Škoda Group zvýšila provozní zisk na 1,55 miliardy, v zásobě má zakázky za 85 miliard
Výroba vlakových skříní v ostravském závodě Škody. Pramen: Škoda Group

Investici do moderních technologií, výzkumu a vývoje podle něj loni přesáhly 87 milionů eur.
Největší čisté zisky měla Škoda v době kdy dodávala City Elefanty za 250 mil. CZK za soupravu Český dráham.
Schopnost toho podniku generovat zisk je obdivuhodná. Na wikipedi je přehledná tabulka kolik to ročně vydělalo mezi lety 2010 – 2022. Divdendy v letech 2010-2017 ten podnik v podstatě vysály, přesto po relativně krátké době ta firma opět generuje krásné peníze. Jeden si skoro ani nechce představovat, kde by mohli být, kdyby více investovali do provozu a vývoje.
škoda zvedla zisk, jen zdražila o sta tisíce
zisk škoda
Mám velkou osobní radost, že se firmě daří.
Spojil jsem s ní dvacet let života…
Bravo – gratulujeme – jen tak dál!
Mám si koupit akcie?
Když je seženete, tak určitě. Ale na burze nejsou a současní majitelé PPF a pan Korecký nemají zájem prodávat.
Což je může brzdit v dalším rozvoji firmy. Myslím, že vstup na burzu by jim prospěl
PPF je rodinná firma Kellnerovych.
Když potřebovali před pár lety peníze, mohli stávajcí majitelé zvýšit základní kapitál, vydat dluhopisy nebo upsat část akcií na burze. Rozhodli se prodat ochranou známku… Nyní se ale nemusí o zisk s nikým dělit.
Před pár dny o tom byl rozhovor. V devadesátkách vláda střelila automobilku Škoda, VW ji koupil hlavně kvůli ochranné známce Škoda. Mateřský závod protestoval, ale byl umlčen. Teď plzeňská Škodovka o tuto známku dobrovolně přišla po dlouhé době tahanic bez výhledu. Takže značka, která byla pojmem už za R/U bude jen na autech.
VW koupil AZNP MB, bo
a) jako zálohu, kdyby se nepovedl VW Sachsen (Zwickau-Mosel),
a
b) jako synergii s BAZ v Bratislavě a TAZ v Sarajevu, kam by německý/latinoamerický/španělský VW či Seat posílal výrobní linky na minulé generace VW/Seatu.
Protože Porsche Holding (autodealer, nikoliv automobilka v B-W) snad měl z ?1948? cosi jako práva na prodej VW (na část marže) za železnou oponou, což by VW obešel tím, že by za železnou oponou prodával své minulé generace (vyráběné v ČSFR a v Jugoslávii) pod značkou Škoda.
Tak to vzhledem k finančním výsledkům vypadá, že se letos krach Škodovky OPĚT odkládá (Plzeňáci pochopí) 😉