Skandál v easyJetu. Unikla data milionů zákazníků, firmě hrozí pokuta
Letecká společnost easyJet v úterý přiznala únik osobních údajů zhruba devíti milionů svých cestujících. Data měla být ukradena během „sofistikovaného“
Letecká společnost easyJet v úterý přiznala únik osobních údajů zhruba devíti milionů svých cestujících. Data měla být ukradena během „sofistikovaného“ hackerského útoku. Vesměs jde o e-mailové adresy a cestovní údaje, útočníci se ale dostali i k detailům 2 200 platebních karet, informují britská média.
Letecká společnost už kontaktovala všechny klienty, kterých se týkal únik dat k platebním kartám, ostatní budou kontaktováni do 26. května. Firma podle svého vyjádření bezpečnostní díru uzavřela a incident nahlásila příslušným úřadům.
Právě od těch jí hrozí pokuta, která může být v době virové krize zvláště nepříjemná. Podle britských médií jde o jeden z největších případů svého druhu na ostrovech. Například British Airways dostaly v červenci 2019 pokutu 183 milionů liber poté, co hackeři ukradli osobní údaje půl milionu zákazníků.
Podle easyJetu zatím „neexistuje důkaz, že by jakékoli osobní informace jakéhokoli druhu byly zneužity“. Zákazníci by nicméně měli být ostražití, zvláště pokud jde o takzvaný phishing, tedy e-mailové podvody.
A statement from the easyJet Board. For more information please visit https://t.co/0uD2cWPIJK pic.twitter.com/b0glUXs8mY
— easyJet (@easyJet) May 19, 2020