Série nadrozměrných přeprav po Labi pokračuje. Z Lovosic odpluly transformátory

Přeprava transformátorů z Lovosic směr Německo a Polsko. Pramen: ŘVCPřeprava transformátorů z Lovosic směr Německo a Polsko. Pramen: ŘVC

Přeshraniční lodní přepravy byly spuštěny v první půlce listopadu po více než čtyřech měsících čekání na vodu.

Tuzemští rejdaři nadále využívají zvýšenou hladinu Labe, díky které mohou od listopadu po měsících čekání po řece opět přepravovat nadrozměrné náklady. Ve čtvrtek byly v přístavu v Lovosicích naloženy na loď tři obří transformátory, jejichž cílem je Polsko.

„Každý transformátor má hmotnost 130 tun. Jejich cílem je německý přístav Aken na Labi, odkud transformátory poputují dále do Polska,“ uvedlo Ředitelství vodních cest (ŘVC).

Přeshraniční lodní přepravy byly spuštěny v první půlce listopadu po více než čtyřech měsících čekání na vodu. Některé obří výrobky čekaly po tuto dobu v přístavech, ať už na cestu z republiky nebo do republiky.

Například v Týnci nad Labem byly koncem listopadu naloženy na loď 5,5 metru vysoké díly kouřovodů (od 45 do 80 tun). Naopak do Čech byl dovezen obří lis s díly 150 tun těžkými. O dva týdny dříve se dala do pohybu rekordní slévárenská kokila o hmotnosti 140 tun.

Kokila putovala z Lovosic po Labi a dále soustavou německých kanálů a po Rýně do Rotterdamu. Cílovou destinací je Sheffield ve Velké Británii. Díly kouřovodu čekaly v Týnci nad Labem na vodu čtyři měsíce, než zamířily do Hamburku a po moři do Egypta.

Další velké náklady připravují dopravci a přístavy k nakládce.

„Tento druh nákladů se pro své rozměry přepravuje po silnici jen velmi obtížně, při souběžných omezeních dopravy a mimořádných opatřeních po cestě. Po silnici nelze náklady dopravit přes pohraniční hory a dále přes Německo do námořních přístavů. Oproti tomu pro vnitrozemskou loď se jedná o běžný náklad, který potřebuje jen jediné – dostatek vody na úseku Labe, kde nejsou zdymadla,“ uvedlo Ředitelství vodních cest (ŘVC).

Zmíněný úsek, který je závislý výhradně na přírodních podmínkách, leží mezi Ústím nad Labem a německou hranicí. Zbytek 190 kilometrů labské cesty na českém území udržuje v provozu 21 zdymadel, lodě tak mohou plout celý rok bez omezení.

Přeprava transformátorů z Lovosic směr Německo a Polsko. Pramen: ŘVCPřeprava transformátorů z Lovosic směr Německo a Polsko. Pramen: ŘVCPřeprava transformátorů z Lovosic směr Německo a Polsko. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Lovosice. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Lovosice. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Lovosice. Pramen: ŘVCPřeprava kouřovodu směr Egypt, Týnec nad Labem. Pramen: ŘVCPřeprava kouřovodu směr Egypt, Týnec nad Labem. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Lovosice. Pramen: ŘVCPřeprava kouřovodu směr Egypt, Týnec nad Labem. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Děčín. Pramen: ŘVCPřekládka částí obřího lisu, Děčín. Pramen: ŘVCNakládání obří kokily v přístavu Lovosice. Pramen: ŘVC ČRNakládání obří kokily v přístavu Lovosice. Pramen: ŘVC ČRNakládání obří kokily v přístavu Lovosice. Pramen: ŘVC ČRNakládání obří kokily v přístavu Lovosice. Pramen: ŘVC ČR
Tagy Labe nadrozměrný náklad ŘVC vltavsko-labská vodní cesta
6 komentářů