Severní Porýní-Vestfálsko ohlásilo obnovu dalších 200 kilometrů zrušených tratí
Vláda akci nazývá ofenzivou veřejné dopravy. Do roku 2032 chce do železniční infrastruktury investovat přibližně 4 miliardy eur.
Ministerstvo životního prostředí a dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko ohlásilo plány na obnovu dalších tratí, které byly zrušeny (nebo kde byla zrušena osobní doprava) v posledních 30 letech. Dosud bylo obnoveno 223 kilometrů, dalších 200 kilometrů má následovat v příštích letech. Stále ale nepůjde o rozsah železniční sítě pro osobní dopravu, který měla tato země v roce 1994. Od té doby došlo ke zrušení 600 kilometrů tratí.
„Po desetiletích, kdy se dopravní politika soustředila na automobilismus, jde o obrat směrem k veřejné, především železniční dopravě. Je to jeden z hlavních cílů zemské vlády Severního Porýní-Vestfálska,“ uvedlo ministerstvo. Jako hlavní důvod uvádí klimatické změny.
„Místní veřejná doprava hraje důležitou roli při dosahování klimatických cílů. Chceme dostat více lidí na koleje,“ uvedl ministr Oliver Krischer. Nabídka veřejné dopravy se proto podle něj musí výrazně zvýšit, do roku 2030 minimálně o 60 procent.
Severní Porýní-Vestfáslko nedávno znovuzprovoznilo tratě Meinerzhagen – Brügge, Düren – Euskirchen, Mettmann – Wuppertal, Stolberg – Breinig a Gelsenkirchen Buer – Herten. Reaktivace v dalších zhruba osmi letech se má týkat například Teutoburské lesní železnice z Harsewinkelu do Verlu, tratí z Münsteru do Sendenhorstu, z Duisburgu do Weselu, z Duisburgu přes Ratingen do Düsseldorfu, ze Stolbergu do Eupenu a z Alsdorfu do Baesweileru. Do roku 2040 by pak podle ministerstva mohlo být ve spolkové zemi obnoveno 22 dalších tratí či osobních linek.
Vláda Severního Porýní-Vestfálska akci nazývá ofenzivou veřejné dopravy. Do roku 2032 chce do železniční infrastruktury investovat přibližně 4 miliardy eur (cca 95 mld. Kč). „Samozřejmě jsou i železniční tratě, kde se reaktivace už nevyplatí. Ale linky, které byly znovu uvedeny do provozu, lidé přijali,“ dodal Krischer.