Sedm provizorních oprav za sebou. Svým nepochopením nás kontroloři oceňují, říká ŘSD

Výtluk v Bílině a jeho oprava. Foto: ŘSDVýtluk v Bílině a jeho oprava. Foto: ŘSD

Kontrola nezjistila neúčelné nakládání finančních prostředků.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koro

Kdy přestane ŘSD ignorovat stav D5? Postavili zbytečně novou protihlukovou stěnu u Zdic. Ta původní fungovala, udělali novou, nezaoblenou a celé Zdice teď poslouchají dálnici po letech ticha.

Juraj

A já myslel, že u silničářů #mynic neznají…

Každopádně se mi líbí ta argumentace na úrovni žáka 2. třídy ZŠ:
ŘSD: „Děláme veškerou údržbu správně!“
NKÚ: „Bílina…“
ŘSD: „To byl jediný případ!“
NKÚ: „Pardubice…“
ŘSD: „To se nepočítá!“
NKÚ: „Silnice degradují…“
ŘSD: „To je normální. Vlastně je to tak dobře!“
NKÚ: „Předražená zakázka s jediným uchazečem…“
ŘSD: „Vy nás ve skutečnosti oceňujete, ha!“

Pražec

Kromě kontroly výsledků činnosti by mě zajímala i kontrola těch rozhodovacích procesů – podle čeho rozhodují, co se kdy opraví.

Fakt by mě zajímalo, jak to dělá ŘSD. Protože třeba na jedné nejmenované KSUSce to bylo nejdřív podle toho, jak se šéf vyspal, pak na to někdo radši udělal excelovskou tabulku.

Petr

Považuji to za naprostou zrůdnost kolikrát opravovat desítkami záplat jednu silnici místo aby ji jednoduše opravili celou. Mělo by se to konečně nakázat při poškození např. nad 20% opravit od kraje po kraj v nějaké délce. Dálnice jsou často naprosto šílené a když jedete tak vám třeští hlava jak ze střílení ze samopalu. Včera jsem tak jen na Plzeň z Prahy a zpět a jezdím i na Hradec a zpět a obě dálnice jsou ve většině úseků na rekonstrukci

horal

No vidíte a proto na D11 bude povoleno 150km/h. Bude legrace.

Permonik

Opravit celou. Jenže třeba I/11 měří 291km, takže kvůlu zaplatě u Haviřova nebudem kopat celou silnici.

Lukas B.

přesně tak. Kondelíci požadují obrus s jediným výtlukem komplet odfrézovat a položit znovu. ale jak to dělají doma? a když mají Kondelíkovi doma podlahu, a mladej Pepánek Kondelík na rok starou podlahu vběhne v křuskách s kamínkem ve vzorku podrážky a a udělá škrábanec, tak: a) Kondelíkovi vyberou peníze, popůjčují si po příbuzných a známých, a podlahu nechají vytrhat a položit znova, a dva roky to splácejí; nebo b) Kondelík klekne na kolena, šrám vytmelí, vybrousí, přelakuje a rozleští do ztracena, pak sedne do křesla, a Kondelíková mu donese lahváče. využívání plné životnosti a zbytkové životnosti krytů vozovek je věc… Číst vice »

libor

někdy je i šílené, že to opravují těsně před zimou, zjistí ,že do konce roku ještě musí utratit nějaké peníze tak se za deště, chladu a mrazu opravují silnice, pak přijde únor všude díry a to už nikdo do jara neopravuje, pač je začátek roku a čeká se na to, kolik bude peněz na opravy…

hor411

To provizorní opravování v zimě je u nás celkem normální, ale spíš tak na silnicích druhé a třetí třídy třídy, že to někde takto dělalo ŘSD se spíš divím. Ještě by se někdo mohl „podívat“ na TSK, silnice v Praze jsou často „tankodrom“. Ne ve smyslu, že tam jsou doslova výtluky, ale těmi roky trvajícími opravami stylem „hodím tam trochu obalované a zajezdím to mini válečkem“ je i leckterá polní cesta rovnější.

Dejf

No ona ta oprava studenou balenou směsí má jistá specifika. A to hlavní, co u nás fakt nevidím je to, že se nakonec do povrchu ještě zahutní štěrk, který se přilepí a tím vrstvu uzavře. Protože jinak se studená směs lepí na pneumatiky a během chvilky se vytrhá. Ale provést v čechistánu opravu kvalitně není asi zájem.

Stejně jako když při stavbě silnice vidím v německu velký válec s ježkovým běhounem, který podklad zhutní rozhodně lépe, u nás ho patrně neviděli ani na obrázku.

hor411

To s tím štěrkem jsem osobně viděl, někdy na konci září na II/437, jen už nevím přesně kde

Dejf

tak to jste měl štěstí, ale třeba se povědomí o technologii dostalo do úrovně, kde taková běžná věc nebude vzácnější než šestispřeží jednorožců.

ono jaksi je problém, že mizerně provedená záplata ze studený směsi vydrží málo, ale pořádně to u nás nikdo nikdy nedělal a tak jsou úředníci zvyklí, že to je tak na měsíc a ani víc nepožadujou. a pak to vypadá jak vypadá.