Silniční tunel pod českobudějovickým kolejištěm získal stavební povolení
Vizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/Sagasta

V tunelu bude udělána příprava na případné budoucí napojení na Nádražní ulici.
Mě to teda přijde málo muziky za ty prachy, co to bude stát… Ano, Novohradské se asi uleví, ale když nejede vlak, rychlejší trasa Mánesova => D3 (Ledenice) tunelem nebude. Z/do Sucháče do tunelu nenajede nikdo. Takže nejvíc asi ubude provoz před Nádražím, díky chybějícímu výjezdu tímto směrem. Tomu pomůže i parkovací dům z vých. strany nádraží + podchod do nádr. budovy – cestující z východu nebudou muset autem na ul. Nádražní. Nadjezd (klidně jižněji) byl zavržen prý kvůli ČD, odmítají pilíře v kolejišti, přitom budoucí lávka tam pilíře má. A zavěšené konstrukce s minimem podpěr jsou běžná věc. Věřím,… Číst vice »
Jenže ČD můžou být a jsou pilíře v kolejišti úplně jedno
Majitel infrastruktury je SŽ
Jo, sorry, SŽDC.
Nemyslím si ale, že že to má vliv na podstatu.
Prostě jak se to týká kolejí, je to nesmyslně drahý 😀
Mám dotaz, když pojedu z Ledenic přes Dobrovodskou tak do tunelu nezajedu? Budu to muset některou vedlejší ulicí objet?
PŘELOŽKA SILNICE II/157 OBCHVAT SRUBCE, ZANÁDRAŽKA – 6. ETAPA
Přeložka silnice ze Srubce vás vyvede na velký kruháč nad dálnicí v Pohůrce a dál pojedete po II/156 na Hodějovice a odtud rovně až do Pětidomí, kde ze strany vjedete do tunelu.
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs/prelozka-silnice-ii157-obchvat-srubce-zanadrazka-6-etapa
Nechápu, že ten kdo pojede tunelem ze S. Vrbného bude moci pokračovat jen do Mánesovky, ale odbočit k nádraží nepůjde.🙈
Z Mánesovy ulice přes Novohradskou a Průmyslovou na Nádražní. Tipuji, že výjezd na Nádražní by reálně neumožnil odbočit na parkovací místa s dobou stani 30 minut. A na parkoviště na tři minuty by to obtížné.
Naopak je to nejjednodušší cesta na parkoviště na autobusovém nádraží.
Podle těch kruhových bludišť na koncích tunelu se asi má jednat o napodobeni uzavřeného podchodu pod Nádražní. Místo staveb parkovišť na okrajích města a zahnání lidí z aut do veřejné dopravy se doprava ve městě zahušťuje.
Jakým způsobem podle vás zahustí tunel pod nádražím dopravu ve městě? Já bych řekl, že odlehčí přetíženému viaduktu.
Pravdu máte v tom, že v CB na okraji města chybějí P+R na příjezdech ze všech směrů. Nebylo by od věci, pokud by si P+R pod svá křídla vzal hejtman také, protože se jedná se o dopravní infra pro obyvatele kraje bydlící mimo CB.
No zrovna v tomto případě je propojka logická, čeká se na ní desítky let (pamatuji si, že celkem „reálně“ se o tom mluvilo když jsem byl před skoro 20 lety v ČB na střední) a zakáže se vjezd do Nádražní.
Zajímalo by mě vyjádření Integrovaného záchranného systému na dostupnost k rychlému zásahu při různých událostech v tunelu.Zdá se mi,že zde byl udělaný určitý kompromis.
…a zeptal jste se jich?
Už se moc těším. Po té lávce nad seřaďovacím nádražím jsem nachodil snad stovky kilometrů.
Překvapuje absence jakýchkoli hluk tlumících prvků na těch rampách které jsou před obytnými domy. V zahraničí je to standard (a i tak jsou ty rampy dost hlučné), moc to těm místním v těsné blízkosti nezávidím.
jaké rampy máte na mysli? Teď tam stojí lávka pro pěší a cyklisty,tak to i zůstane,jen bude nová.Provoz aut se rozdělí na povrch směr na a ze Složiště, a dále pod zem do tunelu.Nic jiného než teď tam nebude,krom tunelu a zbořených starých dílen českých drah.
Že by sjezdy do tunelů?
No do/z toho tunelu se bude jezdit po nějakých rampách, protože je to tunel pod úrovní terénu. Nechce se mi věřit, že je tu tolik retardů, takže si ty palce nahoru dáváte sám? Nebo si snad někdo myslel, že ten hluk budou generovat chodci? To si jako budou při přecházení lávky zpívat? No, asi tam bude chodit plno šotoušů, tak i to je možné…
Myslím, že opatření proti hluku budou, protože po dokončení díla bude hygiena měřit dodržení hlukových norem.
To, že jste je ve vizualizaci neviděl bude dáno asi tím, že by to byla pouze stěna rampy v jiné barvě, než beton a pro účely vizualizace je to nepodstatný detail, stejně jako třeba to, jaký druh asfaltu bude, ze stejného důvodu, v tunelu položen.
Překvapuje mne, kolik máte palců dolů….
Konečně, že by se to po letech někam hnulo.
Zatím dávám tomu ještě čas do tý doby než se to začne stavět. 😁
Taky jsem raději opatrný a přehnamě nejásám, ale ten pokrok, co se za posledních pár let udál, mne naplňuje lehkým optimismem.