Silničáři zahájili přípravné práce k rozšíření D1 u Brna na šest pruhů

Skrývka ornice kvůli rozšíření D1 u Brna. Pramen: ŘSDSkrývka ornice kvůli rozšíření D1 u Brna. Pramen: ŘSD

Řidiči by měli jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jako tomu bylo při velké modernizaci dálnice D1.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrták

To je take dusledkem toho, že z východního a severovýchodního směru na Brno nevede kvalitni železniční trať ani spojeni, rozumná nabidka je jen směr Břeclav, takže dálnici zahušťuje část cestujících, kteří by jinak mohli jet vlakem.

R2D2

Jak říká můj tchán, i nejhorší auto je lepší jak veřejná doprava.

Petr David

Vybetonovat celou zemi a jezit podle kompasu.

Petr David

Všechno se dá dovážet, i voda.

Otansiho

Doufam tedy, ze jdete prikladem a cesty nevyuzivate!

Petr David

Určitě se snažím, abych je zatěžoval co neméně. Tedy auto nemám používám hromadnou dopravu a výrobky kupuju pokud je to možné takové, které se nevozí napříč Evropou sem a tam. A ještě něco, mám nohy!

bkv

Tak to už si dneska nekoupíš ani brambory…

Petr David

Vnímáte psaný text?

Dalnice

Urcite by casem mohlo pomoci i dokonceni severniho tahu D11+D35. Kdokoliv pojede z/do Prahy do/z Olomouce, Ostravy a dal, nemusel by pres Brno. A nejaka homogenizace I/38 Jihlava-Znojmo – pro cesty od zapadu na Viden…

Sova

I/38 je naplánovaná, některé části už jsou modernizované a do 10 let by měla většina km být v novém 🙂

Couler

Jak jste na to, prosím, přišel s těmi 10 lety ? Jediné, co je, jsou přeložky v ZURkách a něco možná v územních plánech. V přípravě je pár malých kousků. Většina z toho na samém začátku přípravy.

Lubas

Rozšíření D1 se nakonec financuje z jakých prostředků? Byly využity dotace EU na civilně-vojenské dopravní stavby?

Vojtěch Suchan

Just one more lane. Protože ulehčovat autům vjezd do města rozhodně není myšlení ze 70.let

Markus

O čem to mluvíte? Problém je kolem Brna po D1 projet, jsou tam neskutečné kolony.

ZdendaP

To není o ulehčování vjezdu do mě města. Vždyť se jedná v podstatě o brněnský obchvat. Vůbec netušíte, o čem se tu hovoří.

Kleist

Just one more lane je spíš problém hystorického centra, kde ulice nejsou nafukovací, tady je místa dost. Toto není centrum a navíc je to jediná dálnice ze západu na jih. Navíc součástí budou nová kvalitní protihluková opatření.

Joker

Nespadl jste náhodou z jahody ? 😮

Radim

Tohle děti země nenapadly? Se divím…

Joker

Jo. Kde je Děda z Tetčic a Blbci země?

Ottis

Prudí na Hané.

tomash

Tato stavba má již od 2020 prav. stavební povolení, ale nedělo se dosud nic.

Joker

Čím to je?

Greyfin

peníze ?

PetrN

přeložka plynovodu a částečná změna SP.. ale proč to brněnské ŘSD trvalo tak dlouho to nikdo nechápe 😀

Honza

Protože brněnské ŘSD…když si vezmete I/43(73) tak dalším krokem je EIA a oni vítězoslavně prohlásí že se začne dělat za dva roky. Do té doby nic.

Joker

Asi se napřed musí zeptat Hladíka 😀

LKB

Asi by bylo lepsi to alespon nekde rozsirit na 8 pruhu. Ale diky i za 6, lepsi nez 4, mozna se tam zlepsi propustnost – i kdyz cesky syndrom ridice v prostrednim pruhu…

mlokXCM

To není syndrom českého řidiče. To můžete vidět prakticky všude.

Tomáš Gottschalk

Ne asi, ale určitě. Daleko menší Solnohrad těch 8 pruhů má, bo A1 slouží i pro místní tranzit, stejně jako D1 supluje a hodně dlouho bude nahrazovat jižní část VMO. Tady ŘSD těžce zaspalo. Což ale u pana ředitele Fialy nijak nepřekvapí.

Lubas

Jo! Nedávno jsem kolem Salzburgu jel a opět jsem si říkal, jak to ti rakušáci dělají. Kvalitní dálnice v celé zemi…to oraniště kolem Brna je neuvěřitelné.

M H

Realita stejně bude levý tranzitující osobáky, prostřední uhýbající kamiony z pravého a očas osobák cpoucí se na odbočení či do levého…a pravý bude takový mix nekonečného přípojného a kamionů. Propustnosti to pomůže téměř jistě, pokud někteří nebudou kličkovat na poslední chvíli přes všechny 3 pruhy. Na druhou stranu nebude to všespásné a nečekám, že zácpy zmizí v každou denní i roční dobu. Ale ono by se to občas štosovalo i kdyby tam bylo těch pruhů třeba 8.

PetrN

zácpy zmizí až v momentě kdy se kompletně přestaví i MUK D1xD2 což je společně s tímto úsekem největší potíž… (v plánech na roky 2024-28) viz. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/434/infoletak_d1-01191-a-muk-brno-jih.pdf

ZdendaP

Zácpy ve špičkách nezmizí nikdy. Ano mohou se výrazně zmírnit, ale úplně nezmizí nikdy.

mimochodem

Doufam, ze do toho stavu reality to bude smerovat i dopravni znaceni. Dokazal bych si tam predstavit neco ve stylu toho, co ted pribylo na Barrandovsky most Smichov > D1. Jasnejsi oddeleni pruhu na pouhy prujezd s vyssi povolenou rychlosti a ostatni pruhy s rychlosti nizsi pro pruplet. Rekl bych, ze to tam celkem pomohlo. Ale ze bych se s takovym resenim setkaval nejak bezne, to zas ne.

JMM

Mezi křižovatkami D1xI52 a D1xD2 to chce opravdu 4 +4 pruhy ideálně tak, aby se tranzit nemísil s místním provozem, nebo alespoň velmi dlouhý připojovací pruh. Tohle místo se potýká nejen s velmi hustým místním provozem, ale i značným tranzitem Polsko-Rakousko a Slovensko (balkán) – Německo. Oba tyto tranzity + Ostrava-Praha jezdí právě tudy. Objízdné trasy buď neexistují nebo jsou téměř neprůjezdné. S objížďkou Brno-Holubice je to ještě horší, prakticky není kudy. Jelikož je trasa východním směrem ucpaná prakticky každý den, bylo by nejlepší vždy celý jeden směr provádět současně prostřednictvím více stavebních firem a otevřít třípruh v jeden den.… Číst vice »