S převzetím neuspěli, s byznysem ano. Talgo chce zadat většinu výroby rychlovlaků pro FlixTrain Maďarům

Ve Španělsku bude vyrobeno jen prvních pět vlaků z objednávky.
Španělská společnost Talgo jedná o subdodávce na výrobu rychlovlaků Talgo 230 s maďarskou společností Magyar Vagon. Informoval o tom španělský deník El Economista.
Zpráva přišla jen den poté, co německý dopravce FlixTrain podepsal s Talgem zakázku v hodnotě přibližně 2,4 miliardy eur (60 miliard korun) na dodávku až 65 vysokorychlostních vlaků.
Závazná část objednávky je na prvních 30 jednotek za 1,06 miliardy eur, zbylá část je rámcová smlouva. Součástí zakázky je servis všech jednotek po dobu 15 let.
Právě outsourcování většiny této zakázky se má spolupráce s maďarskou firmou týkat. Zdroje z oboru webu potvrdily, že ve Španělsku bude vyrobeno jen prvních pět vlaků z objednávky. Pro zbývající vlaky bez speciálních prvků se hledají výrobní kandidáti a maďarská skupina je favoritem na pozici strategického partnera.
Magyar Vagon se přitom spolu s maďarským státním fondem Corvinus v loňském roce pokoušely Talgo převzít. Transakci však zrušila španělská vláda s odvoláním na ohrožení národní bezpečnosti, jelikož tajné služby informovaly o propojení maďarské společnosti s putinovským Ruskem.
Operace Talgo končí. Třetinu ve výrobci rychlovlaků získá Sidenor, centrála se přesune do Baskicka
Náhradním kandidátem na nového majitele se měla stát česká Škoda Group, ta však Španělům nabídla jen výrobní alianci, s čímž vlastníci Talga nesouhlasili. Nakonec zůstalo Talgo ve španělských rukou, problémy s nedostatečnou výrobní kapacitou však přetrvaly.
Rozhodnutí přesunout většinu prací do Maďarska by mělo významný dopad na závody Talga ve Španělsku, zejména v Las Matas a Rivabellose. Ty však v současnosti nestíhají vyrábět a prodlužují dodací lhůty pro svého hlavního klienta, německého dopravce Deutsche Bahn (DB).