S dronem nad posledním úsekem D1. ŘSD ukázalo postup prací mezi Říkovicemi a Přerovem
Mosty na D1 Říkovice - Přerov. Zdroj: ŘSD

Kamera zachytila i „červenou estakádu“ nad železničním koridorem.
Kamera zachytila i „červenou estakádu“ nad železničním koridorem.
Video je celkem zajímavé a mnoho prozrazuje. Například mi není příliš jasné, proč je protihluková bariéra na jedné straně v místě, kde jsou na obou pouze polnosti! Nebo, že by se tam zase rýsoval nějaký tajný developerský projekt?
Podívejte se do územního plánu.
Dálnice D1, byť ne pod tímto názvem, se začala budovat už v roce 1939. Čili dobudována bude po 86 letech.
V úseku kolem Přerova se před 20 lety jmenovala D47 takže jak ji můžeme dobudovat po 86 letech když před 20 to nebyla D1?
Dnes jsem jel kolem 2x. No kdyby se tak pracovalo pořád. Ale brzy uvidíme jaká bude kvalita kvapné práce.
Tak jak?
Práce kvapná – špatně.
Kdyby se tak pracovalo pořád = když se teda nepracuje – zase špatně?
Prostě #STZH, #DBL. Případně kombinace obého.
Tak to bude mít Andrej radost 🙂
Bydlet v dluhonicich je asi parada. V prerove by ted davalo smysl ten prutah mestem poradne zklidnit/zlidstit – ubrat pruh, pridat zelen. Ted je to kolem te silnice asi dost silene.
🤣 byl jste tam vůbec někdy? Jestli ano a vadí vám auta, tak se odstěhuje na vesnici. Už mě opravdu vytáčí lidí, kteří chtějí bydlet ve městech, mít veškeré pohodlí, ale provoz na úrovni Zapadákova u Prdelovic…
Frekvence dopravy v městě je přirozená, ale ne tak, že jím trvale projíždí dálniční provoz.
No to je tak na desetiletí nebo dvě dopředu dané polohou toho města a tím zda nejlepší (nejširší, nejkvalitnější…) cesta vede „okolo“ nebo „skrz“…
Člověk sice může mít naději že se to zlepší „brzo“ ale nějaký zdravý pesimismus by měl být.
Nechapu proc vas vytaci jiny nazor. V holandsku, ktere je placka jako hana, mesta funguji jinak a podle me lepe a to i mnohem vetsi nez prerov. Ceska mesta jsou zivotu nebezpecna zejmena pro deti. Takze mne prijde celkem logicke tlumit ian. Opakuji tlumit, ne zakazat. Nechapu Vas.
Zklidnit = tlumit = vymístit = zakazovat… To jsou v této komunikační rétorice běžně používané fauly.
Tak se podivejte na mapu a spocitejste si kolik plochy je vycleneno pro auta. Sundejte si klapky z oci. Ta vase rovnicka a fauly vazne moc nesedi.
Být Přerov v Holandsku, tak má místní chemička přístav. Ne nutně námořní, ale i tak. V ČR se vše vozí po zemi, nemáme to moře.
Takze, dosud jde veskera doprava pres mesto (tranzit + mistni). Nove bude tranzit odveden mimo mesto, ja to chapu tak, ze doprava po meste dost klesne (to je pointa te dostavby odchvatu). Nechapu co s tim ma spolecny pristav (neni do ty prerovsky chemicky vlecka).
Ano, tranzit pojede po obchvatu. Na přístav jste si naběhl tím srovnáním s Holandskem, no a vlečka vede rovněž po zemi.
Lode take jezdi po zemi.
Já bych třeba za veškeré pohodlí považoval kultivovaný pěší prostor od centra k nádraží a ne, že mi v cestě stojí naprosto zbytečný a předimenzovaný čtyřpruh.
A to říkám jako někdo, kdo jezdí skoro všude autem.
Ten Zapadákov si z toho (či jiného) děláte sami, vy místní bijci.
Projížděl jste někdy Přerovem v době před výstavbou toho čtyřprohového „průpychu“ ? Pokud ano, tak si jistě pamatujete na kolony začínající kolikrát už na mostě přes Bečvu, táhnoucí se kolem vlakového a autobusového nádraží až na křižovatku na začátku nedělené čtyřpruhové výpadovky směrem na Hulín. To je podle vás lepší varianta, než když se těžká kamionová doprava díky „předimenzovanému“ čtyřpruhu přemístila z bezprostřední blízkosti frekventovaného okolí staniční budovy? To nemyslíte snad ani vážně, tohle.. Ten průpich byl postavenej v době, kdy dostavba posledního úseku D1 byla v nedohlednu a stát hledal kompromisní řešení, jak tomu průtahu v lokalitě kolem nádraží… Číst vice »
Ale ted uz potreba nebude.
Průpich je hotový 2 roky.
Ten tam zůstane pro případ nehody nebo nějakého problému na dálnici jako Objízdná trasa . Ve Frýdku Místku je to stejně ,tyto města zažívaly stejný příběh , nekonečné čekání na obchvat díky blokacím ekoteroru Děti Země.
Jak by to bylo krasne kdyby ta mesta nebyla. Jen blbe zavazi dalnicim.
Jeden architektonický návrh přes ten čtyřpruh počítal s velkým a moderním nadchodem. Nebyl tamní radnicí zvolen, zvolili semaforové peklo….
To,že bydlím ve městě neznamená,že musím mít před barákem dálnici po které se prohánějí všichni okolní vidláci 4x za den. Všude samé cyklostezky,autobusy,vlaky a stejně si vozí zadky do města ve svých nafťácích.
vlaky a cyklostezky nejsou rozhodně všude. Autobusy jsou objednávány v některých obcích 4x zaden. Bydlete v malé obci do 1000 obyv. a k tomu si sežeňte práci a trefujte se do jízdních řádů, můžete jít příkladem.
Jako že místo toho, aby zmizely kolony, tak to změníme tak, aby kolony zůstaly? To opravdu myslíte vážně?
Kdyz budou mesta stavena pro auta, tak tam auta budou jezdit. Takze odblokujete ten prutah tim, ze tam zustane 4 pruh … to nalaka dalsi lidi, aby jezdili autem, protoze to tam prece nestoji a zacne to stat o kus dale. Nikdy nebude dost silnic. Mnohem racionalnejsi je stavet mesta tak, aby se tam dalo zit bez nutnosti porad nekam jezdit.
města znamenají pracovní příležitosti (továrny, firmy – budovy). Pokud se přestanou stavět, ubude i aut. Vaše logika….
Byl dosazen za ano, je pravděpodobné že bude za ano pokračovat.
Nevíte jak bude vycházet BRN – OVA časově po D1 vs. přes Olomouc?
Uz teď je to občas srovnatelné, pokud se někde u Prostějova či Olomouce vytvoří i malý špunt (jako např. dnes) takže by měla vycházet lépe trasa přes Přerov, kde to aktuálně hlásí 1:35 z Brna-Jih.
Čistě podle vzdálenosti 169 km a průměrné rychlosti 120 km/h by to mělo být 1:24. V noci při rychlosti 130 km/h to vychází na 1:18.
Když není provoz vychází to +_ stejně. Prujezd Přerovem se zrychlí o 10 až 90minut. Pro trasu Brno Ova to bude spíš možnost podívat se do navigace a objet nějaký průser na trase. Pro nás co jezdíme směry kde se Přerovu nedá vyhnout (Zlín/ Olomouc) je to spása.
Podle mých zkušeností (nejezdím až do OVY , sjíždím vesměs na Bělotín nebo Studénku): i když na 46 není špunt a Přerov jede normálně, rozdíl je už teď max. 5 minut. A pokud se to podaří ohnout mimo ta poslední světla u autosalonu Škodovky, tak je to prakticky šul nul.
Při dodržování rychlosti a plynulém provozu bez žádného omezení ani na jedné trase to bude cca o 5min rychlejší přes Přerov. Trasa přes Přerov bude jen o 2km kratší (1min) v její prospěch ale hraje dvoje zpomalení odbočení při trase po D46 a 40km trasy se 110km/h na D46
+ jeden nájezd (na D1).
Dotaz byl na trasu Brno-Ova, takže nájezd na D1 se nekoná. D46 se napojuje v OL na D35.
Délkou je to skoro stejně, ale kdybyste si mohl vybrat jestli využít plnotučnou dálnici nebo bývalé erko s úzkými pruhy, bez odstavného pruhu atp., co byste využil? Odpověď je stejně jednoduchá jako je otázka.
Mně úzké pruhy nevadí, řídit umím. Dotaz byl na rychlost, ne na to, kdo se bojí. Pokud bude přes Prostějov volněji, bude to zase zajímavá trasa. Stejně jako v Rakousku je lepší jet na Graz po S6 přes Semmering než po nudné A2.
Pokud se dostaví D1 kolem Přerova tak bude rozhodně plná a kolem Olomouce volnější.
Po D1 kolem Přerova to bude cca o 20min rychlejšía pohodlnější.
Olomouc hlavně ucpe dostavba D35 která převezme provoz z D1.
Kolik si myslíte že toho z D1 přejde na D35? Z tranzitní nákladní dopravy téměř nic, to je realita podložená daty…
Nákladní tranzit není to co ucpává D1. Jsem zvědavý na letošní sčítání dopravy.
No tak je to 50 na 50- pravý pruh ucpávají náklaďáky a autobusy, v levém je ten zbytek..
Po D1 od Vyškova k Lipníku to bude 66km, to znamená minimálně 30minut při dodržování rychlosti. Chcete těmi +20 minutami říct, že stejná trasa (68km) přes Olomouc trvá běžně 50 minut?
Ne vážně ne, realita mimo silný provoz je kolem 35 minut, rozdíl bude těch 5min. Není to až tak těžké si to spočítat…