Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Silničáři poslali hradeckou Jižní spojku do procesu EIA. Stavba začne za devět let

Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA
Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Hradec Králové se možná jednou dočká své Jižní spojky. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně udělalo další krok v přípravě, když poslalo tříkilometrovou spojnici silnice číslo 11 s výpadovkou na Pardubice do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Stalo se tak 18 let poté, co byla trasa stabilizována v územním plánu města.

S prvním kopnutím do země se pak počítá až v roce 2027. Stavba za odhadovanou sumu 1,5 miliardy pak má být hotova za další dva roky. Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého projekt už v únoru 2016 schválila centrální komise ministerstva dopravy, přes kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby.

Jižní spojka má propojit úsek od mimoúrovňové křižovatky Kukleny (D11) po silnici I/37. Půjde o čtyřpruhovou silnici se středním dělícím pásem s nejvyšší rychlostí 70 kilometrů v hodině. Na trase jsou navrženy celkem čtyři křižovatky, z toho tři turbo okružní křižovatky a jedna mimoúrovňová. „Za nejzávažnější střet je považováno křížení trasy záměru s lokálním biokoridorem podél Labského náhonu,“ píše se v dokumentaci EIA. Náhon a zelený pás kolem něj by proto podle autorů měla spojka překlenout.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No hezké, ale pro smysluplnou jižní spojku by to chtělo od jihu překonat to Labe a dostat se na Moravské předměstí, ne?

  • Doufám že tímto začíná blýskat na lepší časy, Hradci chybí vnější obchvat, vždy prostě musíte projet vnitřkem města což je dost často na infarkt.

  • Stavba není určena pro tranzit, ale jako ulehčení 2 silničnímu okruhu .. dále by měla pokračovat až na moravské predmesti

  • Teda ten kruháč píchnutej do čtyřpruhové I/37 je podle mně projektantská prasárna… ! Navíc tahle stavba je paralelní k již provozovanému úseku D35 Opatovice – Sedlice, takže se mi to nezdá jako zrovna největší priorita na české silniční síti. Jediné komu by opravdu tato stavba pomohla, jsou řidiči z jižní části HK (Pražské Předměstí) směřující na Jaroměř nebo Jičín.

    • Souhals. Obecně nechápu úrovňové křížení na čtyřpruhu. Kruháč je zvěrstvo. Snad jedině semafor. Ale pak to ztrácí význam rychlého průtahu odvádějící tranzitní dopravu z jedné na druhou hlavní komunikaci.

    • nemyslete jen na sebe co jezdí jen osobákem, myslete i třeba na ty co jezdí tatrou bez přední RZ.

    • A co je na tom za prasárnu? Bude to turbo kruháč s velkým poloměrem a bypassy, na I/37 tak budou stále v obou směrech dva pruhy. Já to naopak považuji za elegantní řešení.

  • Nechci tu být za negativistu, ale neplní stejný účel ten kousek D35, který už je vystavěn? Tato stavba se mi tedy zdá celkem zbytečná.

      • Jsem jiného názoru 🙂 Jezdím takhle od té doby, co tu dálnici protáhli k Opatovicím a ta spojka je podle mě nyní využívána hluboko pod svoji kapacitu. A vzhledem k tomu, že chystaná „jižní spojka“ zase člověka nakýbluje na vnitřní okruh u mostu, tak z hlediska tranzitu pro město nic řešit nebude.

  • at tam přes ten biokoridor postaví ty mostky jak to udělali na D1 u kroměříže a nedělají navýšení přírody nad člověkem.

    • Jo taky mě pobavilo pojmenování obráku, autor bude asi z Pardubic 😀

Newsletter

Partneři