Letecké společnosti Letectví

Šestý rok ve ztrátě. Letiště Ostrava má z výsledku radost, propad se snižuje

Terminál Letiště Ostrava. Foto: Letiště Ostrava
Terminál Letiště Ostrava. Foto: Letiště Ostrava

Moravskoslezským krajem vlastněné Letiště Ostrava se ani v době růstu letecké dopravy nedostalo do zisku. Letiště, které loni odbavilo 324 tisíc cestujících, prodělalo za uplynulý rok 15,2 milionů korun. Firma to hodnotí jako úspěch, i když firma naposledy vydělala v roce 2011.

Výsledky dnes firma zveřejnila v tiskové zprávě, v které upozorňuje, že jde o nejlepší hospodářský výsledek za posledních šest let. „Máme velkou radost, že námi nastavený obchodní model, rozumné snižování nákladů a zvyšování efektivity práce přináší výsledky. Samozřejmě si uvědomujeme, že je letiště pořád ve ztrátě, začínáme se ale přibližovat naší vizi kladného hospodářského výsledku,“ uvedl Jaromír Radkovský, ředitel ostravského letiště.

Zatímco například Letiště Praha loni hlásí rekordní zisk v přepočtu téměř 300 korun na každého odbaveného cestujícího, ostravské letiště má z každého cestujícího přes 47 korun ztrátu.

Podle tiskové zprávy se na zlepšeném hospodaření projevilo především navýšení tržeb o 23,8 %, letiště upozornilo i na navýšení peněz na opravy.

Pro cestující firma dokončila rekonstrukci příletové haly, má se zkrátit i doba čekání na zavazadla.  „Naším cílem na rok 2018 je, kromě zkvalitňování služeb a zvyšování efektivity práce, nárůst počtu cestujících o 8-10% a další zlepšování hospodářského výsledku společnosti,“ dodal Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel ostravského letiště. Podle něj obchodní model počítá s tím, že do zisku se dostane do dvou až tří let.

Ostravské letiště a kraj se stále snaží do Ostravy přilákat nové pravidelné linky, zatím ale ne příliš úspěšně. Jediným reálným krokem letos je po nevydařené soutěži na provoz linek do Amsterdamu či Helsinek plán Českých aerolinií na navýšení počtu letů mezi Prahou a Ostravou. Aerolinky ale nakonec start nového provozního modelu posunuly na září.

Podle Bujnovského jsou jednání o nové lince daleko, detaily nechce zveřejnit. „Naším cílem je hlavně linka, která by propojila Ostravu s velkým evropským letištěm, odkud by cestující mohli pokračovat dále,“ řekl Bujnovský.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ona je zdejší celková (ne)koncepce dopravy docela problém. A pokud tam budou léta ti samí lidé a pořád se jejich rádoby „nejlepší rozhodnutí, že nikdo na světě by to nedokázal líp“ budou sanovat z veřejného rozpočtu a dotacema, tak se nikam nehneme. V komerčním byznysu je totiž třeba dělat kompromisy a něco dohodnout, nikoli vystupovat jen ultimativně.

  • No tak jestli je hlavní strategie tohoto „letiště“ být feeder pražského letiště (jedním zjevně těžko naplnitelným párem ATR denně), tak to letiště asi skončí zavedením vlaku na pražské letiště, ne?

    A nebylo by lepší lítat do Vídně nebo Mnichova, kde je nabídka spojů výrazně větší?

  • Té nové lince uvěřím, až to letadlo poprvé odletí. Těch slibů ze strany vedení už bylo tolik, že jim věřím míň, než Babišovi. A pokud to bude zase taková blbost, jako CCA do Vídně, pak to letiště radši zaorejte a zasaďte tam řepku, vyděláte víc.

Newsletter

Partneři


Výběr editora