Silničáři zahájili přípravné práce k rozšíření D1 u Brna na šest pruhů
Skrývka ornice kvůli rozšíření D1 u Brna. Pramen: ŘSD
Řidiči by měli jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jako tomu bylo při velké modernizaci dálnice D1.
To je take dusledkem toho, že z východního a severovýchodního směru na Brno nevede kvalitni železniční trať ani spojeni, rozumná nabidka je jen směr Břeclav, takže dálnici zahušťuje část cestujících, kteří by jinak mohli jet vlakem.
Jak říká můj tchán, i nejhorší auto je lepší jak veřejná doprava.
Vybetonovat celou zemi a jezit podle kompasu.
Všechno se dá dovážet, i voda.
Doufam tedy, ze jdete prikladem a cesty nevyuzivate!
Určitě se snažím, abych je zatěžoval co neméně. Tedy auto nemám používám hromadnou dopravu a výrobky kupuju pokud je to možné takové, které se nevozí napříč Evropou sem a tam. A ještě něco, mám nohy!
Tak to už si dneska nekoupíš ani brambory…
Vnímáte psaný text?
Urcite by casem mohlo pomoci i dokonceni severniho tahu D11+D35. Kdokoliv pojede z/do Prahy do/z Olomouce, Ostravy a dal, nemusel by pres Brno. A nejaka homogenizace I/38 Jihlava-Znojmo – pro cesty od zapadu na Viden…
I/38 je naplánovaná, některé části už jsou modernizované a do 10 let by měla většina km být v novém 🙂
Jak jste na to, prosím, přišel s těmi 10 lety ? Jediné, co je, jsou přeložky v ZURkách a něco možná v územních plánech. V přípravě je pár malých kousků. Většina z toho na samém začátku přípravy.
Rozšíření D1 se nakonec financuje z jakých prostředků? Byly využity dotace EU na civilně-vojenské dopravní stavby?
Just one more lane. Protože ulehčovat autům vjezd do města rozhodně není myšlení ze 70.let
O čem to mluvíte? Problém je kolem Brna po D1 projet, jsou tam neskutečné kolony.
To není o ulehčování vjezdu do mě města. Vždyť se jedná v podstatě o brněnský obchvat. Vůbec netušíte, o čem se tu hovoří.
Just one more lane je spíš problém hystorického centra, kde ulice nejsou nafukovací, tady je místa dost. Toto není centrum a navíc je to jediná dálnice ze západu na jih. Navíc součástí budou nová kvalitní protihluková opatření.
Nespadl jste náhodou z jahody ? 😮
Tohle děti země nenapadly? Se divím…
Jo. Kde je Děda z Tetčic a Blbci země?
Prudí na Hané.
Myslíte? Třeba https://zdopravy.cz/voda-z-tetcic-neuspela-se-snahou-dostat-se-do-rizeni-o-rozsireni-d1-u-brna-123034/
Tato stavba má již od 2020 prav. stavební povolení, ale nedělo se dosud nic.
Čím to je?
peníze ?
přeložka plynovodu a částečná změna SP.. ale proč to brněnské ŘSD trvalo tak dlouho to nikdo nechápe 😀
Protože brněnské ŘSD…když si vezmete I/43(73) tak dalším krokem je EIA a oni vítězoslavně prohlásí že se začne dělat za dva roky. Do té doby nic.
Asi se napřed musí zeptat Hladíka 😀
Asi by bylo lepsi to alespon nekde rozsirit na 8 pruhu. Ale diky i za 6, lepsi nez 4, mozna se tam zlepsi propustnost – i kdyz cesky syndrom ridice v prostrednim pruhu…
To není syndrom českého řidiče. To můžete vidět prakticky všude.
Ne asi, ale určitě. Daleko menší Solnohrad těch 8 pruhů má, bo A1 slouží i pro místní tranzit, stejně jako D1 supluje a hodně dlouho bude nahrazovat jižní část VMO. Tady ŘSD těžce zaspalo. Což ale u pana ředitele Fialy nijak nepřekvapí.
Jo! Nedávno jsem kolem Salzburgu jel a opět jsem si říkal, jak to ti rakušáci dělají. Kvalitní dálnice v celé zemi…to oraniště kolem Brna je neuvěřitelné.
Realita stejně bude levý tranzitující osobáky, prostřední uhýbající kamiony z pravého a očas osobák cpoucí se na odbočení či do levého…a pravý bude takový mix nekonečného přípojného a kamionů. Propustnosti to pomůže téměř jistě, pokud někteří nebudou kličkovat na poslední chvíli přes všechny 3 pruhy. Na druhou stranu nebude to všespásné a nečekám, že zácpy zmizí v každou denní i roční dobu. Ale ono by se to občas štosovalo i kdyby tam bylo těch pruhů třeba 8.
zácpy zmizí až v momentě kdy se kompletně přestaví i MUK D1xD2 což je společně s tímto úsekem největší potíž… (v plánech na roky 2024-28) viz. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/434/infoletak_d1-01191-a-muk-brno-jih.pdf
Zácpy ve špičkách nezmizí nikdy. Ano mohou se výrazně zmírnit, ale úplně nezmizí nikdy.
Doufam, ze do toho stavu reality to bude smerovat i dopravni znaceni. Dokazal bych si tam predstavit neco ve stylu toho, co ted pribylo na Barrandovsky most Smichov > D1. Jasnejsi oddeleni pruhu na pouhy prujezd s vyssi povolenou rychlosti a ostatni pruhy s rychlosti nizsi pro pruplet. Rekl bych, ze to tam celkem pomohlo. Ale ze bych se s takovym resenim setkaval nejak bezne, to zas ne.
Mezi křižovatkami D1xI52 a D1xD2 to chce opravdu 4 +4 pruhy ideálně tak, aby se tranzit nemísil s místním provozem, nebo alespoň velmi dlouhý připojovací pruh. Tohle místo se potýká nejen s velmi hustým místním provozem, ale i značným tranzitem Polsko-Rakousko a Slovensko (balkán) – Německo. Oba tyto tranzity + Ostrava-Praha jezdí právě tudy. Objízdné trasy buď neexistují nebo jsou téměř neprůjezdné. S objížďkou Brno-Holubice je to ještě horší, prakticky není kudy. Jelikož je trasa východním směrem ucpaná prakticky každý den, bylo by nejlepší vždy celý jeden směr provádět současně prostřednictvím více stavebních firem a otevřít třípruh v jeden den.… Číst vice »