových tramvají.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Pěkné. Za 4 mil. euro kus.
Dotaz na někoho z ŠT. Psalo se, že ŠT vyvíjí autonomní systém pro tramvaje a má být nasazen do provozu v roce ?? snad v Plzni, jestli si dobře pamatuji. Jak to s tím vypadá? Díky

simeon

Velká gratulace, jen mi chybí, ve kterém závodě skupiny se budou vozy vyrábět.

Miloš

Vyrábět to bude Škoda. Kde bude konečná montáž je otázka volných kapacit. V každém případě se to kompletuje z více dílů které se vyrábí v různých pobočkách. Ne všechno jako i u jiných výrobců si firma dělá sama. Vývoj, dokumentaci, pohony i vozové skříně vyrábí Škoda…

Vojtěch Suchan

Tak schválně, jestli budou moci i do Hessisch Lichtenau 😉

Bram

Pokud budou schváleny jako vlakotramvaje, tak ano. Jinak mám za to, že (vlako)tramvaje tam vlak už mohou potkat spíš jen hypoteticky, protože železniční provoz v podobě nákladní dopravy v úseku, kde tramvaje do Hessisch Lichtenau jezdí po železniční trati, již před lety ustal. Lze to vidět jak na mapy.cz, tak na google maps. Nejlépe je to vidět na zastávce Niederkaufungen Mitte (na google maps jsou fotky), kde je šestikolejnicová (!!!) splítka a střední kolej určená pro vlak už evidentně není pojížděna. Ale šestikolejnicová splítka je fakt bizár…

Twix

To by mě právě zajímalo, jestli na této trati nějaké vlakotramvajové schvalování bylo nutné. Možná něco kvůli zabezpečení? Každopádně v článku se píše že pojedou také do Baunatal, což je pokud vím přesně tato linka. Reálné vlakotramvaje do Hessisch Lichtenau taky někdy jezdily, a sice jako zrychlené spoje, které využívaly nezadrátovanou původní trať mimo městský úsek v Kaufungen.

Bram

Také by mne to zajímalo. Celkově mi přijde trať do Hessisch Lichtenau upravena tak, aby tam vlakotramvaje nemusely a mohly tam tramvaje normální. Ale to jen spekuluji…

kpetr

Podle satelitních snímků to vypadá, že do zastávky vede jednokolejná trať – proč je pak tedy v zastávce ona bizarní splítka?

Surio Mario

Protože náklady by těsně podél nástupiště neprojely kvůli svému profilu. A kdyby naopak tramvaje zastavovaly uprostřed, byla by mezi dveřmi a nástupištěm velká mezera. Tohle je sice technicky trochu komplikované, ale pro cestující maximálně pohodlné.

Vojtěch Suchan

Právěže jako vlakotramvaje schválené být nemusí – Hessich Lichtenau je provoz tramvají po železnici za účelem propojenosti. Musí ale odpovídat ESBO režimu tratě do Hessisch Lichtenau.

Honza D

V Plzni za starou halou měli jen pětikolejnicovou splítku. Snad tam měli i takovou točnu, jestli si to pamatuji dobře.