Silničáři zahájili přípravné práce k rozšíření D1 u Brna na šest pruhů
Řidiči by měli jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jako tomu bylo při velké modernizaci dálnice D1.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo přípravné práce k chystanému rozšíření dálnice D1 u Brna na šest pruhů. Práce se týkají prvního úseku mezi křižovatkami D1 s výpadovkou na Znojmo a Mikulov (km 194) a s dálnicí D2 (km 196). Aktuálně zde probíhá skrývka ornice, v nejbližší době má být zahájen archeologický průzkum a kácení dřevin.
Hlavní práce mají na necelých dvou kilometrech začít po dokončení výběrového řízení na zhotovitele, které začalo loni v červenci. Předpokládaná cena stavby je 1,3 miliardy korun, její součástí bude i nový most přes trať Brno – Břeclav. Práce mají probíhat v letech 2023 až 2026, jejich délka je jedním z kritérií tendru.
Jde o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně v šesti etapách zajistit rozšíření D1 na šest pruhů od Kývalky po Holubice, tedy od 182. k 210. kilometru. Na prvním úseku je vedle tranzitní dopravy i intenzivní doprava mezi Brnem a nejbližším okolím a lidé zde jezdí i k obchodním centrům na jihu města. Stavba zatím nezahrnuje přestavbu křižovatek, které přijdou na řadu s navazujícími úseky.
Řidiči by měli jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jako tomu bylo při velké modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem v minulých letech. I tak lze ale podle ŘSD očekávat obtíže minimálně v době největšího provozu. Podle sčítání dopravy z roku 2020 úsekem jezdí denně v průměru téměř 80 000 aut.
Podrobné informace o jednotlivých stavbách rozšíření dálnice D1 v úseku Kývalka – Holubice jsou k dispozici v informačních letácích ŘSD:
D1 01191.C Brno centrum – Brno jih
D1 01313 Připojení BPZ Černovická
MÚK Brno západ – MÚK Brno centrum
MÚK Brno východ – MÚK Holubice