Silničáři rozjeli proces EIA k východní části okruhu Brna včetně tunelu Vinohrady
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunulo přípravu brněnského okruhu v úseku od Vinohrad přes křížení s ostravskou radiálou k výpadovce
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunulo přípravu brněnského okruhu v úseku od Vinohrad přes křížení s ostravskou radiálou k výpadovce na Bratislavu do procesu EIA. Délka posuzovaného úseku je téměř sedm kilometrů, součástí stavby má být i kilometr a půl dlouhý tunel Vinohrady pod Židenickým kopcem.
„Tento úsek městského okruhu kromě zlepšení průjezdu městem také spojí dvě radiální komunikace (tzv. výpadovky) – směrem na Olomouc a na Bratislavu. Stavba tohoto úseku ulehčí přetíženým ulicím Olomoucká a Zvonařka,“ píše se v předložené dokumentaci.
Proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) běží od podzimu i u navazující stavby, jejíž součástí je mostní estakáda přes seřaďovací nádraží Maloměřice. Z mostu se má doprava zanořit právě do tunelu Vinohrady, který bude z větší části ražený, zhruba 400 metrů ale bude hloubených.
Složité podloží si ale žádá náročnou přípravu. Podle dokumentace má být úsek (a jeho poslední tunelová část) postaven v letech 2025 až 2030. Odhadovanou cenu ŘSD zatím nesdělilo.
Délka posuzovaného úseku je cca 6,9 km, přičemž se dělí na 3 dílčí úseky:
1. VMO Vinohrady (km 8,361 – 10,509), délka úseku 2,148 km
2. MÚK Ostravská radiála (km 10,509 – 13,375) délka úseku 2,866 km
3. Bratislavská radiála (km 13,375 – 15,255), délka úseku 1,880 km
Na trase jsou navrženy tyto hlavní objekty:
– tunel Vinohrady o délce 1523 m (1123 m ražená část, 400 m hloubená),
– MÚK Líšeňská,
– MÚK Bělohorská,
– MÚK Ostravská radiála
– MÚK Bratislavská radiála
Pramen: dokumentace EIA