Silničáři s modrými majáky. Slovenská asistenční služba získá právo přednosti v jízdě

Vozidlo Dálniční patroly NDS. Zdroj: Ministerstvo dopravy SRVozidlo Dálniční patroly NDS. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Slovenská Dálniční patrola je jakožto bezplatná služba pro motoristy v nasazení na celé dálniční síti ve správě NDS 365 dní 24 hodin denně.

Vozidla tzv. Dálniční patroly, tedy slovenské obdoby české asistenční služby Ředitelství silnic a dálnic, získala od května modré majáky a tedy i právo přednosti v jízdě. Cílem je, aby byla rychlejší, efektivnější a aby byla tam, kde se potřebují dostat, co nejrychleji. Uvedl to slovenský ministr dopravy Jozef Ráž.

„Dosud měla patrola pouze oranžové majáky. Neopravňovaly ji k ničemu, jen byla lépe vidět. Nyní jí budou muset ostatní auta uvolnit cestu,“ řekl Ráž s tím, že tam, kde to bude třeba, dorazí patrola díky přednosti v jízdě v řádu minut. Modré majáky zvýší i bezpečnost samotných silničářů.

O tom, kdy bude možné modré majáky použít, budou rozhodovat interní předpisy Národné diaľničné spoločnosti (NDS). Příkladem může být podle Ráže průjezd záchranářskou uličkou nebo osazení značení, kde je zapotřebí takovou uličku vytvořit.

„Dálniční patrola zvyšuje bezpečnost na rychlostních silnicích a dálnicích. Nejčastěji pomáhá vytvořením zákrytu vozidla s poruchou. Přitom dohlíží také na stav vozovky či odpočívadel. Posádky Dálniční patroly jsou ve střehu na každém jednom našem středisku správy a údržby. Posádka umí velmi operativně přijet a pomoci s vyřešením problému kdykoli a na kterémkoli kilometru našich cest,“ popisuje činnost Dálniční patroly NDS.

Slovenská Dálniční patrola je jakožto bezplatná služba pro motoristy v nasazení na celé dálniční síti ve správě NDS 365 dní 24 hodin denně. Podle Ráže měla vloni 40 tisíc výjezdů, tedy asi 82 denně. Funguje od roku 2015. Zavolat se dá přes číslo (+421) 0800 100 007.

V Česku zavedlo Ředitelství silnic a dálnic bezplatnou asistenční službu pro řidiče v roce 2016. Asistenční služba je zajišťována pracovníky ŘSD a funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Pokrývá téměř 900 kilometrů dálnic D0, D1, D2, D3, D5, D8, D11, D46 a část D35. Důvodem vzniku Asistenční služby ŘSD bylo zajištění vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu prostřednictvím služby motoristům na vybrané dálniční síti ČR. Přivolání Asistenční služby ŘSD je možné prostřednictvím Call centra NDIC na bezplatné telefonní lince 800 280 281 nebo pomocí aplikace v mobilním telefonu.

Tagy Národná diaľničná spoločnosť NDS slovensko
4 komentáře