Doprava ve městě Trolejbusy Železniční průmysl

Škoda Electric završila dodávku naklápěcích trolejbusů pro bulharský Pleven

Trolejbus 26 Tr pro Pleven. Autor: Škoda Electric
Trolejbus 26 Tr pro Pleven. Autor: Škoda Electric

Plzeňská Škoda Electric dodala do bulharského Plevenu poslední ze čtrnácti objednaných trolejbusů 26 Tr. Vozidla vyrobená ve spolupráci s polským Solarisem jsou mimo jiné vybavena trakční baterií, takže mohou jezdit i v místech bez trolejí. Nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí takzvaného kneelingu, kdy se trolejbus v zastávce nakloní až k hraně chodníku.

Nejde přitom o první trolejbusy Škoda v Plevenu. Už od roku 2014 jezdí ve městě čtyřicet vozidel původem z Plzně. Tehdy dodané trolejbusy byly součátí velké společné zakázky na sto kusů pro čtyři města. Zbylých šedesát trolejbusů jezdí v Burgasu, Varně a Stare Zagoře.

V Bulharsku jezdí celkem více než 500 trolejbusů od Škody, nejvíce v Sofii. Tam český výrobce dodal v posledních letech například padesát kloubových vozidel Škoda 27 Tr.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Promiňte, ale „naklápěcí“ trolejbusy dělala Škoda-Irisbus (24Tr, tuším) již před 15 lety…

  • Je nutné mít v titulku to slovo „naklápěcích“? Bez toho slova by to bylo mnohem lepší, takto to vypadá, že jde o něco extra, ale kneeling je snad v současnosti už takový standard u trolejbusů a i u většiny autobusů. Parciálních by bylo lepší přídavné jméno, které by přineslo asi lepší informaci 🙂

Newsletter

Partneři


Výběr editora