Sedm provizorních oprav za sebou. Svým nepochopením nás kontroloři oceňují, říká ŘSD

Výtluk v Bílině a jeho oprava. Foto: ŘSDVýtluk v Bílině a jeho oprava. Foto: ŘSD

Kontrola nezjistila neúčelné nakládání finančních prostředků.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Pan Rydl opět perlí. ŘSD by potřebovalo zásadní změnu, vyhodit všechny vedoucí pracovníky a nahradit je někím mimo obor.

Jiří Šrámek

Nejen opravy. Dokonce i novostavby. Konkrétně mám na mysli novou „čtyřproudovku“ mezi Svorem a Novým Borem na I/9 + I/13. Asfalt je zvlněný, hrbatý a občasná prohlubeň (třeba ta ve směru Liberec => Děčín na úrovni sjezdu na N. Bor) dokáže pěkně zamíchat obsahem žaludku.

Tomāš

A pak je tady opačný extrém – na podzim se silnice opraví jen proto aby se mohla na jaře opravit znova, protože každá oprava je z jiných prostředků a koordinace je mizivá.

qěcy

Kontrolu kvality a efektivity oprav u TSK PRAHA už někdo prováděl?

Petr

Jo a kontrolory klepne pepka. Kdo by potom zkontroloval KSÚS?

MMXA

Jejich zřizovatel tj. kraj.

Happy

Až se NKÚ podívá na SŽ, to bude zábava…

PavelM

Škoda že NKÚ nevyrazilo na Protivínský most, tam je výtluk / nová záplata v zimě každý týden už několikátý rok.
Ostatně asi i proto ho chce ŘSD zbourat a postavit nový.

Petr

Ale aby ho rozšířil to ne.

Topstar81

Co já vím, tak na opraveném kruháči v Bílině už byl rok po kopletní opravě povrchu zase výmol jak na mamuta. Ale ono se není čemu moc divit při tom podloží co tam u řeky je a celkovém zatížení kruháče přetíženými kamióny. Týden nebo dva zpátky se na něm zase jezdilo v jednom polokruhu k vůli dílčí opravě….

Petr

Však se to vykope, puste tam jednu KU300 a bude tunel hotový.

Burian

Co to je?

Koro

Kdy přestane ŘSD ignorovat stav D5? Postavili zbytečně novou protihlukovou stěnu u Zdic. Ta původní fungovala, udělali novou, nezaoblenou a celé Zdice teď poslouchají dálnici po letech ticha.

Petr

Takže u sila v Nerudovce už není dálnice slyšet, když je slyšet přímo u dálnice? Ta původní protihlukovka to nádherně odrážela až pomalu k Chodouni. Ono by to chtělo vymyslet nějakou protihlukovku, která místo odrážení hluku jej pohlcovala.

Juraj

A já myslel, že u silničářů #mynic neznají…

Každopádně se mi líbí ta argumentace na úrovni žáka 2. třídy ZŠ:
ŘSD: „Děláme veškerou údržbu správně!“
NKÚ: „Bílina…“
ŘSD: „To byl jediný případ!“
NKÚ: „Pardubice…“
ŘSD: „To se nepočítá!“
NKÚ: „Silnice degradují…“
ŘSD: „To je normální. Vlastně je to tak dobře!“
NKÚ: „Předražená zakázka s jediným uchazečem…“
ŘSD: „Vy nás ve skutečnosti oceňujete, ha!“

Jiří Kocurek

Ovšem druhý den se na ten samý rozbitý úsek nadává, že vyhazují peníze za opravu, že to bylo ještě dobré.

Franta

Myslíte, že se tiskový mluvka ŘSD ve vzdělání dál dostal?

Pražec

Kromě kontroly výsledků činnosti by mě zajímala i kontrola těch rozhodovacích procesů – podle čeho rozhodují, co se kdy opraví.

Fakt by mě zajímalo, jak to dělá ŘSD. Protože třeba na jedné nejmenované KSUSce to bylo nejdřív podle toho, jak se šéf vyspal, pak na to někdo radši udělal excelovskou tabulku.

MMXA

No a na jiné KSUSce se primárně opravily silnice z centra do měst krajských radních.

Petr

Považuji to za naprostou zrůdnost kolikrát opravovat desítkami záplat jednu silnici místo aby ji jednoduše opravili celou. Mělo by se to konečně nakázat při poškození např. nad 20% opravit od kraje po kraj v nějaké délce. Dálnice jsou často naprosto šílené a když jedete tak vám třeští hlava jak ze střílení ze samopalu. Včera jsem tak jen na Plzeň z Prahy a zpět a jezdím i na Hradec a zpět a obě dálnice jsou ve většině úseků na rekonstrukci

horal

No vidíte a proto na D11 bude povoleno 150km/h. Bude legrace.

Permonik

Opravit celou. Jenže třeba I/11 měří 291km, takže kvůlu zaplatě u Haviřova nebudem kopat celou silnici.

Lukas B.

přesně tak. Kondelíci požadují obrus s jediným výtlukem komplet odfrézovat a položit znovu. ale jak to dělají doma? a když mají Kondelíkovi doma podlahu, a mladej Pepánek Kondelík na rok starou podlahu vběhne v křuskách s kamínkem ve vzorku podrážky a a udělá škrábanec, tak: a) Kondelíkovi vyberou peníze, popůjčují si po příbuzných a známých, a podlahu nechají vytrhat a položit znova, a dva roky to splácejí; nebo b) Kondelík klekne na kolena, šrám vytmelí, vybrousí, přelakuje a rozleští do ztracena, pak sedne do křesla, a Kondelíková mu donese lahváče. využívání plné životnosti a zbytkové životnosti krytů vozovek je věc… Číst vice »

Miri

A pokračoval jste po ní dál na západ? Já ji využívám téměř denně a, ač to zní značně depresivně, pokud to i dál na západ nebo na východ od nás (tedy zhruba mezi třetinou a polovinou její délky) vypadá tak, jak tady, tak by asi celá nová bylo nejlepší řešení…

Burian

Oni si to někteří tak představují.

libor

někdy je i šílené, že to opravují těsně před zimou, zjistí ,že do konce roku ještě musí utratit nějaké peníze tak se za deště, chladu a mrazu opravují silnice, pak přijde únor všude díry a to už nikdo do jara neopravuje, pač je začátek roku a čeká se na to, kolik bude peněz na opravy…

qěcy

Nejsou. Přeháníte. Obě dálnice mají svoje špatné úseky, ale většina jich není.

hor411

To provizorní opravování v zimě je u nás celkem normální, ale spíš tak na silnicích druhé a třetí třídy třídy, že to někde takto dělalo ŘSD se spíš divím. Ještě by se někdo mohl „podívat“ na TSK, silnice v Praze jsou často „tankodrom“. Ne ve smyslu, že tam jsou doslova výtluky, ale těmi roky trvajícími opravami stylem „hodím tam trochu obalované a zajezdím to mini válečkem“ je i leckterá polní cesta rovnější.

Dejf

No ona ta oprava studenou balenou směsí má jistá specifika. A to hlavní, co u nás fakt nevidím je to, že se nakonec do povrchu ještě zahutní štěrk, který se přilepí a tím vrstvu uzavře. Protože jinak se studená směs lepí na pneumatiky a během chvilky se vytrhá. Ale provést v čechistánu opravu kvalitně není asi zájem.

Stejně jako když při stavbě silnice vidím v německu velký válec s ježkovým běhounem, který podklad zhutní rozhodně lépe, u nás ho patrně neviděli ani na obrázku.

hor411

To s tím štěrkem jsem osobně viděl, někdy na konci září na II/437, jen už nevím přesně kde

Dejf

tak to jste měl štěstí, ale třeba se povědomí o technologii dostalo do úrovně, kde taková běžná věc nebude vzácnější než šestispřeží jednorožců.

ono jaksi je problém, že mizerně provedená záplata ze studený směsi vydrží málo, ale pořádně to u nás nikdo nikdy nedělal a tak jsou úředníci zvyklí, že to je tak na měsíc a ani víc nepožadujou. a pak to vypadá jak vypadá.

Pavel

U vás dělá TSK opravy výtluků? Buďte rádi, na naší ulici i několik měsíců po nahlášení přes formulář TSK byly výtluky a chybějící kostky bez opravy.

Co jsem se následně od někoho jiného dozvěděl, tak formuláře TSK nefungovali prakticky nikdy. Nebyl tam ani nastaven systém kontroly předávání a vyhodnocení výsledku.

hor411

Myslel jsem na těch „hlavních“ ulicích (třeba Freyova, ta je doslova na ztracení nápravy, když někdo jede byť i jen 50). Běžné ulice (třeba Polygrafická) ani nekomentuju, na ty kašlou totálně a nechávají výtluky i dva roky bez opravy (ani je „nezaplácnou“ provizorně)

LeBoeuf

Sazecska se krasne lame a propada a Tiskarska ted v zime po prvnich vetsich mrazech totalne vybouchne. jezdim slalom a nejak to preziju, ale ridicu autobusu je mne nekdy hodne lito. TSK i RSD je potreba zapalit a zridit od zakladu uplne nove organizace. desetiletimi navrstvena hniloba se jinak resit neda.

qěcy

Tak to nehlašte přes jen formulář, ale taky přes úřad městské části. Vyzkoušeno.

Sch

TSK mají jiný způsob fungování, pod většinou jejich vozovek jsou inženýrské sítě. Povrch tan je opravují v o očekávání větší akce síťařů, kterým pak nařídí opravit celý povrch.

qěcy

V Praze jdou rozjezdene silnice i kvůli autobusům a postávání a podloží to na mnoha vudecich taky nemůže vydržet. Takže to chce na půlce délky hlavních tahů v Praze totální rekonstrukci aspoň půl metru hluboko.

hor411

Tohle jsem nemyslel. Je to kvůli tomu, že při jedné opravě se udělají tu a tam „kopečky“, při druhé „dírečky“ atd atd až to vypadá tak, jak to vypadá – polní cesta sem tam posypaná štěrkem by byla rovnější