Síť autobazarů Aures Holdings prodala loni téměř 109 tisíc aut, dosud nejvíce
Nejprodávanější značkou v české síti AAA Auto je s 30procentním podílem Škoda.
Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autobazarů AAA Auto, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepšího prodejního výsledku za dobu své 32 let dlouhé existence. Celkem prodala 108 661 vozidel, což je meziročně o 11 procent více.
Skupina loni prodávala v průměru zhruba 9000 aut měsíčně. Nejvíce vozidel si noví majitelé odvezli v srpnu, kdy prodeje poprvé překonaly hranici 10 000 aut za jeden měsíc. V Česku skupina Aures Holdings poprvé prodala 60 000 vozů, rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.
„Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového. I to je důvod, proč jsme zvýšili naši celkovou nabídku v rámci skupiny na 19 000 vozů. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce,“ uvedla generální ředitelka Karolína Topolová.
Nejprodávanější značkou v české síti AAA Auto je s 30procentním podílem Škoda. Tři roky po sobě patří první tři příčky nejprodávanějších aut právě škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10,3 %), Fabia (6,4 %) a Superb (3,4 %). Na čtvrtém místě je s větším odstupem Volkswagen Passat (2,7 %), pátý je Hyundai i30 (2,3 %).
Škoda si drží prvenství i na Slovensku, a to s modely Octavia (9,5 %) a Fabia (5,2 %). V Polsku vede tradičně Opel s modelem Astra (4,5 %).
Nejprodávanějším typem vozu byly i loni hatchbacky (26,4 %), jejich pozice ale stále oslabuje. Na paty jim šlapou vozy s karosérií combi (26,2 %) a SUV (25,4 %). V kategorii paliv vedou benzinové vozy napříč všemi zeměmi (ČR 48,4 %, Polsko 57,8 %, Slovensko 47,8%). Diesel ustupuje alternativním pohonům.
„Za loňský rok jsme prodali meziročně více než dvojnásobek elektromobilů, konkrétně 900. Počet prodaných hybridů vzrostl o 68 procent na téměř pět tisíc,“ doplnila Topolová. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly v Česku vozy Tesla Model 3, BMW i3 a Hyundai Kona.