Rychlovlakem až na jih Kalábrie. Italové vybudují nový patnáctikilometrový tunel
Nový tunel Santomarco v Kalábrii. Foto: Webuild

Jde o další z projektů pro rychlejší a kapacitnější napojení jihu Itálie.
Jde o další z projektů pro rychlejší a kapacitnější napojení jihu Itálie.
Zvláštní, že ten starý tunel asi nejde použít ani jako nouzový východ, aby se mohl razit rovnou dvoukolejný tunel… Nebo je to nesmysl? A za mě škoda, že neprošla původní varianta VRT právě údolím řeky Crati, která by mohla přivést více přímých vlaků nejen do Cosenzy, ale i třeba na Ionskou trať směrem na Crotone a obsloužit lépe i další odlehlé regiony (menší souběh se současnou tratí, nahrazení současné trati Cosenza-Tarsia). Ale chápu, že asi vyhrála možnost lepší etapizace / napojení na současnou hlavní trať.
Nechtěli by ti italští tuneláři místo Kalábrie vykopat tunel pod Červenohorskym sedlem? Těch 15 kilometrů je vzdálenost z Koutu nad Desnou do města Jeseník.V Koutech by vlak zajel do tunelu a v Jeseníku by z něj vyjel.
Když jim to zaplatíte, tak ho jistě rádi vykopou.
Spíš zaplatíme.
Když vidím tempo budování VRT v Itálii, tak si taky řikám, proč si sem nepozveme nějakou italskou partu. Ostatně italové tady železnice kdysi stavěli, tak by to nebylo nic nového.
Možná blbá otázka, ale co se s takovým uzavřeným tunelem vlastně stane? Zapečetí se vchody a počká se, až to spadne? Nebo se využije pro nějakou jinou činnost?
Třeba bude sloužit jako smetiště, podobně jako jiné staré tunely. Třeba na staré trati městem Scalea, asi taky byly ty vchody zabedněné, ale (některé) už nejsou, nenašel jsem odvahu zajít dál, než pár mětrů.
V itálii obecně nechávají staré věci stát, takže asi zaslepí vchody a počkají až to spadne.
Bude v opuštěném tunelu cyklostezka? 🙂
Ten starý tunel je sice jednokolejný, ale má uprostřed výhybnu.
Nicméně přes Cosenzu stejně dálkové vlaky od Neapole směr Regio Calabria či směr Sicílie nejezdí.
Tzn. nepojedou ani tímto tunelem (jedině že by byl v plánu další, dlouhý tunel z Cosenzy směr Lamezia Terme).
Inak podľa nalinkovaných odkazov, ten tunel nie je vôbec súčasťou VRT Salerno – Reggio Calabria, ale sa predstavuje napojenie vnútrozenia na danú VRT a zlepší parametre spojenia východného a západného pobrežia južnej časti Apeninského polostrova.
Mmch. do parametrů spojení patří i četnost, která je zrovna z Cosenzy na (severo)východ dost tristní.
O. K. z Cosenzy do Paoly jezdí vlaky snad každou hodinu.
Několik dálkových vlaků denně tam jede, včetně nějakých těch Freccia. (Teda znám stav před několika lety, neověřoval jsem současný stav.) Ale jinak je to převážně místní doprava. Třeba když bude tunel, tak jich bude jezdit víc. Nádraží Cosenza je teda něco příšerného, je to takové veliké nádraží, kde ale neni nic. Naposledy jsem tam byl, no už je to pár let, a to zmizela už i prodejna jízdenek a trafika. Když jsem tam byl poprvé, bylo to docela slušně vybavené nádraží (ale tak to se na našich nádražích taky děje). Letos bych tam býval jel, ale úzkokolejka pozastavila provoz (místo… Číst vice »
Zajímavé že ten starý tunel přes 15km postaven 1987 bude uzavřen. To je docela velká investice co není zas tak stará.
Také jsem si původně při pohledu na mapku říkal, že k němu „jen“ přidají druhý tubus a ono ne, oni ho rovnou vyřadí z provozu.
Taky mi to udivuje, zvlášť když ten „starý“ tunel je stavěný na 150 km/h.
Jinak zajímavostí je, že předchozí tunel se stavěl 21 let…
Já jsem si nejdřív říkal, co je to za novinku, dyť tím tunelem jsem (už několikrát) jel, z Paoly do Cosenzy je skoro celou cestu tunel (ale možná si to jen blbě pamatuju, říkal jsem si). Pak teprve jsem si přečetl, že má být nový místo stávajícího.
Předchozí se stavěl 21 let, tak schválně jak dlouho budou stavět ten nový… Technika pokročila, ale stejně to nějaký rok zabere.
Jinak něco jako VRT končí v Salernu, takže bude potřeba ještě možná předělat úsek Salerno-Paola a pokud to má být až na jih, tak i Poala-Reggio Calabria.
Možno sú s ním nejaké vážnejšie problémy vhľadom na geológiu aj keď je zvláštne, že o 100 m vedľa by to mohlo byť lepšie. Iný zmysel mi to nedáva…
Iný zmysel može byť ….. dotace
Těžko říct, no… Itálie ma objektivně složité geologické podmínky, ale taky historii plýtvání a předražování u veřejných zakázek (s veškerou úctou ke všemu, co postavili a dobře funguje).
Ano, „historie plýtvání a předražování u veřejných zakázek“ – tím je Itálie známa – ale už je v tomto „úspěšně“ doháníme 🙁
Třeba je postavený nějakou špatnou metodou nebo podle špatných plánů (rychle zastaral) a nebo prostě nevyhovuje a bylo by složité, zbytečné a drahé provozovat dva
Na jihu Itálie občas infrastrukturní investice moc nedávají smysl nebo jsou zbytečně drahé. Důležité je, že na tom vydělá hlavně místní nestatní hospodářsko-bezpečnostní organizace.
Nestátní hospodářsko-bezpečnostní organizace 🤌😂
Docela dobrá cena…