Silničáři poslali hradeckou Jižní spojku do procesu EIA. Stavba začne za devět let

Pohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIAPohled směrem, kudy by nová Jižní spojka v Hradci Králové měla vést. Pramen: ŘSD, dokumentace EIA

Hradec Králové se možná jednou dočká své Jižní spojky. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně udělalo další krok v přípravě, když

Hradec Králové se možná jednou dočká své Jižní spojky. Ředitelství silnic a dálnic aktuálně udělalo další krok v přípravě, když poslalo tříkilometrovou spojnici silnice číslo 11 s výpadovkou na Pardubice do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Stalo se tak 18 let poté, co byla trasa stabilizována v územním plánu města.

S prvním kopnutím do země se pak počítá až v roce 2027. Stavba za odhadovanou sumu 1,5 miliardy pak má být hotova za další dva roky. Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého projekt už v únoru 2016 schválila centrální komise ministerstva dopravy, přes kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby.

Jižní spojka má propojit úsek od mimoúrovňové křižovatky Kukleny (D11) po silnici I/37. Půjde o čtyřpruhovou silnici se středním dělícím pásem s nejvyšší rychlostí 70 kilometrů v hodině. Na trase jsou navrženy celkem čtyři křižovatky, z toho tři turbo okružní křižovatky a jedna mimoúrovňová. „Za nejzávažnější střet je považováno křížení trasy záměru s lokálním biokoridorem podél Labského náhonu,“ píše se v dokumentaci EIA. Náhon a zelený pás kolem něj by proto podle autorů měla spojka překlenout.

Tagy EIA Hradec Králové Jižní spojka ŘSD
16 komentářů