Rychlovlakem přes celý Apeninský poloostrov. Dopravci spouští 1387 kilometrů dlouhou trasu

Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan SůraJednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra

Itálie se vrací pomalu k normálnímu životu, projevuje se to i na železnici. Oba hlavní železniční dopravci v zemi, státní

Itálie se vrací pomalu k normálnímu životu, projevuje se to i na železnici. Oba hlavní železniční dopravci v zemi, státní Trenitalia a soukromý Italo, začnou v červnu nově se svými vysokorychlostními vlaky jezdit až na jih Apeninského ostrova do města Reggio di Calabria.

Vznikne tak nové spojení, které bude nejdelším přímým vysokorychlostním spojen v Evropě. Trasu dlouhou 1387 kilometrů překonají vlaky za necelých jedenáct hodin.

Na trasu vyjede jako první Trentitalie 3. června, z Turína bude jezdit v 8 hodin ráno, v Reggio di Calabria bude v 18:50. V opačném směru bude jezdit denně od 4. června denně v 10:10. Ceny jízdenek začínají zatím na 113 eurech. Italo začne jezdit od 14. června, ceny jsou zatím podobné. Firma bude zatím podle rezervačního systému jezdit dvakrát denně ze severu, na sever jen jednou denně. Může jít zatím o chybu v systému nebo zkrácení obratu jedné souprav do některého z měst po trase.

Až do Kalábrie nevede vysokorychlostní trať, z velké části trasy je ale postavena na rychlost 200 km/h.

Tagy Itálie Italo Top trenitalia vysokorychlostní vlaky vysokorychlostní železnice
34 komentářů