Siemens dodá až 60 nových vozů pro metro v americkém Clevelandu

Vizualizace nových souprav pro Cleveland. Foto: GCRTAVizualizace nových souprav pro Cleveland. Foto: GCRTA

Nová vozidla nahradí 40 let staré italské soupravy.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

V USA si s kolejovou (pří)městskou dopravou fakt nějak nevědí rady (s čestými výjimkami).

Zajímavé, že předělávají vozový park „těžkého metra“ (v Evropě bysme asi řekli klasické) na Red line na LRV (v Evropě bysme asi řekli rychlodrážní tramvaje).

Jiří Kocurek

Lehčí vozidla = menší spotřeba a opotřebení = levnější provoz?

Mají tam dva kolejové systémy, tak je pochipitelné, že je chtějí sjednotit a řekl bych, že předělat těžké metro na rychlou tramvaj je jednodušší, než to dělat naopak.

Je tam i animace, jak šel vývoj dopředu: https://en.wikipedia.org/wiki/RTA_Rapid_Transit

PS: Dálkovou želznici tam „zničil“ nikoliv automobil (nebyl rychlejší) ale DC-3 zvaná Dakota – spolehlivé letadlo. Byznys třída začala létat a pak už se to nezpomalilo. Naopak, přišel dehaviland Comet a Boeing 707. A tím skončila zlatá éra zaoceánských lodí. Tyhle luxusní parníky opravdu nezabil automobil.

Y.K.

No nevím, metra běžně provozují nezávislý vozový park pro každou linku. Sjednocení u metra přináší méně, než individuální potřeby linek, funguje to tak všude na světě (v Japonsku až extrémně). Navíc na Red line jsou vysoká nástupiště, na red a green tramvajová, takže to stejně nebudou stejná vozidla.

Zajímavé je, že se jim to nikdy nepodařilo přetavit do vyšší poptávky. Jen dvouvozové soupravy, interval 15 min… S příměstskými oblastmi to není zase tak malé (dvojnásobek Prahy), vlastní Cleveland necelých 400 000.

Y.K.

Pardon, na Blue a Green jsou tramvajová

kolemběžící

Teda musím říct, že pokaždý, když si otevřu wikipedii MHD nějakého amerického města, tak je mi trochu smutno při pohledu na ty počty cestujících. Čísla za rok jsou pomalu jako v Praze za den.

Aleš

Jsou i výjimky. Na prvním místě New York a třeba aglomerace Washingtonu nebo San Francisca na tom nejsou špatně.

Jiří Kocurek

Tak ve velkých městech se MHD provozuje a na řídce osídleném venkově? … Kůň se napase a děcka do školy odvezete jedním vozem. S jedním koněm, na tohle není potřeba dvojspřeží, ten druhý může odpočívat.
Když nebylo na benzín, tak v 70 létech viděno i na venkově tu, v dněšní ČR. Pokud teda toho koně dotyčnému nesebrali v zájmu lepších zítřků.

Jiří Kocurek

Ještě dodám, že Amišové jezdí povozem dodneška
Tenhle pán jim dělá koláře: https://www.youtube.com/watch?v=B2olewamt3w Zařídili se po svém.

Aleš

Ano, u Amišů je to dáno náboženskými důvody. Ale trollte dál.

jal

Vidím i letos jezdit na koních v dnešní ČR, v neřídce osídleném venkově. A na benzín.je.

kolemběžící

NY jasný, tam by se jinak ty lidi asi utloukli, ale koukněte třeba na LA – 10 milionů obyvatel a … no koukněte

Jiří Kocurek

To je tím, že si vykořisťovaný dělník u Forda nemohl pořídit ani večeři.

Kubrt

Red line je klasické metro. Tyto soupravy, místo vůzů Breda, budou jezdit na Blue a Green line https://en.wikipedia.org/wiki/RTA_Rapid_Transit

Bobek

Podle samotného dopravce jde primárně o náhradu pro metro. Na další (které by skutečně nahradily ty Bredy) je opce.

Jul 10, 2023
24 Siemens Mobility S200 LRVs to connect communities from East Cleveland to Cleveland Hopkins International Airport

The Greater Cleveland Regional Transit Authority (GCRTA) has selected Siemens Mobility to replace GCRTA’s Red Line fleet. GCRTA’s purchase of 24 S200 Light Rail Vehicles (LRVs) includes an option for up to 36 additional vehicles which would replace GCRTA’s Blue and Green Line fleet.

http://www.riderta.com/news/siemens-replace-rta-fleet

Kubrt

Aha, díky, omlouvám se za zmatky.