Škoda dokončila modernizaci první tramvaje M31, pro Göteborg jich vylepší 79

První zmodernizovaná tramvaj M31 pro Göteborg. Zdroj: Škoda GroupPrvní zmodernizovaná tramvaj M31 pro Göteborg. Zdroj: Škoda Group

Práce proběhly v ostravském závodu Škoda Ekova.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Na vzhled to nejezdí, ale ten střední článek je jako pěst na oko. Měli zachovat podobnou šířku sloupků (ano, bylo by jen jedno a jedno větší okno), aby to nějak pasovalo. Ovšem, když si klient přeje…

Beskyd

Předrenovační stav vypadá jakoby ty tramvaje byli někdy ze 70/80 let původem ze Sovětského svazu. Ošklivé, nemoderní už z výroby.

Michal M

V kantonu Martigny vyhodí o deset let mladší vlak, kterým jezdí pár desítek lidí denně, protože nesplňuje požadavky na přístupnost…
A v Göteborgu opravujou pro páteřní linky MHD takovýhle vraždy, což je nápad na úrovni pražských KT8D5.

František

Na zeleznici pořád předělávat a opravují 810…

Luboš Beneš

Na Ostravsku již mají i klimatisaci a vakuové WC. Myslím že se blíží jejich nasazení na VRT.

František

Ja se těším na první bateriový s ETCS!

Kubrt

Nemaj tiskárnu na peníze, řeší obnovu jak nákupem nových vozů, tak opravami starých.

Antonín1

Když srovnávám design těchto tramvají z poloviny 80. let s designem T3 z přelomu 50. a 60. let, tak u mě vítězí T3 a opticky bych ji bral jako modernější, kdybych byl nezasvěcený. Naši v té době uměli.

Ferda

Dokázali by i víc, kdyby je neškrtil bolševik… Bohužel…

Náhodný Kolemjdoucí

Nevycházel ten design z PCC?

MRC

Vycházel, ale přesto mi připadá modernější než všechny ostatní.

Kubrt

Ony ty švédské poválečné čtyřnápravové tramvaje, na něž ta M31 navazuje, taky v základu vycházely z PCC a designově jim jsou vlastně blíž, než ty „české PCC“, které jsou užší, vizuálně lehčí a elegantnější. Těm göteborským klasickým tramvajím (do M31), dle mého, designově nesvědčí jak ta šířka, tak protažení skříně téměř k vozovce a nakonec ani ta tradiční modrá barva. No ale hlavné je, že ten provoz funguje a je široko daleko nejrozsáhlejší 🙂

Milan

Z PCC nevycházel ani moc design T3, ale hlavně pohon – trakční výzbroj tzv. zrychlovačem. Z PCC trochu ještě tvarově byly předchůdkyně T1 a T2, ale za mě ještě víc mi jej připomíná tvar čel těch tramvají, o nichž je tento článek.

Dusmor

Opravte prosím popisek u první fotky. Je na ní tramvaj PŘED modernizací.