dpp

Silnici z Liberce do Děčína čeká přerušovaná uzavírka kvůli stavbě ekoduktu. Sedmkrát na 25 minut

Stavba ekoduktu na silnici I/13. Foto: ŘSDStavba ekoduktu na silnici I/13. Foto: ŘSD

Osobní auta mají vyznačenou objízdnou trasu, nákladní budou čekat.

Řidiči a cestující na silnici I/13 musejí dnes a zítra počítat s nezvyklým omezením. Ve středu čtyřikrát a ve čtvrtek třikrát stavební společnost Eurovia CS uzavře úsek ve stoupání od Bílého Kostela směrem na Jítravské sedlo v lokalitě zvané Rozkoš. Důvodem bude pokládka nosníků na stavbě ekoduktu.

O omezení informoval Liberecký kraj na svém facebookovém profilu. Ve středu dojde k omezení v časech 9:00, 11:00, 13:00 a 16:00, ve čtvrtek ve stejné časy kromě 16 hodin. „Úplná uzavírka bude provedena z důvodu osazení nosníků na dobu nezbytně nutnou vždy v uvedených časech po dobu nejdéle cca 25 minut,“ uvedl kraj.

Pro každou uzavírku je naplánována objízdná trasa, ale jen pro osobní auta: přes Chotyni na Jítravské sedlo. Nákladní auta budou muset počkat.

Kritické místo z pohledu srážek se zvěří

Ekodukt se staví bez středové podpěry, proto musí dojít k plné uzavírce. Hmotnost jednoho nosníku je 54 tun a délka 30 metrů. Stavba ekoduktu začala na jaře, zakázku za 35 milionů korun získala Eurovia CS. Důvodem stavby jsou časté srážky se zvěří. „Z pohledu počtu srážek se zvěří za rok jde o jedno z nejhorších míst v Česku,“ říká ředitel liberecké Správy ŘSD Jan Wohlmuth. Každoročně zde dojde ke zhruba padesáti srážkám se zvěří, často se jedná o velmi nebezpečné nehody způsobené tím, že zde migrují jeleni. Podle stránek Portálnehod.cz je zde počet srážek se zvěří dlouhodobě 2,6krát vyšší, než je průměr u ostatních rizikových míst.

Ekodukt vzniká v podobě rovného mostu o šířce zhruba 15 metrů a rozpětí 28 metrů. Staví se těsně před místem, kde se silnice ve směru na Děčín rozšiřuje na čtyři pruhy. Právě zde dochází k nehodám nejčastěji. Rozpětí ekoduktu umožní do budoucna rozšíření silnice na čtyři pruhy.

Součástí stavby bude i oplocení v délce od Bílého Kostela až na začátek čtyřpruhu ve stoupání ke křižovatce na Rozkoši. Je navrženo ve vzdálenosti pěti metrů od stávající hrany zpevněné vozovky a bude provedeno z vysokopevnostního ocelového pletiva výšky 2,1 metru.

Na silnici I/13 vznikne oplocení i v dalším úseku mezi Svorem a Novým Borem, půjde o součást modernizace a zkapacitnění této silnice.

Tagy ekodukt Eurovia CS I/13 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
3 komentáře