Škoda chce prorazit ve Varšavě. Podala nabídku do tramvajového megatendru

Škoda 52T před první jízdou s cestujícími. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýŠkoda 52T před první jízdou s cestujícími. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Český výrobce pravděpodobně nabízí tramvaj vycházející z 52T, kterou začal dodávat do Prahy, píší polská média.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gagarinskij

Jo tu 52t bych si představil i u nás v Ostravě místo Kachen… Kdo ví co se zase stalo s celou soutěží když stále nikdo nic neví ikdyž už měl být výsledek dávno znám…

Lukáš Kníže

Přál bych Škodě tuhle hezkou a prestižní zakázku.

Martin

Ja take,… fakt si preji uspech… ale vadi mi ta hlucnost a zrovna dnes jsem jel kousek s ni, a bylo v ni neduchatelno a vedro, chvile i foukal studeny vzduch z podsedacek, ale proste celkove ve voze vedro,…
Chtelo by to poladit…

Ondřej Wagner

Myslím, že pro plzeňskou Škodovku bude velmi důležité aby nové tramvaje ve větším počtu zacaly jezdit v Praze. Protože tramvajová doprava v Praze může být dobrou referenci pro tohoto tramvajového výrobce.

Martin

Ja si myslim, ze nejdulezitejsi bude nizka poruchovost, tedy spolehlivost, nizka hlucnost – i na nerovnostech, a pohodlnost uvnitr vozu…

MP22

No neříkám nic, ve Varšavě by se mi Škodovky líbily ještě více než v německých městech 🙂 hodně štěstí do Plzně

Martin

Jj, mam stejny nazor…

Petr

Tusi nekdo, proc se neprihlasily polske firmy? Jak si muzou nechat ujit pro ne tak prestizni zakazku?

Kubrt

Stadler měl námitky vůči zadávací dokumentaci – dle jejich mínění požadavek na počet článků a dveří zvýhodňoval Škodu a Hyundai, respektive vylučoval jejich tramvaj. Je na to link v tom linkovaném článku z Rynku. Pesa nevím.

bently

U Pesy může být důvodem přetrvávající akutní problém s výrobní kapacitou. Přeci jenom se v tomto případě nehraje o pár kusů tramvají, a dodací termíny taky nevypadají zrovna „neambiciózně“.

Petr

Diky za info!

watslaw

Trochu mi přijde rozpor mezi titulkem a cenami uvedenými v článku. Podle obsahu článku už při využití 24 opčních kusů by byl Hyundai levnější, a obvykle se porovnává cena při plném využití opce, takže by nebyla pravda, že Škoda nabídla nejnižší cenu.

Jan T.

Ano, Škoda je levnější jen u toho základu, pak už taky vidím, že Hyundai nabízí lepší ceny. Prohnal jsem to přes Gemini:

Nabídka Hyundai začne být výhodnější, jakmile dopravce objedná 13 obousměrných anebo 14 jednosměrných tramvají v rámci opční části. Celkový počet objednaných tramvají v tomto okamžiku bude 20 (základní část) + 13/14 (opční část) = 33/34 tramvají. Takže se vyplatí už brzo po začátku čerpání opce.

Výpočet zde: https://g.co/gemini/share/a9dac406014a

nevericne ziram na tvou ples

tak hlavne aby si pohlidali dodani i s klimatizaci 😏😆

MaT

To je na severu, tam stačí topení… Aspoň zatím. 🙂

Pezos

Jsem zvědavý, jestli se i tady vynoří ti „je třeba podporovat domácí průmysl“ a „cizáky tady nechceme!“

Pražák

V Polsku zcela jistě. Ostatně i díky tomu už ŠT o jednu zakázku ve Varšavě přišla. I tady se to zcela jistě stane objektem politického boje

Abu Daniel

No tak on ani Hyundai Rotem jaksi neni domácí společnost.

Y.K.

Ono je to u Škodovky spíše do jaké rodiny ForCity se řadí.

ForCity Plus, tam spadá i 52T (otočné a částečně otočné podvozky)
ForCity Smart jsou všechny otočné podvozky.
Další už asi nepřipadají v úvahu (Alfa a Classic).

Ondra K.

Tramvaje koncepce multigelenk s pevnými podvozky bude Škodovka dodávat do Bergama, takže i ten koncept „Classic“ je stále aktuální.