Ruské železnice (RŽD) koupí od sdružení Siemens a Ural Locomotives třináct vysokorychlostních jednotek Velaro RUS. Součástí zakázky za 1,1 miliardy eur je i třicetiletý kontrakt na údržbu vlaků. Smlouvu oznámil Siemens v tiskové zprávě.
Jde už o třetí objednávku těchto rychlovlaků ze strany RŽD. Prvních osm si objednaly v roce 2006, dalších osm v roce 2011.
RŽD nasadí vlaky na trať mezi Moskvou a Petrohradem. Jde o desetivozové soupravy, které mají pomoci pokrýt rostoucí poptávku po 650 kilometrů dlouhé trase mezi oběma městy. Do každé soupravy se vejde 550 lidí. Vlaky jezdí pod názvem Sapsan, což je v ruštině označení pro sokola stěhovavého. Jednotky jsou speciální navrženy pro provoz v teplotách od -40 C° do +40° C°.
Provoz vysokorychlostních vlaků mezi Moskvou a Petrohradem začal v roce 2009, maximální rychlost je 250 kilometrů v hodině, nejrychlejší spoj jede 3 hodiny a 30 minut. Rusko zvažuje stavbu nové trati, kde by mohly vlaky jezdit až 350 kilometrů v hodině. Stejné jednotky jezdí i dál z Moskvy do Nižného Novgorodu.
Jednotky do Nižného Novgorodu už dávno nejezdí. Z důvodů zoufalé kvality kolejí tam bylo speciálně zakoupeno Talgo Striž. 4 Sapsany které tuto trať 2 roky obsluhovaly musely na generálku.
Nemáte pravdu, stále jezdí, jen je to vedené jako Pitěr – Nižnij s nácestnou zástavkou v Moskvě. Takhle jezdí již od začátku. Striž nebyl vůbec na trať do Nižného určen, měl jezdit Kyjev – Moskva.
Ta trať je přetížená už teď, to jsem zvědavý, kam je vecpou… asi budou zdvojovat.
To sdružení je jen na oko kvůli sankcím?
Kvůli údržbě. Jednotky dodá Siemens (za 513,5 mil. eur), Ural Locomotives budou mít na starosti údržbu (30 let za 583,1 mil. eur). Ural Locomotives je joint venture Siemensu (49%) a Sinara Group (51%), už teď se stará o ruská Desira.
Tak ta Desira Rus ( Lastočky )se v Ural Locomotives i vyrábějí . Tak by mi přišlo logické tam vyrábět licenčně i ty Sapsany.
Velaro je prakticky nevyrobitelné mimo německo. I ty turecké se vyrábějí nadále v mateřském závodu
To je jistě v kontextu sankcí uvalených na Rusko ze strany EU dobrá zpráva…
Na vlaky žádné sankce nikdo neuvalil, tak nesirte fake news. Jediné omezení si vymyslela sama ruská vláda, která požaduje u státních zakázek podíl domácí výroby, proto to konsorcium s UralLoko.