Letecké společnosti Letectví

S MAXy nepočítáme do července, oznámila Air Canada a vyřadila je z letového řádu

Boeing 737 MAX v barvách Air Canada. Foto: Air Canada
Boeing 737 MAX v barvách Air Canada. Foto: Air Canada

První aerolinka odhalila, kdy očekává obnovení provozu uzemněných letadel Boeing 737 MAX. Společnost Air Canada se rozhodla vyřadit stroje z flotily nejméně do začátku července.

Aktuálně druhý největší provozovatel těchto letadel na světě (po Southwest Airlines) oznámil, že kvůli uzemnění musel upravit letové řády a nepočítá, že by je nasadil dříve než 1. července letošního roku.

V tiskovém prohlášení Air Canada uvedly, že kvůli uzemnění letadel musí zrušit zhruba 2 % všech letů do konce dubna. Firma má ve flotile 24 letadel 737 MAX 8, dalších šest měl dopravce převzít během března a dubna. Stejný počet MAXů mají ještě American Airlines.

Není jasné, kdy se budou moci letadla vrátit opět do provozu. Aby měli cestující jistotu, že skutečně poletí, do 1. července jsme upravili letový řád tak, že v něm s letadly 737 MAX nepočítáme,“ uvedla firma v prohlášení.

737 MAX pokrývaly zhruba šest procent našich letů. Nicméně nastává dominový efekt z toho, jak je z letového řádu vyřadíme. Určitě to bude mít dopad na část našich zákazníků. Snažíme se, aby negativní vliv na cestující byl co nejmenší,“ uvedl viceprezidentka Air Canada Lucie Guillemette. Podle ní budou cestující o všech změnách informováni, na náhradách letů firma spolupracuje i s jinými dopravci ze Star Alliance.

Jedním z opatření je prodloužení leasingu na letadla, která měla původně z flotily zmizet díky příchodu nových letadel. Air Canada současně urychlí zařazení Airbusu A321, který firma přebírá po WOW Air. Součástí náhrad letů je pronájem letadel od Air Transat.

Některé linky ale firma musela dočasně zrušit. Jde o spoje, kde nasazovala 737 MAX 8. Dočasně nelétá například linka z Halifaxu a St. John´s do Londýna, cestující musejí letět s přestupem přes Montreal nebo Toronto.

Firma už kvůli uzemnění letadel zrušila platnost všech předchozích výhledů na výsledky hospodaření. Konkrétní objem ztrát zatím nevyčíslila.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karel
Host
Karel

Stálo by za to říct, že Kanada prohlásila, že nehodlá (podobně jako EASA) převzít FAA certifikát na upravený MCAS a bude si to posuzovat sama. Což nějakou dobu zabere.

tomáš
Host
tomáš

SW mají štěstí v neštěstí, že nyní mají „jen“ 7 Maxů. Kdyby jich už bylo 35 a tvořily by většinu flotily,
bylo by to uzemění na čtvrt roku asi likvidační.

Partneři