Dopravci Železnice

Schváleno. AŽD Praha bude jezdit za krajské peníze po Švestkové dráze každý den

Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha
Lokomotiva 749.039 na Švestkové dráze. Foto: AŽD Praha

Radní Ústeckého kraje dnes po roce příprav schválili smlouvu se společností AŽD Praha na provoz vlaků mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem. Po více než deseti letech se tak vrátí každodenní provoz na takzvanou Švestkovou dráhu z Čížkovic do Obrnic.

Schválení potvrdil redakci Zdopravy.cz krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek. „Návrh smlouvy byl schválen, k podpisu by mělo dojít v prosinci,“ řekl Komínek. AŽD Praha má jezdit za 108, 50 Kč za vlakokilometr.

K samotnému podpisu desetileté smlouvy může dojít až po 6. prosinci, kdy vyprší roční prenotifikační lhůta. Vlaky do denního provozu by se na trať měly vrátit od prosince příštího roku. Ročně by mělo jít o výkon zhruba 450 tisíc kilometrů. Dosud po trati jezdí jen víkendové vlaky v části roku.

Ústecký kraj chce objednat zhruba jedenáct párů vlaků denně. Na trati se mají objevit motorové jednotky RegioSprinter, které mají projít ještě před nasazením částečnou modernizací.

Novinkou bude i trasování vlaků: kraj počítá s tím, že vlaky nepojedou jen po Švestkové dráze, ale částečně i po tratích SŽDC. Zatímco dnes výletní vlaky turistické linky T4 končí v Lovosicích, nově by měla většina jezdit až do Litoměřic na horní nádraží. Doba jízdy by přitom měla klesnout pod jednu hodinu. Trať z Čížkovic do Obrnic je v majetku AŽD Praha, která ji koupila od SŽDC. Firma ji výrazně modernizovala, slouží ji částečně i jako testovací dráha pro její produkty v oblasti zabezpečovacího zařízení.

36
Diskuze

avatar
6 Komentáře
30 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
17 Autoři komentářů
KPLMariánSoupravaželezničář v důchoduSei Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Sei
Host
Sei

Počítám, že když budou zajíždět až do Litoměřic, že to bude na úkor čd pendlů Lovo – Lito?

venkov4ever
Host
venkov4ever

Súdruh predseda OV KSČM v Chomutově Jaryn opět na scéně. Co kdyby tak zavedl provoz alespoň jednoho vozu 810 z Lovosic do Dobkoviček, když už bipolární Andy prostřednictvím poskoka Ťoka odmítá opravu celé trati? Poškozený úsek je přece až za Dobkovičkami.

xyz
Host
xyz

Ústecký kraj železniční dopravu v celé délce trati č. 097 (tzn. včetně úseku Lovosice – Dobkovičky) OBJEDNÁVÁ.

Ovšem dopravce (ČD, a. s.) vede náhradní autobusovou dopravu až z Lovosic.

A dle dostupných informací, při trvalé výluce dopravní služby v žst. Chotiměř, považuje SŽDC úsek Lovosice – Úpořiny za jeden mezistaniční úsek, ve kterém v danou chvíli může být přítomen vždy jen jeden vlak. Tzn. mají-li nadále jezdit vlaky v úseku Radejčín – Úpořiny, nemohou (při tomto přístupu SŽDC) jezdit vlaky v úseku Lovosice – Radejčín/Dobkovičky.

venkov4ever
Host
venkov4ever

Platícího cestujícího, který se musí štrachat busem, bude vaše vysvětlení zajímat maximálně po slovo „Ústecký“.

xyz
Host
xyz

Předchozí komentář obsahuje prvky:
– argumentační klam – „zevšeobecnění z vlastního názoru na celek“.

– nevnímání objektivních skutečností (v největší míře pak skutečnosti, že navzdory nepříznivému postoji MD k opravě úseku poškozeného sesuvem, tento kraj tam nadále osobní „železniční“ dopravu u ČD vůbec objednává)

venkov4ever
Host
venkov4ever

Aha, tak to jo. Od zítřka začnu oním autobusem firmy Icom jezdit lépe a radostněji. Na nejezdící vlak, potažmo súdruha Jaryna, už ani nevzpomenu.

HonzaEM
Host
HonzaEM

No a zavedení D3ky by nestačilo?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

I to by samozřejmě bylo řešením (a dokonce asi nejjednodušším) – ale to by se ukázalo, že to jde, a to přece nesmí nikdo kompetentní připustit …

Souprava
Host
Souprava

A za kolik kč/km jezdí nyní autobus? To by chtělo pro srovnání do článku doplnit. Více peněz za to, že se lidé projdou dál než k autobusu? To je fakt výhra pro místní i daňové poplatníky. Bohužel komáři v kraji si dělají co chtějí, jsou na to zvyklí z minulosti.

Dominik
Host
Dominik

Jenže toto je výsledek snah AŽD, která o toto usilovala, pokud vím, kraj zde ZDO objednávat neplánoval.

Svojsin
Host
Svojsin

Ano, pro ně je to výhodný kšeft už vzhledem k tomu, že na většině trasy nebudou platit za dop. cestu, leda tak sobě.

Dominik
Host
Dominik

Ano, pěkně si to mazaně zaopatřili – donutit kraj objednat ZDO.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Je-li to (pode Vás) „donucení“ podmíněno výrazným zkrácením jízdních dob vlaků (a tím zlepšování podmínek pro cestující veřejnost), pak nechápu, co Vám na tom vadí – zejména když v jiných případech pláčete nad tím, že jinde (= na tratích ve správě SŽDC) ke zrychlení dopravy nedochází (a na SŽDC dštíte síru).

Souprava
Host
Souprava

A proč jinde stačí autobus a v téhle oblasti má lidi vozit 4x dražší vlak? Na úkor čeho kraj ty peníze vezme? Nebo si je snad sám natiskne?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„A proč jinde stačí autobus“
Jak jde a jak komu – v Ústeckém kraji se tím navíc třeba někdo pokouší zahladit své staré hříchy a zároveň se pojistit proti potenciálním problémům s autobusovou dopravou, s nimiž už vlastní zkušenosti má.

Souprava
Host
Souprava

Píšete nesmysl. Jen se vyhodí peníze z okna a zhorší se doprava místním, přitom ti by mnohem radši opravené silnice.

Marián
Host
Marián

Soupravičko, ty musíš mít z těch lokálek pěknou depku. Nejsi ochoten připustit, že někdo ten vlak chce a ten někdo rozhodně není jen kraj, ale jedná se zejména o obce na trati. Kdybys místo neustálého napadání lokálek vyrazil na místo, abys třeba viděl takové Lovosice nejen ve špičce, to bys asi zíral. Jen tak na okraj, tuto dráhu koupilo AŽD kvůli železnici, ale určitě ne proto, aby ti tam postavili cyklostezku, Bobíku.

Petr Tříska
Host
Petr Tříska

Nebudou sice možná platit za dopravní cestu SŽDC, ale sami do infrastruktury narvali spoustu peněz a sami si to musí udržovat pro zajištění bezpečné dopravy. Tak jakápak výhoda???

Svojsin
Host
Svojsin

Ale oni tu trať nekupovali kvůli nějaké ZDO, ta jim jen pomůže „se zahojit“.
ZDO jim teď spadla(spadne) do klína díky „štědrému“ KU.
Prostě to na kraj zkusili a ono to vyšlo.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Prostě to na kraj zkusili a ono to vyšlo.“
Ne „na kraj zkusili“, ale zkusili nabídnout rychlou železniční osobní dopravu – a proto to vyšlo.

Souprava
Host
Souprava

Člověk, kterému je jedno, zda místním nechybí něco úplně jiného, než nějaká lokálka, se raduje… bude mít kam jet na výlet.

Marián
Host
Marián

Soupravičko, nic o tom nevíš. Dokonce právě to, že tam lidi chtějí jezdit na výlet, ty obce živí. Ale to ty z Prahy nevidíš a nechápeš.

Štěpán
Host
Štěpán

Věřím tomu, že se provoz chytne. Praxe ukazuje na mnoha místech, že pokud vlak nabídne lepší spojení než autobus, lidé si k němu klidně ujdou i větší vzdálenost. Vzhledem k plánovanému zrychlení této tratě není pochyby o tom, že vlak skutečně lepší spojení nabídne.

VRT
Host
VRT

Sám jsem na to zvědavý. Rád bych viděl čísla nebo fotky. A ne z nějakých šotojízd ve svátek. Pěkně z ranního vlaku a odpolední špičky.

Apollo17
Host
Apollo17

To bude Most multidopravcová stanice.
ČD naTrati 130,Jančura do Žatce,AŽD do Litoměřic,LardBahn na Moldavu,GWTrain do Plzně…:-),Rakovník je ještě v jednání.

Děčíňan
Host
Děčíňan

Tedy vy dáváte té češtině na frak, jen co pravda. Multidopravcová??? To snad není možné.

H
Host
H

Na Moldavu ještě neproběhla soutěž (jestli má proběhnout). Die Land… bude jezdit na Moldavu jenom z Ústí

Apollo17
Host
Apollo17

Jenže ten oběh je Ústí-Moldava -Most-Moldava-Ústí.

H
Host
H

Na těch oběhových spojích jezdí teď Regiosharky. Je to jeden spoj každým směrem. Pak tam ještě 3x krát denně jezdí 810 přímo a jen z Mostu

H
Host
H

Což ale znamená, že do Mostu bude Die… jezdit. Takže Most bude opravdu multistanice

KPL
Host
KPL

Gratuluji a přeji aby se dařilo

Souprava
Host
Souprava

Protože budete mít novou hračku na výlety z peněz daň. poplatníků?

Rampa
Host
Rampa

Ne, protože se podaří v dané trase přesunout dopravu na železnici za výrazného snížení jízdní doby. Nejezdím tam, a přesto na to peníze ze svých daní rád dám. Ne každej je chorobnej lakomec.

Souprava
Host
Souprava

A vy jste se ptal místních, zda to co nejvíc potřebují, je vlak? Vážně by se jim víc nehodilo něco jiného?

KPL
Host
KPL

Ale no tak Soupravo a VRT !!! Vy dva by jste měli uzavřít nějaké registrované partnerství aby jste dohromady měli ještě více hlasitého fortele na dštění síry a ohně na největšího nepřítele lidstva a všehomíra – české lokálky.

VRT
Host
VRT

Všichni jsou spokojeni: AŽD bude mít další zlatý důl, šotouškové hračku a krajští bolševici se můžou bít v prsa, co dělaj pro lidi.
Jen teda ty vlaky budou jezdit většinu času prázdné, no. Asi nějaká forma daně, na podporu soukromých firem. Něco jako vytížené vlaky do Mochova.

Partneři


Newsletter

Výběr editora