Škoda dokončila modernizaci první tramvaje M31, pro Göteborg jich vylepší 79
První zmodernizovaná tramvaj M31 pro Göteborg. Zdroj: Škoda Group

Práce proběhly v ostravském závodu Škoda Ekova.
Práce proběhly v ostravském závodu Škoda Ekova.
Na vzhled to nejezdí, ale ten střední článek je jako pěst na oko. Měli zachovat podobnou šířku sloupků (ano, bylo by jen jedno a jedno větší okno), aby to nějak pasovalo. Ovšem, když si klient přeje…
Předrenovační stav vypadá jakoby ty tramvaje byli někdy ze 70/80 let původem ze Sovětského svazu. Ošklivé, nemoderní už z výroby.
V kantonu Martigny vyhodí o deset let mladší vlak, kterým jezdí pár desítek lidí denně, protože nesplňuje požadavky na přístupnost…
A v Göteborgu opravujou pro páteřní linky MHD takovýhle vraždy, což je nápad na úrovni pražských KT8D5.
Na zeleznici pořád předělávat a opravují 810…
Na Ostravsku již mají i klimatisaci a vakuové WC. Myslím že se blíží jejich nasazení na VRT.
Ja se těším na první bateriový s ETCS!
Nemaj tiskárnu na peníze, řeší obnovu jak nákupem nových vozů, tak opravami starých.
Když srovnávám design těchto tramvají z poloviny 80. let s designem T3 z přelomu 50. a 60. let, tak u mě vítězí T3 a opticky bych ji bral jako modernější, kdybych byl nezasvěcený. Naši v té době uměli.
Dokázali by i víc, kdyby je neškrtil bolševik… Bohužel…
Nevycházel ten design z PCC?
Vycházel, ale přesto mi připadá modernější než všechny ostatní.
Ony ty švédské poválečné čtyřnápravové tramvaje, na něž ta M31 navazuje, taky v základu vycházely z PCC a designově jim jsou vlastně blíž, než ty „české PCC“, které jsou užší, vizuálně lehčí a elegantnější. Těm göteborským klasickým tramvajím (do M31), dle mého, designově nesvědčí jak ta šířka, tak protažení skříně téměř k vozovce a nakonec ani ta tradiční modrá barva. No ale hlavné je, že ten provoz funguje a je široko daleko nejrozsáhlejší 🙂
Z PCC nevycházel ani moc design T3, ale hlavně pohon – trakční výzbroj tzv. zrychlovačem. Z PCC trochu ještě tvarově byly předchůdkyně T1 a T2, ale za mě ještě víc mi jej připomíná tvar čel těch tramvají, o nichž je tento článek.
Opravte prosím popisek u první fotky. Je na ní tramvaj PŘED modernizací.