Sčítače cestujících vyjdou brněnský dopravní podnik na 72 milionů, osazení čeká všech 746 vozidel

Tramvaj Dopravního podniku města Brna. Zdroj: DPBMTramvaj Dopravního podniku města Brna. Zdroj: DPBM

Dosavadní systém použitý jen v části vozů zastaral, pomáhali brigádníci.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stepan

U plnějších spojů, kde v zastávce musí houf lidí vystoupit a pak zase znovu nastoupit, aby uvolnili průchod, ty sčítače budou generovat falešný zastávkový obrat. Dokud nebudeme všichni očipovaní, nepřetržitě sledovaní a dálkově ovladatelní, tak ten ráj na zemi nevybudujeme. Ale zas na druhou stranu pokud někdo potřebuje nějaká čísla do výkazů nebo do ročenky a je mu jedno, jak moc jsou nesmyslná, tak by mu tohle mohlo stačit.

Tealc

Již pár let zpět jsem se jednoho Youtubera z DPMB ptal co jsou v šalinách ty vyklápěcí věci nade dveřma a již tenkrát říkal že to počítá cestující takže bych řekl že už to používáme několik let a zde se to tváří že to bude novinka 🤔

Jirka

Opravdu? Opravdu je takový problém přečíst si článek na který reaguji?

OndraS

To budou ty hlášky na palubním PC, ze kterých jsme si před dvaceti lety dělali legraci. „Linkospoj nelze ukončit, ve voze zbývá mínus sedm cestujících“ a „Neuložení cestující budou ztraceni“.
Současná verze APC instalovaná chaoticky do vybranych vozů podle mě moc neposloužila. V podstatě je to na roveň postaveno dosavadnímu systému, kdy přecpanost vozu nebo naopak zbytečnost daného spoje hlásili řidiči na kuřárně při vásnivých debatách o problémech naší společnosti.

Jiří Kocurek

Když se člověk zamyslí nat tím, kolik lidí projde spojem mezi konečnými, tak 7 zas tak velká chyba není, vzhledem k účelu.

Jirka

Bylo by moc krásné, kdyby data byla real-time přístupná v aplikaci iRIS u každého spoje. Ale to bych chtěl asi moc.
Stejně tak pravidelné zveřejňování dat v rámci open data…

tadeáš

Skvělé by bylo, kdyby se data o obsazenosti jednotlivých spojů přepisovala v reálném čase do aplikace DPMB. Člověk by věděl, který že spojů je přecpaný a čím jet, aby to bylo komfortnější

Luke

Obávám se, že to povede k dalšímu rušení spojů.

Ceny jízdného jsou 12 let stejné, město utrácí na blbostech (viz hala a lanovka) ale na MHD nejsou love

Peeetr

Tak hlavně je město Brno jediné u nás, které už po podepsání závazných smluv na nákup vozidel dobrovolně nechalo zvednout jejich cenu.
Oproti tomu ta lanovka výborně použitelná pro turisty i bezbariérově do nemocnice, může na speciálních turistických lístcích pro nemajitele ročáku i snadno vydělávat.

Luděk

Rozhodně není jediné i Plzeň připlácela za 40T

Jiří Kocurek

Bezbariérově je do Bohunické nemocnice doveze jak šalina, tak i trajfl, všecky obousměrné šaliny mají alespoň 1 dveře s nízkou podlahou.

Nose Peak

15 cm schod není bezbariérový nástup. Vezměte si rollátor (taková ta věc, se kterou se dneska šourají lidi s problémy v chůzi) a zkuste si s tím nastoupit na “bezbariérové” zastávce do “bezbariérové” šaliny…

M19

Šaliny mají plošiny. A tlačítka. 😉

Nose Peak

Zdroje jsou. Máme podzemní stanici šaliny uprostřed ničeho, ke které nevede ani normální chodník, místo šalin za 60 míčů jsme koupili ty samý za 75, opravujem trolejbus zkroucenej do vrtule a máme celou tramvajovou linku, která jezdí s historickým vozem do nikam. A chceme stavět tramvajovej tunel do kotěhůlek, kde všichni jezděj beztak autem…

mgr.pavel

Podzemní stanice šaliny je pod místem, kde má vyrůst nová zástavba. Dokážete is předtsavit opačný postup, nejdřív budovu a pak pod ní kopat zastávku? Já moc ne.. (resp. bylo by to o dost dražší).

Tramvajová trať na Kamechy měla vést už dávno. KDYBY tam vedla už kdysi, POTOM by zde lidé měli míň aut. Osobně: my na Kamechách bydlíme a autem jezdíme tak jednou týdně. Jinak MHD. A obecně: autobusy zde jezdí ve špičce co 5 minut a bývají slušně plné. Mít šalinu na sídliště kde bydlí několik tisíc lidí je rozhodně vhodné.

Ondřej2

Presně tak. Tunel je hloubený. Už nekdy někdo viděl HLOUBIT tunel pod barákem?

Nose Peak

Já vím, začátkem roku 2022 začínají stavět. Zástavba bude. Podchod bude. Nádraží bude. Všechno bude.

Michal Bartoníček

Podzemní stanice byla vybudovaná jako příprava pro zástavbu na povrchu. Podobným způsobem se dělalo i metro B na Černý Most, např. stanicí Kolbenova metro ještě další tři roky po zprovoznění jen projíždělo. Inflace se dotýká všeho. Zkroucený do vrtule? No a? Opravuje se, aby se narovnal. Do nikam? A to je jako podle vás kde? Do kotěhůlek? V jakémkoliv případě se tramvaj staví do hustě obydlené oblasti.
Jste prostě totálně mimo.

Nose Peak

Hustě obydlená oblast není v Brně nikde. Brno má na rozloze více než dvou Paříží 6x méně obyvatel…

Jiří Kocurek

To je teda argument… terén se v potaz nebere.

Do Lískovce to taky jede kus pod zemí a Starý s Novým mají skoro stejně obyvatel.

Jiří Kocurek

PS: Líšen je o 1/10 větší než Bytrc a Jírova je v podzemí taky.

Stráťa

Jestli to nebude tím že nikdy nevznikla „Velká Paříž“ takže to co jsou u nás okrajové části města s nízkou hustotou osídlení jsou u nich samostatná města a vesnice.

Nose Peak

Brno střed, což je normální zástavba, k tomu spousta kanclů, hotelů, divadel, parků, infrastruktury, plus obrovská plocha brownfieldů, má rozlohu 15 kilometrů čtverečních a žije tam 70 tisíc lidí.

V Bystrci žije na skoro dvojnásobně velké ploše 25 tisíc lidí.