Silničáři zahájili kultivaci křižovatky Drysice na Hanácké dálnici
Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují nebezpečné místo.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo další část kultivace dálnice D46, když se pustilo do přestavby mimoúrovňové křižovatky Drysice. Stavbu provede sdružení firem Kareta a Silnice Group, které zvítězilo v tendru s cenou 187,4 milionu. Předpokládaná cena byla 202,3 milionu. Čtyřicetikilometrové dálnici mezi Olomoucí a Vyškovem se někdy přezdívá Hanácká dálnice; ŘSD se ji snaží v posledních deseti letech modernizovat.
Stavba zahrne především doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů. Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují závadu, neboť neumožňují bezpečný nájezd a sjezd. Dobudování připojovacích pruhů si vyžádá mimo jiné rozšíření dálničního mostu přes místní komunikaci, vyměněny a rozšířeny budou také protihlukové stěny. „Zvlášť nebezpečná je aktuálně situace při nájezdu ve směru na Vyškov, kde není přes překážky řádně zajištěn bezpečný výhled,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Hotovo má být příští rok v listopadu 2022.
Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Zmodernizovány byly zatím čtyři křižovatky. Byla také instalována například nová svodidla.
Od září se za 200 milionů modernizuje křižovatka Prostějov-střed. Letos se chtějí silničáři vedle křižovatky Drysice pustit i do křižovatky Vyškov. Naposledy byla začátkem předloňského září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.