Si-an – Česká Třebová. Do Česka míří zatím nejrychlejší přímý nákladní vlak z Číny, cestu zvládne do dvou týdnů

První vlak ze Si-an do České Třebové. Foto: MetransPrvní vlak ze Si-an do České Třebové. Foto: Metrans

Vlak bude jezdit jednou týdně.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

No pokud to u nás někde nepodhodej🙂

Roman

Větší nebezpečí je cesta přes rusko a Bělorusko. Tam občas celý vlak vykolejí, protože železniční síť je legitimní cíl.

noerf

Kdyby to nemuseli dvakrát překládat z důvodu různých rozchodů tratí, tak by cesta mohla být ještě o něco rychlejší. A tim i cenově zajímavější.
Do budoucna to bude jedna z variant, kde by nákladní doprava na železnici mohla mít do potenciál.

Ondřej Wagner

Rusové nikdy nepřistoupi na standardní evropský rozchod. To časem spíše Pobaltské republiky, Ukrajina a Moldavsko přemění rozchod všech svých železničních tratí na evropský, jednak aby zlepšil svou dopravu s Evropou, a jednak aby utizily eventuální vojenský vpad Rusů.

jirikcerny66

Mě by třeba zajímalo, jaké zboží v tom pojede z České Třebové do Číny, kromě teda sudů Prazdroje.

Nose Peak

Obráběcí stroje, proudový motory z PBS Bíteš, náhradní díly na škodovky, díly pro rafinerie. A všechno se to cestou v rusku “ztratí”…

N.N.

Neskupuje Čína ve velkém dřevo a dřevní štěpku?

Kubrt

Fotky kulatiny z Česka do Číny naložené v kontejneru už před pár lety proběhly.
Poslední veřejná data o mezinárodním obchodu jsou z roku 2023, od té doby se jistě něco změnilo, ale minimálně dřevo a buničina by se snad daly provážet přes Rusko, bez vlivu sankcí.
https://atlas.hks.harvard.edu/explore/treemap?exporter=country-203&importer=country-156

N.N.
josef

V Rusku neztratí, Rusko to Číně zaplatí, a přijde k sankcionovanému zboží.

Roman

Metrans che být sankcionován?