Škoda Group zvýšila provozní zisk na 1,55 miliardy, v zásobě má zakázky za 85 miliard

Výroba vlakových skříní v ostravském závodě Škody. Pramen: Škoda GroupVýroba vlakových skříní v ostravském závodě Škody. Pramen: Škoda Group

Investici do moderních technologií, výzkumu a vývoje podle něj loni přesáhly 87 milionů eur.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
126975

Největší čisté zisky měla Škoda v době kdy dodávala City Elefanty za 250 mil. CZK za soupravu Český dráham.

vlachjan

Schopnost toho podniku generovat zisk je obdivuhodná. Na wikipedi je přehledná tabulka kolik to ročně vydělalo mezi lety 2010 – 2022. Divdendy v letech 2010-2017 ten podnik v podstatě vysály, přesto po relativně krátké době ta firma opět generuje krásné peníze. Jeden si skoro ani nechce představovat, kde by mohli být, kdyby více investovali do provozu a vývoje.

jenicek54

škoda zvedla zisk, jen zdražila o sta tisíce

jenicek54

zisk škoda

Miloš

Mám velkou osobní radost, že se firmě daří.
Spojil jsem s ní dvacet let života…

Neznalek

Bravo – gratulujeme – jen tak dál!

Lukáš

Mám si koupit akcie?

noerf

Když je seženete, tak určitě. Ale na burze nejsou a současní majitelé PPF a pan Korecký nemají zájem prodávat.

Jihočech

Což je může brzdit v dalším rozvoji firmy. Myslím, že vstup na burzu by jim prospěl

Ondřej Wagner

PPF je rodinná firma Kellnerovych.

vlachjan

Když potřebovali před pár lety peníze, mohli stávajcí majitelé zvýšit základní kapitál, vydat dluhopisy nebo upsat část akcií na burze. Rozhodli se prodat ochranou známku… Nyní se ale nemusí o zisk s nikým dělit.

Zdendik

Před pár dny o tom byl rozhovor. V devadesátkách vláda střelila automobilku Škoda, VW ji koupil hlavně kvůli ochranné známce Škoda. Mateřský závod protestoval, ale byl umlčen. Teď plzeňská Škodovka o tuto známku dobrovolně přišla po dlouhé době tahanic bez výhledu. Takže značka, která byla pojmem už za R/U bude jen na autech.

Emane

VW koupil AZNP MB, bo

a) jako zálohu, kdyby se nepovedl VW Sachsen (Zwickau-Mosel),

a

b) jako synergii s BAZ v Bratislavě a TAZ v Sarajevu, kam by německý/latinoamerický/španělský VW či Seat posílal výrobní linky na minulé generace VW/Seatu.

Protože Porsche Holding (autodealer, nikoliv automobilka v B-W) snad měl z ?1948? cosi jako práva na prodej VW (na část marže) za železnou oponou, což by VW obešel tím, že by za železnou oponou prodával své minulé generace (vyráběné v ČSFR a v Jugoslávii) pod značkou Škoda.

bently

Tak to vzhledem k finančním výsledkům vypadá, že se letos krach Škodovky OPĚT odkládá (Plzeňáci pochopí) 😉