Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Silničáři opraví 11 kilometrů silnice I/37 na Vysočině za 81 milionů. Řidiče čeká objížďka

Silnice I/37. Pramen: ŘSD
Silnice I/37. Pramen: ŘSD
Od července do konce října bude veškerá doprava převedena na objízdné trasy.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se pustí do opravy další úseku vytížené silnice I/37. Aktuálně vybralo v tendru zhotovitele pro 11 kilometrů dlouhý úsek Ostrov nad Oslavou – Křižanov. Zakázku získala společnost M-Silnice, která opravu provede za 81,2 milionu. Předpokládaná cena byla téměř 96 milionů, tendru se účastnilo devět zájemců.

Stavba má pravomocné stavební povolení, silničáři plánují zahájení na 1. června. Práce potrvají 19 týdnů, během kterých se budou řidiči muset smířit s dopravním omezením. V červnu budou práce probíhat po polovinách při zachování průjezdu jedním jízdním pruhem a kyvadlově řízenou dopravou. V tomto režimu se bude souběžně opravovat silnice na průtahu Ostrovem nad Oslavou a mezi Skleným nad Oslavou a obcí Jívoví. Od července do konce října bude veškerá doprava převedena na objízdné trasy.

Silnice I/37 na Vysočině. Pramen: ŘSD
Silnice I/37 na Vysočině. Pramen: ŘSD

Vytížená silnice je na některých místech až v havarijním stavu. Řidiče trápí výtluky a deformace povrchu vozovky. Oprava se bude týkat i podkladních vrstev a odvodnění, dojde například i k vyčištění, dosypání a zpevnění krajnic a úpravám svahů. „Bude provedena výměna stávající svodidel a jejich doplnění, aby zádržný systém odpovídal současným normám,“ doplnil mluvčí ŘSD Martin Buček.

Silnice I/37 vede v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Koncem září 2019 začalo ŘSD na této silnici stavět tříkilometrový obchvat Osové Bítýšky, který vyjde na 214 milionů korun. Hotov má být letos. Koncem letošního roku by se řidiči měli dočkat i nového obchvatu Chrudimi, který se rovněž buduje od roku 2019.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Je to pouhé dva roky, co se podobné úpravy dělaly na této silnici asi o 5 km jinde. Proč zrovna na této silnici jsou ty uzavírky tak dlouhé a rozsáhlé?

Bery

Třeba protože je v dost mizerným stavu?

Beekee

stopro radši bych viděl úseky ještě delší, zato by pak byl 10 let klid. Takle se prostě každý rok dělá něco…….

Marťas 600

Stačilo by vytlačit kamiony na dálnici.Klidně jako v Rakousku,sjedeš,zaplatíš. Pár pokutiček ( min. 50 tisíc)a hned by byla jednička vymetená. A osobák nebo motorka? Po rovině je to nuda.😀

Martin

O kousek dale Ořechov – Osová Bitýška je mnohem větší průšvih, než tento

Tonda

Není to nějak málo 7,3milionu za 1km???To tam budou pokládat zlaté pruty nebo je to další tunel pro některé stvbyvedoucí.A co na to NKU??

buggs

Tak jste se měl přihlásit.

vemm

…a to se vyplatí!!!

Beekee

No… asi by se dalo polemizovat o tom, jak moc „vytížená“ tato silnice je. Řekl bych, že kdyby to byla dvojka, tak je to tak odpovídající. A to i co do profilu. Zvláště okolo Křižanova by to chtělo trochu narovnat než jen opravovat. Ikdyž… upřímně bych radši viděl stroje na trase Ostrov – Medříč, která je v podobným profilu, ale tranzit na Brno je prostě rychlejší. A bohužel i kamioňáci to ví.

PetrJ

I 37 zaslouží více potřebných obchvatů. Je to klíčová spojnice Východních Čech a Brna. Dálnice netřeba, třeba je zrychlená jednička jako silnice pro motorová vozidla. Tato kategorie u nás v silniční síti velice chybí – staré jedničky procházejí každou obcí, ty klíčové by se měly změnit v SMV se zvýšeným limitem na 110 km/h. Na přehledných jedničkách se jezdí i více bez nehod.

Jaaa

A nebo začít konečně stavět pořádné traťové přeložky. 😉

Ota

Hlavně pořád ucpaný Žďár nad Sázavou, tam by průtah městem měl mít alternativu v obchvatu města.