Siemens vstoupil do segmentu vodíkových vlaků

Siemens Mireo ve vizualizaci jako jednotka s vodíkovým pohonem. Foto: SiemensSiemens Mireo ve vizualizaci jako jednotka s vodíkovým pohonem. Foto: Siemens

Vodíková mobilita je podle Siemensu budoucností hlavně na neelektrifikovaných tratích.

Společnost Siemens je po Alstomu druhým velkým hráčem v železničním průmyslu, který vstoupil do segmentu vlaků s vodíkovým pohonem.

Siemens oznámil, že divize Simenens Mobility a společnost Siemens Energy podepsaly memorandum o spolupráci na společném vývoji a nabídce vodíkových systémů pro železniční dopravu. Cílem projektu je společně vyvinout moderní komplexně řešené vodíkové technologie pro železniční dopravu, zahrnující infrastrukturní i vozidlovou část, a nabídnout je zákazníkům k rozvoji uplatnění vodíku v dopravě v Německu a v dalších evropských zemí.

O vodíkových vlacích se mluví čím dál častěji, reálně ale jezdí jediný typ na vodík: Alstom Coradia iLint.

Siemens chce využít svého působení v různých oborech průmyslu a vyvinout nejen vozidlo na vodík, ale i vodík vyrobit a zajistit plnící stanice.

„Cílem Siemens Energy je zcela bezemisní výroba elektrické i tepelné energie využitím obnovitelných zdrojů. Propojením se sektorem mobility lze zajistit energii zcela bez emisí, za použití zeleného vodíku. Tedy vodíku, který se vyrobí elektrolýzou vody za pomocí elektřiny získané z obnovitelných zdrojů,“ říká Jaroslav Lahoda, ředitel Siemens Energy. Ve spolupráci se Siemens Mobility chce mimo jiné poskytnout řešení výroby vodíku i pro plnící stanice vodíkových vozidel. Vodíková vozidla mají nahradit především dieselové soupravy tam, kde nejsou elektrifikované tratě.

Siemens Energy není už od konce září letošního roku součástí skupiny Siemens. Siemens je největším akcionářem společnosti Siemens Energy.

Tagy siemens Top vlaky na vodík vodíková mobilita
94 komentářů