Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Silničáři poslali hradeckou Jižní spojku do procesu EIA. Stavba začne za devět let

Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA
Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Hradec Králové se možná jednou dočká své Jižní spojky. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně udělalo další krok v přípravě, když poslalo tříkilometrovou spojnici silnice číslo 11 s výpadovkou na Pardubice do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Stalo se tak 18 let poté, co byla trasa stabilizována v územním plánu města.

S prvním kopnutím do země se pak počítá až v roce 2027. Stavba za odhadovanou sumu 1,5 miliardy pak má být hotova za další dva roky. Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého projekt už v únoru 2016 schválila centrální komise ministerstva dopravy, přes kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby.

Jižní spojka má propojit úsek od mimoúrovňové křižovatky Kukleny (D11) po silnici I/37. Půjde o čtyřpruhovou silnici se středním dělícím pásem s nejvyšší rychlostí 70 kilometrů v hodině. Na trase jsou navrženy celkem čtyři křižovatky, z toho tři turbo okružní křižovatky a jedna mimoúrovňová. „Za nejzávažnější střet je považováno křížení trasy záměru s lokálním biokoridorem podél Labského náhonu,“ píše se v dokumentaci EIA. Náhon a zelený pás kolem něj by proto podle autorů měla spojka překlenout.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

No hezké, ale pro smysluplnou jižní spojku by to chtělo od jihu překonat to Labe a dostat se na Moravské předměstí, ne?

Gogo
Host
Gogo

Doufám že tímto začíná blýskat na lepší časy, Hradci chybí vnější obchvat, vždy prostě musíte projet vnitřkem města což je dost často na infarkt.

raddie
Host
raddie

Ale tady od města nepomůžete, zase skončíte na křižovatce u nemocnice.

raddie
Host
raddie

tady si od města…. 🙂

Meth kg
Host
Meth kg

Stavba není určena pro tranzit, ale jako ulehčení 2 silničnímu okruhu .. dále by měla pokračovat až na moravské predmesti

Tomáš
Host
Tomáš

Teda ten kruháč píchnutej do čtyřpruhové I/37 je podle mně projektantská prasárna… ! Navíc tahle stavba je paralelní k již provozovanému úseku D35 Opatovice – Sedlice, takže se mi to nezdá jako zrovna největší priorita na české silniční síti. Jediné komu by opravdu tato stavba pomohla, jsou řidiči z jižní části HK (Pražské Předměstí) směřující na Jaroměř nebo Jičín.

Honza
Host
Honza

Souhals. Obecně nechápu úrovňové křížení na čtyřpruhu. Kruháč je zvěrstvo. Snad jedině semafor. Ale pak to ztrácí význam rychlého průtahu odvádějící tranzitní dopravu z jedné na druhou hlavní komunikaci.

Petr.R
Host
Petr.R

nemyslete jen na sebe co jezdí jen osobákem, myslete i třeba na ty co jezdí tatrou bez přední RZ.

FlyingJ
Host
FlyingJ

A co je na tom za prasárnu? Bude to turbo kruháč s velkým poloměrem a bypassy, na I/37 tak budou stále v obou směrech dva pruhy. Já to naopak považuji za elegantní řešení.

Rodney
Host
Rodney

Nechci tu být za negativistu, ale neplní stejný účel ten kousek D35, který už je vystavěn? Tato stavba se mi tedy zdá celkem zbytečná.

Petr.R
Host
Petr.R

Neplní.

raddie
Host
raddie

Jsem jiného názoru 🙂 Jezdím takhle od té doby, co tu dálnici protáhli k Opatovicím a ta spojka je podle mě nyní využívána hluboko pod svoji kapacitu. A vzhledem k tomu, že chystaná „jižní spojka“ zase člověka nakýbluje na vnitřní okruh u mostu, tak z hlediska tranzitu pro město nic řešit nebude.

Petr.R
Host
Petr.R

at tam přes ten biokoridor postaví ty mostky jak to udělali na D1 u kroměříže a nedělají navýšení přírody nad člověkem.

AAA
Host
AAA

Za 9 let? A není to málo, Antone Pavloviči?

Vojta
Host
Vojta

Jméno obrázku 😀

Nojva
Host
Nojva

Jo taky mě pobavilo pojmenování obráku, autor bude asi z Pardubic 😀

Partneři