Sedmiletá smlouva bez soutěže? Liberecký kraj začne jednat o novém kontraktu s Českými drahami
Motorový vůz Stadler RS1 řady 840 u Krásné Studánky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí přímého zadání mají být i linky Železný Brod – Tanvald a z Turnova do Mladé Boleslavi.
Velmi zajímavé je to expresivní vyjádření v tomto článku, že Liberecký kraj SE ODVÁŽIL jednat s pasažérskou ČD. Zhruba podobně „ostražitý“ úsudek, jaký na adresu pasažérské ČD zazněl z Plzeňského kraje ve zdejším článku z 5.10.2019: „DOTAZ:Znamená to, že máte pocit, že vám České dráhy říkají jiné o skutečné ztrátě za provoz vlaků, než je ve skutečnosti? Reakce hejtmana Pl. kraje: Řeknu to jinak: máme teď velmi omezené možnosti kontroly nad celým systémem veřejné dopravy v kraji, přitom do něj dáváme stovky milionů korun. Brutto smlouvy toto zásadně změní.“ Ono totiž má reálný důvod, ta motivace krajů velmi velmi pečlivě… Číst vice »
Dobrý den, musím konstatovat, že většina autorů ve svých příspěvcích ví o čem píší. Ale je tu jeden autor, kdy u jeho příspěvku nevím zda mám plakat nebo se smát.
Tož když nevíte, tak zkuste v praxi… To se chce zkouřit a krom toho si pošmáknout na nějakých spešl paprikách (a taky je dobré si rukou, ve které jste držel nakrájený kousek, si protřít oči)
-:)
Tímto OT komentářem reaguji na Váš OT.
Ještě se podělím o svoji zkušenost… Během konzuace jakýchsi údajně skvělých domácích paprikách z Žitného ostrava jsem měl velmi bláhový nápad si utřít oči rukou ve které jsem držel onu papriku… Celý zbytek večer jsem strávil ve sprše, ve snaze si vymýt oči (a ns ruky mi nasadili takové ty gumové rukavice, kdybych během večera zopakoval že rukou si šáhnu do oka)
Se zkouřením osobní zkušenost nemám… NIcméně předpokládám podobný výsledek jako když inspektor Dreyfus měl tu čest pohovořit se svým kolegou Clouseaua (série Růžový Panter)
Potrefená husa se ozvala.
Nikoliv. Já poradil pánovi, jak vyřešit jeho dilema, že neví jestli „plakat nebo se smát“.
Škoda, že nedal vědět jak dopadl praktický pokus.
Z pohledu teď už jen řadového cestujícího je například ve Zlínském kraji nejčistší vozidlo Panter ČD, který jezdí hlavně pro Jihomoravský a Olomoucký kraj. VE Starém Městě je přestup do zvenčí neuvěřitelně špinavé Arrivy. Proč to nemůžou častěji umejt? Teda pokud to vůbec někdy myjí. Osobně mám dojem, že mycí box vůbec, maximálně tak kýbl a smeták… Od převzetí linek prostě tmavnou a tmavnou. Kdysi byly asi celkem pěkné, ne? Už i syn se ozval – prý je úplně fuj, jak ten vlak zvenku vypadá. Člověk má pak po cestě bohužel potřebu jít hned nejkratší cestou do sprchy.
Viz ze seznamu smluvních pokut (příloha 9), pokud Arriva Vlaky s.r.o. poruší smlouvu se Zlínským krajem: „V rámci velkého úklidu (minimálně 1x měsíčně) jsou omyta okna a dveře z vnější i vnitřní strany, provedeno důkladné omytí všech vnitřních a vnějších ploch, očištěna madla a zádržné tyče, zavazadlové police, vymyty odpadkové koše, očištěny výdechy klimatizace a topení, odstraněny veškeré graffiti (v případě graffiti na dveřích, oknech nebo funkčních prvcích vozidla je nutné graffiti odstranit v minimální nutné míře ihned po ukončení výkonu vozidla)“ Čili zbývá jediný krok = poslat Váš názor na Zlínský kraj: adresa „podatelna (zavinac) kr-zlinsky.cz“ A poté Váš… Číst vice »
Doporučuji přijet kouknout na trať 323 a čistotu tamních vozidel, to je humus, který ani zdaleka Arriva nemá… Je jasné, že CD budou svou „vlajkovou loď“ udržovat čistou, ale je to stejné
No lepkavý stůl jak v arrivě jsem u ČD ještě nezažil.
No taky ne, třeba Pendolino má extrémní problém s ušima na sedačkách ve dvojce, tam je tolik špíny, že se tam tý hlavě vůbec nechce opřít. A to je s SVC to TOP co mají. Pak je docela jedno, jestli je to z venku čistý nebo špinavý.
Takže kraj se vlastně sám zahnal do kouta. Vozidla koupit nehce, na jinou trať se nasadit kvůli dotaci nesmí. Oblíbený rostřel taky proto nemůže použít. V zásadě se ČD mohou lehce zahojit a říct si o vyšší cenu než by museli a kraj nemá moc možností co s tím a jedině vyjednat tvrdší sankce. Tahle kauza ještě bude hodně zajímavá.
Opravdu se jinam nasadit nesmí? Tahle podmínka dotace trvá obvykle max. 5 let.
U železničních vozidel to je trochu jinak. Výzvy z ROP na obnovu vozového parku VHD obsahují ustanovení, že „příjemce po dobu životnosti vozidla, tedy po dobu delší než udržitelnost projektu, sleduje a dokládá tzv. proběh vozidla pořízeného prostřednictvím dotace“
Pořád se může kraj vrátit k předešlému scénáři, nedojde-li k dobré dohodě s ČD!
Samozřejmě že může,ale už teď ví že to bude výrazně dražší a složitější. Takže když ČD nebudou noc mlaskat, mají ještě nějaký čas byznys jistý a jaké bude vedení kraje za 7 let nikdo neví ale dá se čekat sbohem a šáteček.
Důležité je, že nesmí moc mlaskat. A musí počítat s tím, že i v budoucnosti se bude výkony v kraji dělit na několik provozních souborů a soutěž nebude snadná.
Přičemž úsek Turnov-Mladá Boleslav by si měl řešit StČ kraj (naprostá většina délky), LB kraji by měly zůstat výkony Česká Lípa-Mladá Boleslav (cca 1:1 a pokračování vlaků do Rumburka).
Já osobně bych to viděl spíš tak, že do kouta zahnal kraj ČD – dá jim smlouvu, trošku navýší výkony, ale defakto si řekne za kolik +- jim to odjezdí. Spíš to vypadá, že ostatní chtěli ty německé ceny a tak, aby ČD uhájili tyto tratě, tak nabídnou český ceny a kraj, aby neplatil víc, tak bude rád za to, že jim tam zůstanou a soutěž ho přešla.
Tož to su naplý jak struna o kolik víc si ČD řekne. Pokud platí, že z krajských rozpočtů se dotují vláčky kategorie Osobní a Spěšné (tj. pokud kraje nedotují Rychlíky, IC,… ) tak víme, že od roku 2018 do roku 2020 pasažérská ČD najela míň 5% vlakokilometrů (Os+Sp), ale z rozpočtu krajů dostala pasažérská ČD o 17% víc kaček … JInými slovy pasažérská ČD za 2 roky zvládla zdražit krajům o 21,95%… Slušné. Myslím, že provozovatelé sdílených autíček a provozovatelů regionálních autobusků se zálibně dívají na „tlusté vypasené kocoury“, kteří zdražují o 106, teda přesněji o 22%… Tipnu si, že… Číst vice »
75% sleva je výmysl populisty Babiše, to ji mají jako odmítnout tu kompenzaci 🙂
A to až se chudáček dozví, že ty dotace berou i soukromníci..
Pane PvvS, Rád bych to srovnal. Nicméně RGJ má cinklý výkaz a zisků ztráty (výročka 2020, údaje za 2019). Arriva nezveřejňuje, podle mého nezákonně. A LEO (škoda mluvit). Pokud jde o GWTR tak ti jsou na tom možná ještě víc extrémně než pasažérská ČD.
Jediné co víme s jistotou, že pravidelných ročních dotací do pasažérské ČD putuje opravdu hodně… Za minulý rok ze společné kapsy putovalo 1,1 milionu Kč na jednoho zaměstnance pasažérské ČD (tj. včetně zaměstnanců DPOV,….). Zdůrazňuji – nejde o dotace kvůli škodám z čínského viru (ty jsou extra).
Opravdu provozovatelé sdílených autíček, autobusků,… dostávají obdobně štědré dotace?
Sdílený autobus jsem ještě nikdy neviděl, takže jeho provozovatel asi nedostává nic : – D
Nesdílený autobus jsem neviděl.
Znáte někoho kdo zaparkuje svůj autobus na ulici a nechá ho komukoliv aby si s ním za úplatu jezdil a pak ho zase někam postavil?
Pletete si pojmy a dojmy.
A jéje. Zase ty infantilní kecy. Dál už nemá cenu číst. Že mu na to vždycky někdo skočí a diskutuje.
Je-li pro Vás infantilní zdražení pasažérské ČD od 2018 minimálně o 21,95% , tak fakt je ztráta času abyste četl co napíšu, neboť evidentně pasažérské vláčky vnímáme pouze jako kulisu = nejste uživatelem….
Oprava: …pasažérské vláčky vnímáTe pouze jako kulisu…
A zdražovat se nesmí?
pane nowas:… četl jste článek?
Připomenu tu klíčovou pasáž:
„„Z Liberce už vícekrát jasně zazněl signál, že PŘES NABÍDKY V NĚMECKÉ CENOVÉ ÚROVNI CESTA NEVEDE, a myslím, že NOVÉ VEDENÍ Českých drah TO citlivě VNÍMÁ. A to je i důvod, proč jsme se k tomuto jednání ODVÁŽILI,“
Chtějí-li pasažérští nádražáci z ČD opět psát spoustu uplakaných textů o vláčcích R23 Kolín-Ústí n. Labem, tak stačí „vytrvat“ v trendu zdražování… To myslím např. v Jihomoravském kraji, kde evidentně je snaha na případné předražení vláčků mít připravené jiné možnosti.
Konkurence drží palce, aby ve zdražování nepolevovali.
Stále ale nevím, proč vám tolik vadí, že ČD případně přijdou o zakázky. Vždyť to bude přesně podle vašich snů. ČD nebudou brát dotace, protože nebudou jezdit, nebudou vozit prázdný sedačky.. Vždyť to je váš ideální svět ne ?
Vaše starosti mít …
Ono není vhodné počítat rok 2020, kdy byl největší propad tržeb a navíc se škrtaly různé vlaky, zatímco soupravy stály a ne vždy to šetřilo jak personál, tak celou soupravu. Netvrdím, že ČD nevyužívají možnost navýšit kompenzace. Jen bych byl opatrný v tom jednostranném hodnocení
Ale já v podstatě žádné hodnocení nenapsal….
Jediné hodnocení je můj laický odhad pouhého kibice, že konkurenční poskytovatelé dopravy „drží palce“, aby pasažérská ČD úspěšně/vytrvale pokračovala ve zdražování…
A ještě víc se konkurenti asi těší, pokud tlak na zdražování pasažérskou ČD podpoří i nějací ti odboráři svojí stávkou proti cestujícím (jako byl plán loňské stávky na jižní Moravě, kde nechtěli stávkovat proti zaměstnavateli, ale proti zákazníkům svého zaměstnavatele… holt jde o horké kandidáty na „Darwinovu cenu“, neboť úspěšné „odehnání posledních zbytků zákazníků znamená „pohřeb“ pro onu firmu)…
No já myslím že ano : – D
vážený axeli,
můžete nám vysvětlit, co je „trestného“ na tom, že někdo chce stávkovat? samotná myšlenka je trestná?
a mimochodem, jak se stávkuje proti zaměstnavateli, aby nebyl zasažen zákazník?
fakt šílené nesmysly tu píšete…
Pane Gwann … cílem loňské (plánované) stávky na jižní Moravě bylo, aby cestující (přes rozpočet kraje) připlatili na mzdě pasažerským nádražákům. Stávkující nechtěli, aby zaměstnavatel přidal na mzdě svým zaměstnancům=pasažérským nádražákům To fakt je výjimečně nestoudný požadavek. Zopakuji výjimečně NESTOUDNÝ. A konkurence zálibně sleduje takové „vlastní góly“ pasažérské ČD. Dovolím si ještě z jiného soudku – veřejnost, která svými milodary z daní platí naprostou většinu nákladů pasažérské ČD, by mnohem spíše ocenila, kdyby byla stávka proti nesmyslnému kroku tehdejšího vedení ČD (patrně pan Feranec …. „Faltýnek pozdravuje“) když v roce 2018 šlo o miliardy při nákupu spousty nových elektrovagonků …… Číst vice »
Ale to je úplně normální ekonomické chování. Přijdu o zákázku? No tak zdražím tam, kde konkurence není (konkurenti zvládnou jen pár tratí, zdaleka ne všechny). Samozřejmě že liberalizace v našem podání při celkovém pohledu má záporný dopad.
Souhlasím. Proto taky ve Zlínském kraji odmítli dražší nabídku ČD (nabízela vagonky 460, 814, 854) a vybrali levnější nabídku Arrivy (vagonky 845, Lint, GTW). A na další lince (Vizovice-Zlín-Otrokovice) se opět rozhodli pro levnější z nabídek = tentokrát byla levnější ČD https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg A dalším krokem je hledání alternativ… vzhledem k tomu, že např. pasažérská ČD nakupuje dieslvagonky od PESy za částku zhruba 750 tisíc/za JEDNU sedačku, což je skoro částka za CELÝ nový dieslMercedes… Takže není se čemu divit, že bumbrlíčkům nebudou stačit nynější provozní dotace ve výši 1,1 milionu/rok/jednoho zaměstnance. Tipnu si, že cílem je ze společné kasy za… Číst vice »
jo, nový mercedes za 750tis…to je nová merna jednotka, něco jako felicie nebo fotbalové hřiště? CD uspořádalo VR. takto to vyšlo. vy víte o levnějším novém vlaku daných parametrů?
a vaše spekulace o dotacích 5mio/zam je opět výmysl a blábol.
ojeté …
Např. ty volné vagonky, až bude dokončena dodávka Stadler Wink.
Ad strmý nárůst požadovaných dotací pro pasažérské nádražáky z ČD…. no jo, pokud stoupnou úroky třebas na 5% tak to je hned.
A taky, že loni (kvůli čínskému viru) 80% sedaček vagonků ČD vozilo vzduch…. je dost možné že se stane trvalým ten dočasný trend: „home-office“,
„telemedicína“,
„digitalizace školství“,
automobilová spolujízda,
větší snaha používat kolo či chodit pěšky kvůli zlepšeního fyzičky
A jak se to dá udělat, že se s krajem domluvíte na nových jednotkách a pak tam nasadíte koupené ojeté?
Ano telemedicína je opravdu dobrý nápad, tím bych být Váma, začal : – D
Řešením je nabízet několik různých nabídek = nabídnout varianty:
a) zbrusu nové vagonky / v kombinaci se zbrusu novými autobusky (autobusky na ty vláčkové linky ve stavu „zombie“… např. Čejč-Hodonín)
b) zánovní ojeté vagonky v kombinaci se zánovními autobusky
c) staré vagonky (např. různé varianty od původního dieslvagonku 845 – v Německu, Dánsku a Holandsku je jich pořád dost)
anebo kombinace výše uvedeného a) až c).
Koneckonců – viz osud vlakové linky R23 Kolín-Ústí n.Labem, kde ČD „prohrálo“ kontumačně neboť předložilo jedinou nabídku, která z logiky věci nemohla být nejlevnější, což logicky je nejoblíbenější kritérium
Kolik ojetých autobusů je na trhu, tak aby splnilu požadavky VR na stáří a vybavení ? Většinou tedy NP bus s maximálním stářím do 10 let ? A to stáří je nyní požadovaný i pro výlukový busy. Navíc v kolika smlouvách je nasazení 845 limitovaný časem a podmínkou nasazení nových vozidel ?
On z toho všeho tele asi zná jenom TELE-tubbies. Vyjadřováním to zcela odpovídá .
1 milion na zaměstnance mi nepřijde nijak moc. Při čisté mzdě 30 000,- měsíčně to dělá v nákladech pro zaměstnavatele zhruba 50 000,- . A hnedle to je 600 000 ,- ročně. A to je jen plat.
Samozřejmě, že to dává smysl (zvrácený) smysl. A to smysl optikou „zombie“ podnikání, které si od svých zákazníkůnevydělá ani na slanou vodu. A proto se nechce vzdát současného „dotačního kojení“ neboť předstíráže že je kojencem.
Ovšem v reálném životě platí, že kojenci po pár letech se postaví na vlastní nožky a kojení z ňadra od maminky (či sunarem přes dudlík z láhve) už nepotřebují.
U jisté nejmenované pasažérské firmy v ČR to ovšem vypadá, že kojenec se plánuje změnit na otesánka, který brzy bude vyžadovat mnohem víc kojící „tekutiny“, tož těch sunarů bude potřeba mnohem víc.
Těch firem( kromě té nejmenované) jsou mraky. Takové metro v Praze si na sebe vydělá na jízdném jen ze 17 procent.Zbytek se dotuje z daní všech.
Tak z Vašeho pohledu autisty by se do každé soupravy mělo nasoukat 6x více cestujících, nebo by metrem měli v Praze jezdit jen solventní cestující,kteří by platili 6 x více za lístek, než nyní.
Ad DPP – přesná čísla nevím, bo nejsu volič v Praze/v Středních Čechách.
O mém názoru na ekonomickou perspektivu veřejných financí Města Prahy svědčí fakt, že po několika letech v Praze jsem se odstěhoval na venkov
Čili souhlas.
A kdy konečně ukážete nějakou železniční společnost, která provozuje osobní dopravu bez jakýchkoliv dotací ? To nezvládají ani místí DP v republice a ty jsou podle vás ideálně nastavené. O volných sedačkách se v tramvajích dá mluvit asi těžko, jedna se za jedno kolo použije i několikrát, většina jede na stojáka. A i tak potřebují každoroční dotace od měst..
spolujízda autíčky popř. sdílené autíčka, maršutky
Umíte číst ? Asi evidentně ne. Vy stále tvrdíte, že ČD berou přemrštěné dotace, ale nedoložil jste nic, co by svědčilo o tom, že to jde bez nich .
Ad „, že to jde bez nich“
spolujízda autíčky popř. sdílené autíčka, maršutky
Opravdu neumíte číst a chápat text. Ale to je u vás normální stav. Takže ještě jednou pro vás. Kterí železniční dopravci provozují železniční dopravu bez dotací ? A za domácí úkol zkuste najít kolik jich jezdí bez dotací na smlouvu v ZDO ?
Zdá se, že zapomínáte že platí: „náš zákazník, náš pán“… Ti kdo to nerespektovali, tak skončili na „smetišti dějin“… stačí si vzpomenout na fronty u Mikulova v 1990, kdy se jezdilo obdivovat rakoské sámošky a obchoďáky. Ty fronty byly plné Čecho-Slováků, nikoliv plné rakušáků…. Čili příklad „hlasování nohama“
Tož ještě jednou:
„spolujízda autíčky popř. sdílené autíčka, maršutky“
Takže dnes jste zmatený víc než obvykle ? Nebo jen nedokážete doložit vaše tvrzení ? Jako obvykle ?
Pane PvvS:… holt uplatím zásadu „3x a dost“.
Tímto již na Vás nebudu reagovat.
Ať se Vám daří.
Howgh
Škoda že to opět nedodržíte.
„„spolujízda autíčky popř. sdílené autíčka, maršutky“
Konečně od Vás reálné řešení, místo keců o 100 procentní obsazenosti cedadel a solventních zákaznících.Jen ty spolujízdy a maršrutky prosadit. 🙂
IMHO reálné řešení je kombinace… Tj. jedu večerním dálkovým vláčkem a v appce např. firmy ČD si můžu vyhledat nabídku spolujízdy přes moji vesnici, kterou nabídli ostatní spolucestující, kteří se mnou vystoupí na oné konkrétnjí zastávce a kteří před nádražíčkem mají zaparkované autíčko….
Přínos pro ČD = pár kaček ze zprostředkování spolujízdy.
Přínos pro řidiče/řidičeku = nebere si autíčka zcela neznáého neboť si přečte recenze ostatních řidičů, kteří spolucestující/-ho vezli v minulosti… A podělit se o náklady na jízdu autíčka v „posledních pár kilometrech“…
Pan Sůra by mohl oprášit banovací kladivo a udeřit s ním na IP adresu Axela. By mě zajímalo, co je tohle za ko…, je snad v každé diskusi a pokaždé úplně mimo
To by fakt mohl, ale zase na druhou stranu je alespoň sranda…..
přesně jsem to říkal, že je to jen o tom, že tam budou moct dotáhnout další RS1(ojeté z německa co mají zakoupené, případně pak možná i „nové“ 841), což jim nikdo jiný nenabídne, tak najednou LK otočí a jedná s ČD
Ale on by LK mohl jednat s ČD (resp. ony s krajem) i v případě, že by si jednotky koupil (a vypsal řízení na jejich provozování), v rámci normálního výběrového řízení, do kterého by se mohly přihlásit taky (ale musely by dát konkurenceschopnou nabídku a to už může být problém, že? 🙂 ). Stejně tak by ojeté RS1 mohl dovézt kdokoli jiný (nebo ČD snad stáhnou ty, které už naslibovaly jiným krajům, do Liberce)?
Pokud víte o nějakém jiném dopravci,který je schopen doplnit počty rs1 v Liberci, nad ty co by kraj koupil od ČD (případně jiných podobných a zároveň provozovat rs1 od kraje),tak můžete kraji poradit.Samozřejmě by se pak soutěže mohly účastnit regulerně i ČD, ale zatím se nikdo takový nenašel, takže ČD taková situace hraje do karet a zároveň kraj CD i potřebuje, aby jim tam někdo se slusnymi vozdily jezdil, ono je totiž nízkopodlažních motoraku nedostatek v rámci Evropy
Nedostatkové motoráky jsou schopné sehnat jedině ČD. Tak určitě.
Evidentně nejen p.Svitákovi někdo poradil, že udržování vozidel by vyšlo Liberec mnohem dráž, než když to nechá ČD, jež na to má kapacity.
Neznám kraj, který by si koupil od dopravce třeba 843 a chtěl si založit vlastní dopravní společnost.
Celé to jen ukazuje na fakt, že někteří, nechci psát nevzdělanci, prostě nemohou jen tak kecat do dopravy. Úsměvné je, že pan Sviták se odkazuje na nějakou nevraživost ČD k LK. To je vůbec ubohost.
Škoda, že si tento příspěvek pan SVITÁK nepřečte….
Vůbec bymě zajímalo, pokud by kraj založil pro své potřeby vlastního dopravce, tak je na takové in-house řešení výjimka z povinnosti dělat VŘ?
Asi stejně jako u autobusů, netřeba zmiňovat jak taková doprava dopadla, viz Ústecký kraj, kde se bývalý řidič autobusu, posléze radní přes dopravu stal přes noc odborníkem na dopravu.
A také není třeba zmiňovat, jak dopadlo, když si vláda založila svého dopravce. Předražené jízdné, miliardy za penále z pochybných kšeftů a zakázek, razie policie za korupční pronájem skladu v Lovosicích, plesnivá B na většině rychlíkových linek, atd.
Také by měli městům zakázat dopravní podniky, celostání DP by to určitě dělal lépe, neboť čím výše postavený úřad tím je moudřejší.
Vzhledem k tomu, jak jsou 840 v péči ČD poduržované a vybydlené, je asi nemá smysl kupovat a spíš to chce pořádně připravit výběrko na 2033.
To je ovšem důsledek Svitákování. Dobrý hospodář přece nebude cizímu subjektu generálkovat vozidla, jen proto, že někdo vymyslel předkupní právo.
Tak oni vědí že budou prodávat. A vědí oni, že chromou a podvyživenou herku neprodaj?
By mě zajímalo, jak se změní koncept až bude hotová elektrifikace do Mladé Boleslavi. Předpokládám konec R21 ve stávající podobě a hodinový takt Os (Sp) MB – Turnov – ŽB – Tanvald – (Harrachov).
A už se podařilo občany Všejan přesvědčit? Obávám se, že se ta věc od prezentace projektu přímo v obci nepohla ani o milimetr.
Jakým způsobem se má učinit linka z Turnova do Mladé Boleslavi širší, to by mě tedy zajímalo. Jinak nic proti tomu, když nevím, proti čemu. A jestlipak i na tuto mezikrajskou trať má být podmínkou vzhled podle Libereckého kraje? Mně by takový pořadavek přišel dejme tomu přiměřený na víceméně hluboce vnitrokrajské linky, nebo jen s malým přesahem přes hranice.
Ono jde podle mého spíš o „rozšíření“ ve smyslu toho, že vlaky z MB nebudou končit v Turnově, ale v ŽB (Tanvaldě)
Tak tam by byl problém i s klimatizací. 854 klimatizaci nemá. A dodělávat je nesmysl. Jedině by to mohli být nové Lesy, což bych viděl jako velkou výhodu. Všichni by pak jezdili ČD a Arr by byla prázdná.
Tak schválně, jestli se tu objeví stejný kvikot, jako když se něco přidělí Arrivě či jinému soukromníkovi. 😀 I’ll wait.
(Správně ). modrá je dobrá 👌
Jistě, pošetilci řeší správný odstín barvičky, zatímco jiní řeší něco úplně jiného
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bylo-vseobecne-zadouci-aby-byla-mafra-ceske-drahy-utratily-za-reklamu-v-mediich_2005200555_ace
Neobjeví, platí v tom režijka, akorát z Turnova do Liberce budu muset režisti šlapat pěšky.
To že tam jezdí modrý už dávno neznamená, že tam musí platit režijka.
A ty šlapeš taky pěšky, když tam neplatí režijka. Moc chytrý názor.
Potrefená husa?
Vtipné, jak odboráři zuřivě a frustrovaně vás komentář minusujou, ale zeby napsali argument, to ne, protože jednoduše žádný nemají 😀 Toto je naprosto typické, u ČD to nevadí, ale jakmile je to jiný dopravce, že to špatně. Protože tím nemůžou jezdit zdarma na rezijku 🤦♀️… Pak se pane Vykolejko, Žatecký, a další legendární klauni tohoto webu nedivte, že z vás má každý tak akorát srandu a místo věcné diskuze jste považováni jen za klauny.
Tak z logiky věci to u ČD vadit ani nemůže, protože dopravce vlastněný státem, by měl být primárně určen k zajišťování ZDO.
A když Arriva dostala Liberecký rychlíky, tak to za prvé byla nevyžádaná nabídka, už z toho principu se tím neměli zabývat, a za druhé se kvůli nim měnily podmínky. A pokud budeme mluvit přímo o Libereckém kraji a osobních vlacích, tak tam ten „výběr“ byl taky zajímavý, místo vyřazeni dopravce pro možný střet zájmů, se změnil zadavatel, aby už „nedocházelo“ k střetu zájmů.
Zadavatel, který osloví vybrané/-ho dopravce, se musí zabývat i nevyžádanými nabídkami a zhodnotit jejich ekonomickou výhodnost. Tak to prostě je. Zadavatel hospodaří s veřejnými penězi a musí s nimi nakládat transparentně a hospodárně.
Nevím proč o mě píšete … nikdy v žádném příspěvku jsem nepsal nic proti“soukromým“dopravcům.
Ale chápu, kdo nemá žádný argument, tak napadne někoho, kdo se diskuze ani neúčastní že? Bohužel pro Vás jsem si všiml že mě tady pomlouváte.
Pane Výkolejka,… Vy nejste Vy?
Jak Vás může někdo „pomluvit“ tím, že cituje Vaše vyjádření, že jste odborář, a Vaší pracovní náplní je mj. „počítat členské příspěvky na odborové centrále“.
Chcete-li, můžeme rozebrat „starostlivý přístup“ odborářů u jednoho nejmenovaného pasažérského dopravce…. Stačí říct….
Kéžbyste jednou konečně rozlišil realitu od absurdity :- – ) Pane signalisto Axele : – D
Ten rozbor mě zajímá, sem s ním.
Svým způsobem tu teď kvičíte akorát vy.
Nekvičí, má pravdu, kdyby se takto bagrovala smlouva Arrivě, je tu už 300 komentářů o vyvádění peněz do ciziny, rozkladu železnice a bla, bla.
Tak zrovna LK dlouhodobě ukazuje že ČD jen tak něco nebagruje, tudíž lze předpokládat, že i tady si pohlídá aby na smlouvě“neprodělal“.
Přesně! 😎
Takže z Brodu do Tanvaldu zase pojedou regios*ačky místo desir, to celé zpestřeno o radostné jásání Jindřicha Berounského, jak moderní nízkopodlažní vozidla nahrazují ojetiny z Německa?
Podle čeho tak usuzujete? Předpokládá se nasazení vozidel RS1 a opětovné zavedení přímých spojů Ž. Brod – Kořenov a dále, nevím co je na tom špatného.
Vozidel 840 je už dnes takový (ne)dostatek, že jsou ČD rády, když objezdí stávající potřebu na Frýdlantsku a Tanvaldsku. Přehlédl jsem snad nějaký zázrak, kterým by se jejich počet zdvounásobil, aby vystačily i na Železný Brod a Mladou Boleslav?
Co nákup ojetin? Vyrobeno jich bylo dost.
No tak RS1, které nebudou „ojeté německé šroty“, ale „provozem proveřená západní vozidla“, samozřejmě zvládnou nakoupit akorát ČD.
Bohužel ale pro jízdu na sklony nad 40 promile (Tanvald-Harrachov) jsou specifické a připuštěné pouze 840, nesmí tam ani 841 ani další ojetiny téhož typu.
Na zubačku snad postačí stávající 840, které nyní jezdí i na Frýdlant, tam je bude moci nahradit řada 841, jak prosté.
Přímo v článku se píše, že ČD mají možnost doplnit je o téměř shodné a spojitelné vozy, takže se asi předpokládá nákup dalších RS1, případně použití těch od Hohenzollernů, pokud jsou/budou nějaké volné. Samozřejmě asi jen na frýdlantskou část.
Spíš mě trochu zarazil ten komentář o plánu přímých vlaků z Železného Brodu do Kořenova – proč? Pokud se jede z Tanvaldu nahoru po hodině, určitě má smysl vést všechno jako přímé z Liberce a v Tanvaldě jednoduchý přestup od Brodu.
Protože je tímto směrem přepravní poptávka a zbytečně přestupovat není pro cestující atraktivní. Již v minulosti pár přímých spojů jezdilo, ale ve formě připojení k libereckému vlaku v Tanvaldu. Jak to bude v budoucnosti netuším. Byly i náznaky na zkrácení taktu z Tanvaldu nahoru a vybudování výhybny v Polubném. Uvidíme jak to dopadne, ale očekával bych docela radikální překopání systému oproti současnosti i vzhledem k požadavkům na zrychlení R14. Osobně bych si asi nejvíce dokázal představit Sp linku v hodinovém taktu M. Boleslav – Turnov – Tanvald – (Harrachov). S plánovanou elektrifikací do M. Boleslavi by to poté dávalo ještě… Číst vice »
Ano, poptávka tam je taky, ale myslel jsem to tak, že nejprve je potřeba uspokojit poptávku přímých spojení od Liberce. Pokud se bude jezdit po hodinách, tak buď vlak od Brodu spojovat nebo přestup. Pokud se bude jezdit nahoru častěji (mimochodem v Polubném se pořád nějak křižovat dá, ne?), dá se vymyslet i něco jiného.
Nejvyšší čas přijít s něčím svým, než tu jen vyřvávat regiosra(ndi)čky. ritizovat umí každý.
S čím svým přijít? Stačí, aby kraj udělal transparentní soutěž na dopravce a určitě někdo nabídne něco lepšího a levněji, než Regiošrot od čd… Proč by měl někdo cokoli něco jiného vymýšlet?
Po tom, co Arriva předvádí, je to naprosto logický krok.
A copak předvádí Arriva?
Co horšího předvádí Arriva? Provozuje donebevolajici vozy Bdt? Nebo snad 810? Která že souprav arrivy nemá zásuvky, WiFi a další moderní prvky? A kolik takových souprav doteď provozují CD? Co KONKRETNE dělá Arriva špatně oproti CD? Poprosím odpůrce o skutečne konkrétní odpověď místo mínusu, díky 🙂
Donebevolající Bdt… Zapáchá v nich snad díky klimatizaci WC? Bylo v nich (i v jiných vámi myšlených vozidlech ČD) někdy nefunkční WC? Obtěžuje v nich snad klimatizace? Vypadlo snad v nějakém vozidle ČD okno a zranilo cestujícího? Byli snad někdy cestující za ČD díky neschopnosti vozidla, příp. zaměstnanců ponecháni napospas osudu? Změnili snad někdy ČD během déletrvající nepřetržité výluky výlukový jízdní řád, aniž by o tom veřejnost informovaly? A další průšvihy, když chcete vědět, co konkrétně Arriva dělá špatně oproti ČD, to by už byl za tu dobu hodně dlouý román. Po zážitcích s Arrivou postižení cestující by vzali zavděk… Číst vice »
Náplní zaměstnance CD je diskuze v pracovní době pomlouvat konkurenci? Sorry, ale bohužel vidím vaše adresu, odkud sem přispíváte. Tajemství příběhu je ještě koukám zamotanější:)
Mimochodem, chcete sečíst, kolik ČD zabily ve svých vlacích cestujících, pokud chcete používat taková šílená fakta? Za poslední dva roky?
Já o zabíjení cestujících nepíšu.
Píšete o zranění cestujících. Tak si spočítejte zraněné za poslední dva roky ve vlacích ČD. Pak si zkuste vyndat hlavu z vlastního řitního otvoru.
@honzalb… chápu, že občas platí „když se člověk hádá s blbem, tak za chvíli se hádají 2 blbci“…
Nicméně poslední věta je opravdu pod Vaši úroveň… Osobně si myslím, že kdejaký fanatický žvanil, Vám za to nestojí.
Konec hlášení.
Je to systémový specialista ČD. Když nemá koule se podepsat, je to jeho problém.
Aha, nerozumíme si… Já mířil onu poslední větu, která IMHO zbytečně obsahuje poněkud nestandartní slovo.
Bohužel v jeho případě popisuje dlouhodobý stav.
Mlčím
Vy asi máte pěkně upito, co? Nepíšu o zranění cestujících, píšu, že Arriva nezvládá! Dítě nechápavé.
Píšete toto: Vypadlo snad v nějakém vozidle ČD okno a zranilo cestujícího? Pane Fajgle, od Vás jako od zaměstnance Českých drah je toto mimořádně zoufalé. Včetně schovávání se za anonymní nick.
Pane „Tajemství příběhu“… přesně tento přístup pasažérských nádražáků ČD, který Vy předvádíte, odhání cestující, kteří by zvažovali přestup z autíček…
Což je dost škoda, neboť samotný základ nabízené služby je vcelku. Nedobré je to okolo.
Čili opačně než u sňatkových podvodníků a podobných šmejdů, kteří mají vybrané, přátelské chování vůči svým „obětem“, ale samotná podstata snažení těchto darebáků je nanic.
1)Ano,zapachajici wc a od něj půlku vagónu jsem v Bdt zažil nesčetněkrat. 2)Klimatizace „neobtěžuje“ jelikož tam v roce 2021!! žádná není, a vetra se prosím pěkně otevřeným oknem jako v trabantovi cestou do Jugosky v roce 70 🙂 3) Okno netuším, zda vypadlo, ale už několikrát díky chybějící blokaci dveří vypadlo díle a zemřelo, ale to vám asi nevadí, co? 4) Ano, na trati Ostrava-Fno nás letos v létě evakuovali že soupravy Brejlovec +Bdt do následujícího vlaku hasiči pomocí žebříků, skvělý zážitek, zvlášť pro staré lidi 🙂 5) CD se během výluky neobtezovaly měnit jízdní řád a jezdily pravidelně se… Číst vice »
ad 1) Tak to WC zapáchalo v půlce Bdt, já v desiru Arrivy zápach WC díky klimatizaci v celé soupravě, a nedalo se to vyvětrat. ad 2) Průvodčí dopravce DLB mi v červenci cestou z Liberce do Chrastavy sdělila, že klimatizace je účinná při venkovní teplotě do 30 stupňů. Pak je v desiru jediná možnost větrat těmi krajními výklopnými okénky. A že jsem v létě těch arrivých desit v pařácích viděl docela dost s otevřenými okénky. A jet tím v takovém pařáku.. To už i Bdmtee je proti tomu příjemně větrané. ad 3) O vypadlém okně nevíte, protože se o… Číst vice »
Nemusí, ale je to stejná blbost, jako x projetých návěstí ČD, o kterých se nepíše. Pane Fajgle, jako zaměstnanec Českých drah bych na Vašem místě řešil, jak zvýšit kvalitu služeb u ČD a neřešil problémy jiných dopravců. Od toho jsou objednatelé jejich služeb.
1)Takže tím říkáte, že toaletní smrad v půlce vlaku je ok? 😂🤦♀️ 2)DLB není Arriva, takže netuším, co to sem pletete, navíc kdybych tu měl.psat,co všechno mi kdy absurdní ho řekli zaměstnanci CD, mohl bych z toho už napsat knihu, viz například jeden za všechny při ujetí pripoje: „si počkáte 2 hodiny, se nepo**serete ne, a tím musíte počítat“ 3)Jak myslíte to, že se o tom musí mlčet? Vy žijete v představě, že se zlá média spikla proti CD a informuji jen o chybách CD a o ostatních musí mlčet? Tomu se milý zlatý říká paranoia a léčí se to… Číst vice »
Lol, tak záchod se u Bdt z logiky věci rozbít nemuže, když to je vlastně jen mísa s vývodem na koleje. 😀 A taky.. Bdt postrádá centrální blokování dveří, stejně jako třeba Bt a Bd, ze kterých už taky vypadlo nemálo lidí a dětí. To je podle mě dost vážnější bezpečnostní prohřešek než jedno vypadnuté okno.
Tak určitě, po desirech logicky musí zase přijít regionovy (aneb co budou předvádět ČD).
To záleží na alternativách… Ono když víme, že odborníci pasažérské ČD nasmlouvali s PESOu dodávku dieslvagonků RegioShark2 za cca 90 milionů/kus (tj. cca 750 tisíc kaček za jednu sedačku), tak možná jiná forma dopravy by byla levnější.
Ono ta částka je o to zvláštnější ve srovnání s PESA Elf.eu, kdy elektrovagonek umí papat oba druhy elektriky. Pokud firma RGJ od PESy koupila 7 kousků za částku těsně přes půl miliardy celkem, tak sedačka v elektrovagonu vychází na cca 500 tisíc kaček.
Porozuhodné.
Mimochodem kde je ten snaživý chlapec? Už jsem o Jindrovi dlouho nic neslyšel.
Jsem zvědav, jak to po roce 2033 budou dělat v zemích jako je Rakousko, Polsko, Maďarsko nebo Chorvatsko, kde o žádné soukromníky na dráze nestojí. Možná že vypíší VŘ na všechny vlaky po celý GVD, kam se z prjncipu nikdo jiný než státní dopravce nepřihlásí.
Docela jednoduše stačí poslat EU s jeho směrnicemi tam kam patří, a udržovat si nezávislost.
Krom toho není vůbec jisté, kolik z těch vyjmenovaných zemí bude v roce 2033 ještě v EU. A jestli vůbec bude EU.
…janě, budeme platit zlatým rublem a jezdit koňským povozem…až skončí EU, koho budou v tom kraji automotive vlaky vozit?
Až nebude(me v) EU, tak se fakt nemusíme zabývat nějakými výběrky na vlaky – půlka osobní dopravy se zruší, protože na tak rozmařilý luxus nebudou prachy, a ten zbytek se vyjezdí i v 814, 854 a různých klonech béček z Görlitz.
Jistěže, nezávislost v podobě železničního monopolních predrazeneho skanzenu, rezijek a odborářů s ponožka a v sandalech 👏😂
Sandále bych do toho netahal… Důležitější je sledovat KAM TEČOU peníze….
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/faltynkuv-diar-jak-se-dostalo-zlate-vejce-ceskych-drah-k-miliardarum-150501
Svatá prostoto! Mrkněte se někdy, jakou „nezávislost“ má Norsko, Švýcarsko nebo Velká Británie. To budete koukat.
Já bych nepřeceňoval inteligenci pána, který je schopný tvrdit, že např. v Polsku je jeden jediný pasažérský dopravce … „VŘ na všechny vlaky po celý GVD“
Když ono je to úplně jinak. A už dávno neplatí výše tento názor
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%C5%BAnicy_kolejowi_w_Polsce
Tento „duševní gigant“ patrně má nutkání si „udržet svůj názor, bez ohledu na realitu“
A firmy, které exportují, ať klidně zkrachují. Jednotná železnice nade vše! Na hranicích se bude přesedat.
Když jedu Os na Karlovarsko tak na hranicích až na malé výjimky musím přesedat.
Tak vo co gou?
Když člověk jede z Kunovic ve Zlínském kraji do Brna přes Veselí n. Moravou, tak někdy jede přímo (ve vagonku ČD), někdy musí přesedat ve Veselí n. Moravou (z vagonku Arriva do vagonku ČD).
Ale jestli pasažérští nádražáci z ČD dál se budou „stydět“, aby svoji poctivou/odbornou práci efektivně nabídli solventním cestujícím, tak předpokládám, že Arriva využije šanci a za pár roků to z Kunovic bude bez přestupu (ve vláčku Arrivy)
A ARR přitáhne ty solventní zákazníky nebo za pár let přijde třeba RJ a bude ty solventní zákazníky hledat a pak třeba LEO a pak zase přijde řada na ČD?
Uvidíme.
Prozatím víme, že cestující odrazuje těch „1000 malých bolestí“ které uplatňují pasažérští nádržáci vůči cestujícím.
Třeba v ceníku ČD by mohl být použit zdravý rozum při jeho sepisování – např. proč v kapitole o „IN 100“ není uvedena cena téhle jízdenky?
Normální člověk jen hádá proč tak špatně je sestaven ceník?
Např. proto, aby tolik „nebouchalo do očí, že pro celoroční dojíždění na cca 40 km vzdálenost celý rok nedává smysl používat čtvrtletní jízdenky ČD?
Neboť IN100 = 20 tisíc kaček
4x čtvrtletní na 40 km = 4x 5,5 tisíce Kč…
Na cd.cz jsem klikl na in-karta a je tam napsaná cena 19990 …
To že 4x 1/4 roční stojí víc než roční je naprosto logické a běžné.
A osobně odhaduju, že zrovna to co uvádíte a tím, že to ani není pravda odradilo celkem 0 cestující
ch.
Nepochopil jste… Já kritizuji, že ceník ČD nabízí čtvrtletní jízdenky na vzdálenost přes 40 km, aniž by v této části ceníku bylo eventuelnímu cestujícímu připomenuto, že existuje IN 100.
Neboť cílem ČD je, aby rodina která má nyní 2 (nebo víc) autíček) své „každodenní“ autíčko prodala/neobnovovala = aby přešli na IN 100.
Což samozřejmě nepůjde snadno = je potřeba mezikroky…
Nicméně nabídka na IN100 by měla být v každém vláčku ČD, u autoservisů/autobazarů… v letácích obchodních center.
IN100 pomalu ztrácí smysl. Pro většinu cestujících je zajímavější krajské jízdné, protože to platí i na návazné spoje. A s rozšiřováním IDS v krajích to platí čím dál víc. Navíc IN100 neplatí u soukromých dopravců. A roční oneticket taky není zrovna trhák..
Pane PvvS…. píšete nepravdu.
Ale již na Vás vůbec nebudu reagovat.