Rychlovlakem napříč Španělskem. Renfe propojí Sevillu s francouzskou hranicí
Vysokorychlostní jednotka Renfe 100. Foto: CARLOS TEIXIDOR CADENAS/Wikimedia Commons

Vlak překoná vzdálenost přes 1300 kilometrů během necelých osmi hodin.
A je to vůbec nové spojení nebo jsou to dva spoje, které už jezdily dřív, nově propojené na papíře?
1300 kilometrů za 8 hodin. Ano, tohle je způsob, jakým se postupně zbavíme letecké dopravy na krátké vzdálenosti bez jakýchkoliv bolševických výmyslů – prostě jednoduše zajde na nedostatečnou poptávku. Bohužel v našich končinách je tohle hudba příštího století a i do blbého Mnichova nebo Budapešti bude nutné stále létat.
8 hodin proti 4 hodinam potřebných na cestu letadlem? Za mě ani náhodou.
*Je tam vetsi pohodli
* nikdo te neperuje za 3 deka batoziny „navic“
* kdyz je 1 WC obsazeno, mas jeste velkou sanci najit jine – prazdne.
* ekologie
opravdu srovnavate (z pohledu pohodli) 8 hodin ve vlaku a 1,5 hodiny v letadle?
I do Budapešti dojedete vlakem za necelých 7 hodin 🙂
Na strankach Renfe jsem nasel spoj 6:00 jen s prestupem v Madridu, opravdu vyjizdi 8.dubna?
Viz článek, na hranice až 24. dubna.
Clanek je o PRIMICH vlacich.
Slušný čas, jenže co pak dál na francouzské hranici?
Co by? Nějak se to překodrcá k Montpellier a pak už to bude trochu rychlejší. 🙂
Lide v pohranici maji take pravo pouzivat vlaky.
Třeba časem vypapírujou Montpellier.
Ten pobyt 47 minut v Madridu to nějak zabíjí. Proč proboha?
Na takto dlhej ceste je potrebné doplniť vodu, odsať fekal, upratať súpravu.
S lidma na palubě?
Doplneni vody a odsavani fekalu je do / z nadrzi, ne do / z cestujicich.😁😁😁
🤣🤣,
Za Husáka trvala 8 hodin cesta Bratislava – Košice a nikomu nenapadlo upratať súpravu a doplniť vodu (feka’l bol medzi koľajnicami).
Dnes ide 8h SC 240 resp teraz EC240 a suprava sa upratuje uz pred Kosicami, aby bol obrat co najkratsi. Zdaleka nie vsetci cestuju celu trasu a nejaka udrzba cestou je potrebna, aj pri dlhych letoch posadka pravidelne upratuje wc aj kabinu.
Upratať za jazdy / letu sa dá, ale na tie nádrže, musí vozidlo sta’ť na zemi.
A hlavne dozbrojit uhlí….
😁👍
LeoRenfe má při cestě do Polska a z Polska hodinový pobyt v Bohumíně…
LE si zrejme nehraje VR-vlak.
Ale ta představa, že Leošovy „tramvaje“ to valí třístovkou na VRT, ta mne pobavila 😀
Možná RENFE casem posune Leovi starsi soupravy (TGV, …), kdyz to bude mit v Cesku kde vyuzit.
To určitě, spíš to vypadá na propouštění.