Škoda chce prorazit ve Varšavě. Podala nabídku do tramvajového megatendru
Škoda 52T před první jízdou s cestujícími. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Český výrobce pravděpodobně nabízí tramvaj vycházející z 52T, kterou začal dodávat do Prahy, píší polská média.
Myslím, že pro plzeňskou Škodovku bude velmi důležité aby nové tramvaje ve větším počtu zacaly jezdit v Praze. Protože tramvajová doprava v Praze může být dobrou referenci pro tohoto tramvajového výrobce.
No neříkám nic, ve Varšavě by se mi Škodovky líbily ještě více než v německých městech 🙂 hodně štěstí do Plzně
Tusi nekdo, proc se neprihlasily polske firmy? Jak si muzou nechat ujit pro ne tak prestizni zakazku?
Stadler měl námitky vůči zadávací dokumentaci – dle jejich mínění požadavek na počet článků a dveří zvýhodňoval Škodu a Hyundai, respektive vylučoval jejich tramvaj. Je na to link v tom linkovaném článku z Rynku. Pesa nevím.
U Pesy může být důvodem přetrvávající akutní problém s výrobní kapacitou. Přeci jenom se v tomto případě nehraje o pár kusů tramvají, a dodací termíny taky nevypadají zrovna „neambiciózně“.
Trochu mi přijde rozpor mezi titulkem a cenami uvedenými v článku. Podle obsahu článku už při využití 24 opčních kusů by byl Hyundai levnější, a obvykle se porovnává cena při plném využití opce, takže by nebyla pravda, že Škoda nabídla nejnižší cenu.
Ano, Škoda je levnější jen u toho základu, pak už taky vidím, že Hyundai nabízí lepší ceny. Prohnal jsem to přes Gemini:
Nabídka Hyundai začne být výhodnější, jakmile dopravce objedná 13 obousměrných anebo 14 jednosměrných tramvají v rámci opční části. Celkový počet objednaných tramvají v tomto okamžiku bude 20 (základní část) + 13/14 (opční část) = 33/34 tramvají. Takže se vyplatí už brzo po začátku čerpání opce.
Výpočet zde: https://g.co/gemini/share/a9dac406014a
Díky za upozornění, opraveno.
tak hlavne aby si pohlidali dodani i s klimatizaci 😏😆
Jsem zvědavý, jestli se i tady vynoří ti „je třeba podporovat domácí průmysl“ a „cizáky tady nechceme!“
Ono je to u Škodovky spíše do jaké rodiny ForCity se řadí.
ForCity Plus, tam spadá i 52T (otočné a částečně otočné podvozky)
ForCity Smart jsou všechny otočné podvozky.
Další už asi nepřipadají v úvahu (Alfa a Classic).
Tramvaje koncepce multigelenk s pevnými podvozky bude Škodovka dodávat do Bergama, takže i ten koncept „Classic“ je stále aktuální.