Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

V květnu zavřou silničáři most přes Odru v Ostravě, na Hlučínsko povede objížďka

Most přes Odru v Ostravě na I/56. Pramen: ŘSD
Most přes Odru v Ostravě na I/56. Pramen: ŘSD
Historický most u Outlet Areny Moravia se bude opravovat od května do konce roku.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá opravu mostu přes Odru v Ostravě na důležité silnici I/56 do Hlučína. Historický most u Outlet Areny Moravia se bude opravovat od května do konce roku, práce si přitom vyžádají úplnou uzavírku pro individuální dopravu. Na most budou smět během oprav pouze vozidla MHD a záchranářů.

Most přes Odru v Ostravě na I/56. Pramen: ŘSD
Most přes Odru v Ostravě na I/56. Pramen: ŘSD

„Kompletní oprava spočívá v obnově protikorozní ochrany ocelových konstrukcí, dále bude vyměněn mostní závěr, který po letech služby netěsní a nebrání protékání vody. Na mostě byla zjištěna nefunkční hydroizolace, harmonogram prací rovněž počítá s provedením sanace spodní stavby,“ uvedl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. Objízdná trasa povede po dálnici D1 a silnici III/01135 (ulice Koblovská).

Rekonstrukce, která vyjde na necelých 20 milionů korun, proběhne v koordinaci staveb Dopravního podniku a města Ostravy. Ty budou provádět opravy na přilehlém úseku Hlučínské ulice.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dudu

Je ostuda, že od komančů,nebyli schopni postavit most nový,tak aby vyhovoval zátěži dnešní ho provozu ,místo toho budou ,, opravovat,, a zatěžovat okolní obce kolonami aut a řidiče většímu stresu při cestě do Ostravy z Hlučína či naopak,ale to pány kteří tímto směrem dennodenně nejezdí , či nebydlí v okolních obcích, kterými ,,obchvat povede samozřejmě nezajímá,jinak by už dávno činili jinak

Viki

Úplně identický diletantismus,jak oprava koridoru u Brandýsa n O. versus nová trasa s tunely

Viki

Já kdybych býval v Hlučíně a pracoval v Obě,tak si hledam dočasný pronájem,nebo se stěhuju pryč.Toto nechci vidět,co tam bude,kdZ vím,jaké tam bývají kolony od 13 do 17 hod už teď.Hanba, že to nechali dojít tak daleko.Jsem zvědav,jak to budou dávat busy, které tam budou pouštět
A nákladní doprava bude taky přes Hrušov? Spíš výhradně přes Děhylov

P73

Na kole a pěšky přes Lhotecký jez :))

Jenki

Sice už je asi určitě pozdě, ale co kdyby je na ŘSD osvítilo a udělali dočasný exit z D47?

https://mapy.cz/s/menuvehopo

Protože tohle bude opravdu výživný masakr.

A neumím si představit, jak přes to dopadne, až se přes Koblov vydá vozidlo sk. C+E…

Viki

Vypadá to pěkně,ale pochybuju,že to někoho osvítí….

zdeněk šindlář

To přeci není možné, aby se všechna auta vešla do centra Petřkovic a dále na Hrušov!!! Pamatuji pár roků zpět, když do dáličního mostu narazil ráno nějaký bagr a pár hodin se objíždělo přes Hrušov. Já tehdy cestoval z Petřkovic do Přívozu hodinu. To nemůže fungovat. Ať žijí papaláši z dopravního odboru.

Kkarel

Hodně lidí to bude objíždět přes Martinov a Děhylov. Tam to bude taky marast.

Chronosphere

Vzhledem k tomu, že 50 tisícová Prajzska dnes není ničím jiným než jednou z čtvrtí Ostravy,leč vždy občané všech těch obcích dělali všechno proto aby pod OV nepatřili,tak tohle je jeden z následků jejich jednání.Takže hranice okresu prochází městem,a těch co do toho mají co kecat je moc. A teď všichni čumí jak Pražáci na uhlí. Nevím který dopravní odbor máte na mysli.Ten v Ostravě,ten v Opavě, nebo hochy z kraje,nebo snad z ŘSD? A proč by mělo úředníky v Opavě zajímat,že se lidi z Ludgeřovic nemůžou dostat do Přívozu, když přece oni mají na starosti přístup na Opavu?

Pavel

Myslím, že občané Ludgeřovic by se měli především ptát svého starosty a krajského zastupitele v jedné osobě, který po r. 2012 byl zároveň i náměstkem hejtmana pro dopravu, proč blokoval obchvat I/56 kolem Petřkovic a své obce. Starý most přes Odru už by býval nemusel být součástí této komunikace.

Pavel

Prajzské Hošťálkovice se staly součástí Ostravy v roce 1976. Jak se za těch 45 let zlepšilo silniční spojení z Hošťálkovic do centra města? Lautr nijak. https://bit.ly/3bWxxHq

Jiri Novak

Vyborny napad. Misto toho aby postavili novy poradny most (ktery je planovany hned z kruhace na sjezdu z dalnice (jehoz stavba vubec neomezi stavajici dopravu)), tak si nekdo musi „vydelat“ nejdrive na oprave stareho a pak az na stavbe noveho. Mi prijde, ze drive si „prilepsovali“ aspon tak nejak potichu, dneska se nestiti si vzit jako rukojmi nemalou cast Ostravy. Uz ted tam byvaji pekne kolony, pri uzavirce to bude masakr…

a8n

Stavba nové trasy I/56 bude bůh ví kdy. Ale coby nultá etapa s úrovňovým zapojením do Petřkovické a zrušením levých odbočení na křižovatce Petřkovická x I/56 by to nemuselo být marné.

Viki

Jasně že jo,ale už to nejde zastavit

Roman

Stavba obchvatu Ludgeřovic a Hlučína je plánována až někdy po roce 2030

Baraba

Bohužel, pokud by most na Petřkovickou byl už nyní, ušetřila by se 11km objížďka a nynější kolony…

Jiří Kocurek

On by se ten starý most opravaoval tak jako tak, ikdyby už stál ten nový.

Viki

Vsak to nikdo nerozporuje.akorat,že už měl stát a byl klid

Bertik

No to jo, ale nezpůsobilo by to v Ostravě dopravní masakr.

ZdendaP

Ten nový most bude stát nějakých 500 m vedle. Není důvod ten původní most bourat, dokonce je patrně nutné ho zachovat pro místní dopravu. Opravit by se tedy musel tak jako tak. Já v tom teda žádnou levárnu nevidím.

Viz. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344/infoletak_s56-opava-ostrava-A5.pdf

Chronosphere

Tak hlavně že Unucka na bilbórdech sliboval vyřešit dopravu Černý potok- U Jana stejně jako se povedlo s Rudnou. Místo toho přiletěly vidle,a Prajzska bude odříznuta dokonale.Bravo. Chaos na Černém potoku bude teď zdvojnásobeně k vidění v Koblově.

Alibaba

Nechtělo by to znova osadit tramvajovýma kolejema?

starý dědek

Zrovna jsem si říkal, jestli to je ten most, přes který kdysi jezdívaly i tramvaje …

Chronosphere

Kdysi tam po něm přijel do Ostravy i Wermacht.Jiný tam posledních skoro 100 let nestál.😠

Chronosphere

Nelíbím se vám já,ten Wermacht,nebo stáří mostu?😀

Jiří Kocurek

Vyločovacím způsobem: Jiný to být nemohl. Bylo by fajn, kdyby se tam tramvaje do Hlučína vrátily. 80 km/h už se v Ostravě umí, vybrané spoje až do Kravař či rovnou do Opavy.

dopravak

Tramvaje ne, ty na daný výkon nejsou úplně vhodné, i když tam dříve jezdily. Daleko vhodnější by byl normální vlak, který by mohl pokračovat až do Opavy.

Alibaba

Ale normálnímu vlaku by jste musel udělat úplně novou trasu z Petřkovic dolů, protože to stoupání co zvládla tramvaj by vlaku dělalo problém. Možná v minulosti by to šlo nějak rozvinout smyčkama od dolu Landek, kam byla vlečka (s mostem přes Odru) z Ostravy hlavního.

dopravak

Tak moderní jednotky zvládnou dost, pokud by bylo propojení jenom pro osobku. To by asi vyřešit šlo.

Alibaba

Pak ale mluvíme o nějakém systému vlakotramvaje.

Kevis

To je jen maličkost proti tomu, co se plánuje. Má se úplně uzavřít celá dálnice z Ostravy do Bohumína v obou směrech. Bude se stavět doslova celá nová z důvodu špatného podloží. To pak bude veselo

Papoušek 477.0

Kdy? Máte nějaký zdroj?

Chronosphere

Po dostavbě dálnice Hranice-Těšín. Ještě tak 10 roků, když vše půjde dobře. Tak se ten pr….r s reklamací sfušované D1 vyřeší rekonstrukcí,kterou opět zaplatí stát, neboť každý ví že po 25 letech je třeba dálnice opravovat….

Dom

Proč je ten most v Koblově čtyřproudý, ačkoliv na obou stranách je dvoupruh hned? Uvažovalo se tam o něčem a nedošlo k tomu?

Martin H.

Před výstavbou dálnice most navazoval na ulici Bohumínskou úrovňovou křižovatkou. Mělo by to byt patrné z fotomapy někdy před rokem 2007.
Není to sice odpověď na otázky, ale může to pomoct v řešení záhady.

P73

Spíš naopak, přes Odru byl starý most 2+2 a napojený na Bohumínskou, po stavbě D1 se to tam trochu měnilo a tohle zůstalo…

P73

Píšu pomalu, sorry. 🙂

qwertz

Nicméně to zrušení napojení na Bohumínskou a svedení dolů do Koblova nedává žádný smysl. Stavbě dálnice to nijak nebránilo a to co tam vyrobili je úplný paskvil.

Viz mapa 2003

Dom

Aha, to mi mohlo dojít, díky:)

JanS

Jinak I/56, resp. D56, je rozkopaná už neuvěřitelných 8 roků!

A v dalších letech to bude stejné. Peníze se musí točit a těch mostků a propustků, které se dají rozkopat, si ŘSD najde dost.
A to nemluvím o instalaci lanových svodidel mezi F-M a Novou Dědinou.

Jestli si někdo myslí, že za rok po dokončení obchvatu Místku dojede za pár minut z Ovy do Beskyd, tak se šeredně mýlí…

Petr

Celá tahle dálnice je totálně zfušovaná. Po téhle zimě se ní rozpadá i to, co před pouhým rokem opravili. Že doteď nezmizely bilboardy co ji lemují jen dokládá zoufalost místní buňky ŘSD.

Viki

Už tam měl být dávno obchvat.Nebo aspoň nový most toho obchvatu.Vsechno až na doraz,jak je tady zvykem…

Permonik

Obchvat čeho?

JanS

Hlučína, Dolního Benešova a Kravař:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344/infoletak_s56-opava-ostrava-A5.pdf

V Polsku „uplácí“ Kaczyński své voliče stovkami kilometrů nových dálnic, v ČR na to Babišovi stačí jednou před Vánocemi 5.000 Kč…
http://ssc.siskom.waw.pl/

Jiří Kocurek

Jestli by se nedala postavit dočasná komunikace tady, do 3,5 tuny: https://mapy.cz/s/degecamula
Enem štyry sta metru.

JanS

Kravař, Dolního Benešova a Hlučína.
Dal jsem tu odkaz na leták ŘSD, ale Sůra ten příspěvek zcenzuroval.

Permonik

Nezcenzuroval. Jen příspěvky s odkazy procházejí delší kontrolou. Díky za odkaz, mkrnu na to.

Jan Sůra

Z vašich posledních 30 příspěvků obsahuje 29 slovo Babiš. Běžte si ho prosím řešit jinam. Toto je server o dopravě, ne o politice.

P73
dopravak

No hodilo by se udělat přednostně aspoň most přes Odru. Je ale někde zpracovaná studie kolejového napojení Hlučína? To by prajzké opravdu pomohlo.

cestující

Tak to bude v Porubě a Děhylově masakr!

Papoušek 477.0

Spíše v Hrušově ,Koblově a Petřkovicích

Permonik

Proč tam?

Kevis

To je celkem jednoduché. Plno aut jezdí z centra Ostravy. A přece nepojedou na Porubu a pak Děhylov, když to mají blíž z centra přes Koblov a Petřkovice.

Permonik

Já právě ptál na tu Porubu a Děhylov. Hrušov, Koblov je mi jasné…

Ondřej

Já si myslím, že se to rozloží mezi obě lokality, mapy.cz ukazují teď spojení karolina – hlučínský autobusák, 24 minut přes porubu, a 27 minut přes koblov. Takže yáleží, kam kdo přesně a odkud jede a taky kde to bude častěji stát.