umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Železnice Železniční průmysl

Siemens zakládá v České republice oddělení pro schvalování kolejových vozidel

Výroba lokomotiv Siemens Vectron. Pramen: Siemens Mobility
Výroba lokomotiv Siemens Vectron. Pramen: Siemens Mobility
Siemens tak dále posílil roli své české pobočky, v jejímž rámci už funguje vývoj a konstrukce vlaků

Německý koncern Siemens založil v České republice pobočku oddělení, které má celosvětově na starosti schvalování železničních vozidel z produkce skupiny. Schvalovací oddělení tak funguje vedle německé centrály i v rámci české dceřiné firmy Siemens Mobility. Společnost to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Siemens tak dále posílil roli své české pobočky, v jejímž rámci už funguje například oddělení Vývoje a konstrukce. Pražské oddělení pro schvalování kolejových vozidel bude mít odpovědnost za úplný schvalovací proces, včetně organizace zkoušek. Na starosti bude mít i komunikaci se zkušebními laboratořemi (například VUZ), schvalovacími orgány a zákazníkem.

„Rozšíření kompetencí potvrzuje důležitost role české pobočky v koncernu Siemens Mobility a zároveň důvěru, kterou jsme postupem času v oblasti vývoje a konstrukce kolejových vozidel, železniční infrastruktury a dopravních systémů získali,“ uvedl Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika. Podle něj celkový počet technických specialistů Siemensu v České republice přesáhne 500.

České oddělení Vývoje a konstrukce Siemensu zaměstnává v Praze, Ostravě a Plzni přes 330 techniků, kteří pracují na projektech pro konvenční i vysokorychlostní železnice. Patří mezi ně například projekty vysokorychlostních jednotek Velaro, regionální jednotky Desiro a Mireo i vodíkové vlaky.

„Spolupráce při schvalovacím procesu bude probíhat na globální úrovni, a to především s autorizačním týmem Siemens Mobility sídlícím v Německu, který zaměstnává zhruba 80 odborných pracovníků,“ napsal Siemens v tiskovém oznámení.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Krušnohorec

Jako Siemensofila mne to těší. Mnoho let jsem pracoval jako Automatisierungsanlageinbetrienahmeingeneur.
Ale to, že ŠT již nevyrábí lokomotivy mne mrzí.

bently

Holt jí ujel vlak, to se stává.
Na druhou stranu v tramvajích a jednotkách jede jako nikdy a zakázkově je naplněná na nějaké tři roky dopředu, takže je pochopitelné, že jí ztráta lokomotivého trhu (aspoň finančně) tak netíží. Za mě je osobně největší bonbon ze současné produkce ŠT zakázka na varšavské metro – to je fakt super referenční projekt!
Zde vizualizace (snad už finální) podoby:
https://scontent.fprg4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/151823513_5157349114306987_1888657638002935460_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=e2knhAWcYwkAX_7fnNm&_nc_ht=scontent.fprg4-1.fna&oh=ea9a046b21542b0ffad287c43abfebb1&oe=60587D3A

PvvS

Škoda. že nezachovali hladkou bočnici jako u M1..

bently

Dobrá zpráva. Kluky pracující pro Siemens Mobility znám a pravidelně slýchám, jak jsou Němci s kvalitou (a cenou :-)) českých techniků velice spokojeni, takže mě posilování českého zastoupení vůbec nepřekvapuje. Jen houšť!

glosátor

A teoreticky by to třeba mohlo i „psychologicky“ trochu prospět schvalování v Německu i v případě vozidel jiných výrobců zkonstruovaných s nějakou českou účastí (= napravit reputaci české účasti na výrobě vozidel po nedávných problémech plzeňské Škody).

Honza D.

V Německu to byl problém Škody nebo EBA? Nevidím do toho, ale asi oba mají na hlavě kus másla.

bently

Takhle to bohužel nefunguje 🙂
Úřady v Německu zajímá spíš to, jestli je posuzovaný subjekt domácí nebo zahraniční. Upřímně řečeno, Německo se v tomto poslední dobou přece jenom zlepšilo, ale získat podobná razítka např. ve Francii je pro cizí výrobce kolejové techniky dodnes velice komplikované a zvlášť pro východoevropské producenty prakticky nemožné.
Jsou holt oblasti trhu, kde volná soutěž funguje spíš na oko kvůli výkonnému lobbingu silných domácích subjektů.
I to je jedním z důvodů, proč Škoda tolik stojí o závod Alstomu ve Francii. Bez něj nemá prakticky šanci na tento trh proniknout.

Y.K.

Nemyslím si že je to lobbing, je to prostě německý úřední pünktlich přístup, poslední dobou poněkud extrémní. I velké německé značky často narazí a musí sakra kmitat aby papíry získaly. Siemens třeba nabral 5 let! zpoždění se schvalováním metra v Mnichově, tam to probíhalo velmi děsivě s narůstajícími požadavky úřadů a ani Německá domácí firma s tím nehla. Měl nakonec vyrobenou celou sérii, vlaky ani nebylo kam dávat a stáli různě na okruzích atp.

bently

Tak německý úřednický šiml je pověstný, to je pravda. Na druhou stranu bych nevěřil tomu, že by německý výrobce potřebná razítka nakonec nedostal, byť ho úřady taky trochu potrápí i za cenu zpoždění zakázek. Siemens má delší prsty, než si u nás dokáže kdekdo představit, a úplný faul by nepřipustil. U výrobce z jiné země tuto jistotu nemáte.
Na druhou stranu to nijak extrémně negativně nevnímám. Je logické, že se ve veřejných zakázkách podporuje domácí výrobce. Jen to nesmí dospět do extrémní fáze jako např. ve Francii, kde by takový španělský CAF mohl vyprávět…
https://www.eleconomista.es/empresas-finanzas/noticias/11039081/02/21/CAF-estudia-denunciar-a-Alstom-por-amenazar-un-12-de-su-cartera-.html

Dusanh

Aha, a proč teda ty tanečky EBA kolem schvalování Velaro D (407)? To jako že ho vyráběli někde v Turecku? 😀

gajda

Mohla by jim pomoct spolupráce jako na těch vagonech na Cheb. Siemensu by se zvýšila kapacita a Škodovka by si taky trošku ukousla.

Zdeněk Kopřiva

No když nás ten Siemens tak miluje, proč tedy zavřel moderní a prosperující továrnu ve Zličíně?

bently

NIkde netvrdím, že nás Siemens miluje. Jen, že se dá obecně říct, že je spokojen s výkony a schopnostmi českých techniků (zvlášť v poměru cena/výkon). Co se týče závodu ve Zličíně, je to na trochu delší debatu. Obecně se ale dá říct, že vstup do někdejší ČKD Dopravní systémy nesplnil očekávání Siemensu. Jejich plán, jak zde díky tomu vstoupí do sektoru veřejných zakázek, prakticky vůbec nevyšel, přičemž na celé čáře opakovaně prohrávali s plzeňskou Škodou, až to v roce 2008 vzdali. Nutno taky říct, že poslední období uzavírala firma Siemens Kolejová Vozidla každý rok se ztrátou. Zavření tak dávalo –… Číst vice »

Dusanh

Opakovaně prohrávali s plzeňskou Škodou – proč asi…

dopravak

Ono nejde jenom o to prohrávat, ale jakým způsobem. VŘ byla psána na Škodovku a když už v nich náhodou SKV zůstalo, tak se hledaly důvody, jak jej vyřadit. To byl asi ta naše „podpora domácího průmyslu“.

Dusanh

Ale vždyť jsme ho přece podpořili. 14T a 15T, k tomu loko 380, regionovy místo moderních vozů taky nebyly za hubičku… Mimochodem v době, kdy se rozhodovalo o regínách, bylo ještě stále možné objednat nová Desira nebo jakékoli jiné tehdejší motorové vozy! A nemuseli jsme dneska řešit dilema, že sem Arriva dováží „šrot“.

Augusto Pinochet

…máš pravdu…kvůli podpoře ŠT zavřeli nejmodernější kolejářskou fabriku v Evropě…tehdy i Stadler byl za námi…Desira se tehdy nabízela za slušnou cenu, materiál na výrobu byl skladem a výrobní kapacity by se jistě našly, najelo by se na 3/7…nééé, my jezdíme hrkajícími přebarvenými šukafony…si vzpomínám, jak byli překvapeni i Němci ve vedení fabriky, když se to dozvěděli, z německého odborářského tisku…ale furt je na co vzpomínat…

dopravak

Asi tak nákupu lehkých nízkopodlažních Desir jsme bastlili staré vysokopadžní vagóny s lokomotivou. Ve výsledku to vyšlo všechno dráž, než Desira, ale hlavně, že to dostal ten správný podnik…

bently

Ano, to, že měla Škoda daleko lepší lobbing a kontakty na správných místech je evidentní na první pohled (a přehledu získaných zakázek). Na druhou stranu koncentrace dvou podobně velkých subjektů jako je ČKD (SKV) a Škoda na relativně malém českém trhu byla atip, a časem bylo čím dál evidentnější, že zvítězí jen jeden, a to právě Škodovka. Siemens pak stál na přelomu finanční krize před rozhodnutím, jestli mu další působení v ČR dává smysl, nebo ne, a rozhodl se jak se rozhodl – výrobu zavřel, ale část vývojářů si nechal a ti dnes dál pro Siemens Mobility vyvíjí. Na „nepodporu“… Číst vice »

Dusanh

No tak jestli vám nevadí, že jste to miliardové šílenství zacvakal ze svých daní… Mně teda ve vztahu k mým daním jo.
A jen na okraj – SKV se nijak nekoncentrovalo na náš trh. S výjimkou dodávky Xmz vozů pro ČD, což byl doběh opce z konce 90.let se pro ČR nic nedodávalo.

erik

No dyť je ČR malej trh. Kdo by to furt kupoval? ČKD byl vždy z 90% exportní podnik.

Dusanh

To byla „Škodovka“ taky.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast