Šampionát v Kataru se blíží, do země přiletí denně přes 200 tisíc návštěvníků
V Dauhá obnovilo speciálně kvůli turnaji činnost bývalé hlavní letiště, zahraniční dopravci zvýší počet svých letů do Kataru o tři čtvrtiny.
Již za měsíc, 20. listopadu, začíná v Kataru fotbalové mistrovství světa. Šampionát vyvolávající velké množství kontroverzí navštíví podle předpokladů až 1,5 milionu diváků z celého světa. Turnaje se zúčastní 32 států, denně by do země mělo přiletět přes 200 tisíc návštěvníků.
Na fotbalové MS v Kataru se chystají také aerolinky, domácí Qatar Airways některé spoje posílí a nasadí na ně větší letadla. Celkově však omezí provoz o 7 %, aby zajistil prostor zahraničním dopravcům, kteří svůj provoz do emirátu v jihozápadní části Perského zálivu zvýší až o tři čtvrtiny. Zatímco německá Lufthansa zavedení přímých letů teprve zvažuje, Air France bude létat mezi Paříží a Dauhá s Boeingy 777 třikrát týdně. British Airways nasadí na každodenní spoj dokonce Airbus A380. Spojení s Katarem poskytnou i American Airlines nebo Air Canada.
Qatar Airways uzavřely také partnerství se sousedními dopravci. Flydubai, Kuwait Airways, Oman Air a Saudia nabídnou speciální „kyvadlovou“ dopravu z Dubaje, Džiddy, Kuvajtu, Maskatu a Rijádu. V rámci tzv. Match Day Shuttle flights umožní zájemcům návštěvu zápasů s příletem do Dauhá ráno a odletem večer téhož dne bez nutnosti ubytování. Jen mezi blízkou Dubají a Dauhá poletí každý den na 48 spojů. Pro ubytování masy návštěvníků si Katar dokonce najal tři výletní lodě společnosti MSC s tisícovkou pokojů.
Bývalé mezinárodní letiště Dauhá opět v provozu
Aby Katar nápor návštěvníků zvládl, nechal opět zprovoznit Mezinárodní letiště Dauhá přímo sousedící s novějším Mezinárodním letištěm Dauhá Hamad, které to původní nahradilo v roce 2014. Staré letiště kvůli své nízké kapacitě přesto obslouží pouhých 12 % z celkového počtu letů během mistrovství. Většina z 50 letů denně zamíří do blízké Dubaje, ostatní třeba do Abú Dhabí, Šardžá, Istanbulu nebo Kuvajtu.
I přes vyjádření připravenosti z úst pořadatelů existují pochyby, jestli letiště Dauhá Hamad takový příliv pasažérů zvládne. Podle britského bulvárního deníku Daily Mail chybí Kataru kvalitně vyškolený letištní personál, který nemusí takový nátlak zvládnout. Velké množství pracovníků letiště bylo údajně najato narychlo a nedostalo se jim ani kvalitního zaškolení. Problémy s náborem a přístupem k zaměstnancům provází suverénně nejdražší fotbalové MS v historii již od zvolení v roce 2010. Katar se potýká s problémy jako porušování lidských práv či s podezřením z korupce.