Seriál: Po nejzápadnější lokálce do Hranic v Čechách jezdí jen České dráhy a Správa železnic

Hranice v Čechách. Foto: Ondřej KubalaHranice v Čechách. Foto: Ondřej Kubala

Město Hranice by mělo zájem o více vlaků, kraj tu však poptávku obcí po vlakovém spojení necítí.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Taková trať nemůže mít potenciál. Pokud někdo tvrdí opak, ať se tam odstěhuje a začne tam žít a jezdit jen veřejnou dopravou. Ať zjistí. Doba je jinde.

L.P.

Velice málo známá skutečnost je, že Hranice v Čechách měly své původní koncové nádraží jinde, než je dnešní nádraží. Současné nádraží vzniklo až s prodloužením trati do Adorfu a původní nádraží i s kusem trati zaniklo.

xyz

Vím, že jsem totéž napsal před pár dny k tomu cestovatelskému článku, nicméně:

za systémově vysvětlitelná považuji jen dvě řešení:

– buď: 2h takt vlaků Aš – Aš město – Hranice

– nebo: tento oběh vozidla zcela zrušit; od žst. Aš mít bus přes centrum Aše až do Hranic

Pendl 2 km tam a 2 km zpět během 2h periody je z principu neefektivní.

Rabín

Vlak i autobus ve stejnou dobu je zvláštní specifikum mnoha míst naší země, nad kterým vcelku zůstává rozum stát. V podstatě je to redukce nabídky, protože v jiných časech prostě nejede nic.

Jaroslav Mašek

Relikt socialismu. Je to zbytečné, drahé, ubíra to kapacitu, nemá to smysl, ale nikdo vlastně neví proc to tak je a tedy za to nikdo nemůže.

Karl vB.

To je skoro, jako by to byl nějaký přírodní úkaz, o kterém se nás někdo snaží přesvědčit, že ho máme pouze vzít na vědomí.

Rei

Trochu mi to připomíná diskuzi nad tématem 1. třídy v osobácích na příměstě 🙂 taky v dnešní době přežitek

Rabín

Vcelku to odpovídá jednomu z dávných dopravních axiomů: vždycky to tak bylo.

Martin

Minuly rok jsme jeli s kolama do teto stanice. Jelo nas ve vlaku 7, bez nas 3. Je to fakt konec sveta.

Jaroslav Mašek

Objednávat souběžný vlak a bus je neobhajitelné. Je to mrhání penězi, protože jeden ze dvou prostředků pojede prázdný. V době nedostatku řidičů budů je to nehorázné plýtvání. Ale jinak nechápu, že 35let po revoluci je mezi Německem a Rakouskem stále pro vlaky zakázané pásmo, češi nejezdí do Deutschlandu za prací?

Kubrt

Tím zakázáným pásmem myslíte zkušenou trať do Adorfu? Nebo?

Jaroslav Mašek

Ano, a další železnice kteté jsou na hranicích přerušeny, aby to náhodou nikdo nemohl použít. #Dyť těmi slepými lokálkami nikdo nejezdí a proto rušit.

Adam Tywoniak

Kolik z nich je jen přerušeno a dalo by se obnovit, a v kolika případech byla ta část na jednom území nevratně zrušena bez perspektivy obnovy? Například od Haidmühle dále do Bavorska je to bez šance, jak se v původní trase změnilo vlastnictví a využití pozemků.

jan táborský

Třeba Hrušovany -Hevlín -Laa tam o to byl zájem i ze strany Rakouska

Karl vB.

…a z české strany je také zájem?
…nebo je ten náš zájem větší, než v pouze verbální rovině?

Jaroslav Mašek

A česká strana chce funkční zelezniční dopravu? Nebo mají přednost silnice?

jan táborský

Česká strana kreslí VRTky, které nebudou, pak ETCS no a pak sem tam nějaké přístaviště

Svojšín

Reálně by tam jezdilo minimum lidí.
To je vidět na lince 104, kdy po Hevlín je dobré az výborné využití a za Hevlínem nejede přes čáru nikdo.

Svojšín

Dost napovídá i mnohem větší Znojmo, kde jeli víc lidí jen na zápas hokejistů v Rakousku.

fous55

Tam se za ta léta bez železničního provozu namnožili motýle a jiné chráněné přírodniny, takže by se trať musela o kus posunout a to je nový násep atd.

fous55

Takže si to zrekapitulujme:
Jezdilo se před 1989 i nyní: Pomezí, Vojtanov, Dolní Žleb, Varnsdorf, Hrádek nad Nisou přes PL (celkem 5)
Dá se jezdit, ale jezdí se jen občas: Jiříkov
Obnoveno po 1989: Železná Ruda, Aš, Kraslice, Potůčky, Vejprty, Dolní Poustevna, Varnsdorf-Kocour (celkem 7)
Přerušené, aby to nešlo obnovit: Nové Údolí (na německé straně), Hranice (na německé straně), Moldava (na německé straně). U které z těch Vašich tří „slepých lokálek“ se uvažuje o zrušení?

L.P.

I trať z Nového Údolí do Waldkirchenu by se dala obnovit, ovšem v Haidmuehle by se musela postavit přeložka, neb plocha bývalého kolejiště stanice je zastavěna obytnými domy.

noerf

Nějak si si nevšiml, ze by strojvedoucích byl výrazný přebytek.
A bylo by rozumné nejdříve prověřit kolok cestujicich jezdi ve vlaku a kolik v autobuse. Až pak začít řešit co je plýtvání.