Siemens má prvního zákazníka na Vectron Dual Mode. Jede na diesel i elektřinu
Německý dopravce Railsystem RP GmbH je prvním zákazníkem Siemensu na nové lokomotivy Vectron Dual Mode, které zvládají jízdu na diesel
Německý dopravce Railsystem RP GmbH je prvním zákazníkem Siemensu na nové lokomotivy Vectron Dual Mode, které zvládají jízdu na diesel i trakční elektřinu.
Kontakt oznámil Siemens v tiskové zprávě. První stroje má firma převzít na konci příštího roku. Siemens dvouzdrojové lokomotivy představil letos v březnu, koncept už na loňském InnoTransu.
„Jde o lokomotivu, která kombinuje to nejlepší z obou trakcí,“ řekl šéfka Siemens Mobility Sabrina Soussan.
Pro dopravce je hlavní výhodou možnost provozovat vlaky na elektrizovaných tratí i těch bez trolejí bez výměny lokomotivy. Zatímco řada výrobců experimentuje zejména u elektrických jednotek s hybridy a pohonem mimo elektrizované tratě na baterii, Vectron Dual Mode sází čistě na naftu.
Lokomotiva je navržena čistě na provoz v Německu, má výkon 2000 kW bez ohledu na to, zda jede na elektřinu či naftu. Maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu. Mimo elektrifikované tratě má lokomotiva k dispozici nádrž na 2500 litrů nafty. To je výrazně více než na lokomotivy typu Last mile, které umí sice jezdit také mimo elektrizované úseky, ale většinou jen pár kilometrů.