Automobilový průmysl Automobily

Škoda Auto přebere zodpovědnost za aktivity celého koncernu v Indii

Gurpratap Boparai, šéf Skoda Auto India Private Ltd. Autor: Škoda Auto
Gurpratap Boparai, šéf Skoda Auto India Private Ltd. Autor: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auta bude řídit aktivity mateřské skupiny Volkswagen v Indii. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. V souvislosti s tím přebere Škoda i koncernovou zodpovědnost za platformu MQB A0, na které budou založené nové vozy. Jde o německou zkratku pro modulare Querbaukasten, což je modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč.

Z platformy MQB (MQB-A0-IN) budou vycházet všechny modely, které se v budoucnu budou v Indii vyvíjet a vyrábět. Celý projekt koncern nazval INDIA 2.0. Představení prvního modelu značky Škoda založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.
Právě před rokem a půl dostala Škoda Auto koncernový úkol vypracovat plán na dlouhodobou modelovou ofenzivu značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ doplnil Maier.

Jako hlavní výhody MQB uvádí firma standardizaci dílů, jejich rozměrů a tím i výrobních procesů, což snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. MQB podle Škody zvyšuje pružnost při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude právě v Indii.

Škoda je na indickém subkontinentu aktivní od roku 2001, loni tamním zákazníkům dodala 17100 vozů (meziročně o 31 procent více). Skoda Auto India Private Ltd. nabízí čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Puné, Octavia, Superb a Kodiaq jsou vyráběny v Aurangábádu, kde sídlí ústředí společnosti. Škoda Auto zároveň přebírá koncernovou zodpovědnost i za Rusko.

Štítky

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • To bude určitě nějaký paskvil pro Indy, si asi koncern myslí, že tam prodaj všechno možný, maximálně tak fabie a rapidy, takovej ten odpad co u nás už moc lidí chtít nebude, klesají jim prodeje, tak se musí cpát jinam

  • škodovka se snaží furt někam expandovat, ale nedokáže vymyslet auta do budoucna, furt dokola budou těžit ropu až jednou dojde.. aspon, že ten hyundai se snaží o auta na vodík…

  • Koberečky umí nejlíp Indové, jak známo 🙂 Určitě i do aut:)

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora