Šestipruh kolem Mladé Boleslavi, velká proměna křižovatky Bezděčín. ŘSD vybralo projektanty rozšíření D10

Kvůli plánované nové železniční trati bude muset dojít k výškové úpravě dálnice.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok k rozšíření dálnice D10 kolem Mladé Boleslavi. Dokumentaci pro povolení stavby zpracuje pro ŘSD společnost Valbek za 48,5 milionů korun bez DPH. Koncept má předložit zhruba za rok a půl. Vyplývá to z kontraktu v registru smluv.
Úsek mezi křižovatkami Bezděčín a Kosmonosy patří mezi nejvytíženější na celé D10. I když se v minulosti mluvilo o rozšíření D10 na šest pruhů v trase z Prahy až do Mladé Boleslavi, reálněji se kromě počáteční části od Prahy jeví právě zkapacitnění kolem Mladé Boleslavi.
Jde o celkem 7,3 kilometrů dlouhý úsek včetně úprav křižovatek Bezděčín a Mladá Boleslav. Křižovatka Kosmonosy prochází velkou úpravou již nyní, už dříve došlo k částečnému rozšíření úseku mezi exity Mladá Boleslav a Kosmonosy zabráním odstavného pásu.
Na trase má dojít k rozšíření dálnice na 33,5 metrů tak, aby zde mohl být provoz v režimu 3+3 jízdní pruhy. Kromě rozšíření D10 se ve stejném úseku chystá ještě stavba nové krajské silnice II/610 a také trati z Prahy do Mladé Boleslavi (obě dopravní stavby budou umístěny východně od dálnice). S těmito plány musí projektanti počítat. Valbek již zpracovával technickou studii celého rozšíření.
Kromě rozšíření dojde i k výškové úpravě dálnice a kolektorových pásů mezi křižovatkami Mladá Boleslav a Kosmonosy, důvodem je minimální podjezdná výška pro novou železniční trať. Kvůli rozšíření dálnice bude muset dojít ke zrušení stávajících čerpacích stanic. „Preferována bude varianta zajišťující bezpečnost provozu a ekonomickou efektivitu návrhu,“ uvádí ŘSD ve smlouvě.
Zásadní přestavbou projde křižovatka Bezděčín, souvisí nejen se stávajícím nevhodným řešením, ale i budováním nové silnice II/610. Pod dálnicí má vzniknout velká okružní křižovatka. Na silnici I/16 dojde ke zkapacitnění stávající okružní křižovatky (ul. Jičínská) v Mladé Boleslavi na výhledové intenzity dopravy.
ŘSD zatím neuvádí žádné termíny, kdy by ke stavbě mělo dojít.