Rychlejší vlaky mezi Prahou a Libercem nabraly zpoždění 7 let, kraj si za půl milionu zaplatil obrázky
Vizualizace nové trati Turnov - Liberec. Foto: Liberecký kraj

Ještě na jaře slibovala Správa železnic dokončení do roku 2035. Nyní je to nejbližší termín zahájení stavby.
Tedy, ne že bych chtěl radit hlavám pomazaným, ale asi by nebylo od věci dát v přípravě zelenou alespoň úseku mezi Doubím u Turnova a Libercem – tomu nejsložitějšímu, který přinese největší úspory v jízdních dobách (i spotřebované energii) nejen do Prahy, ale i do Pardubic, bez kterého to nemá smysl. Protože to bude trvat dlouho, bude to složité, bude to drahé. V tunelu klidně jednokolejně, mimo i ve dvou, s výhledem na lepší zítřky.
nejbolavější místo je Boleslav – Praha a zároveň místo s největším dopravním potenciálem nejen pro osobku. Takže logicky se začne tam, snad dříve než v roce 2035.. na úsek Turnov-Liberec budou hybridní jednotky, tak to s tou energií nebude tak hrozné, protože to jízdou z kopce budou vracet do baterií a snad trochu i zkrátí jízdní doby, zajet to lze i s Rychnovem pod 30 minut. A to dokonce i s 845.
Ale obrázky pěkné, jak Alweg v Tatrách.
Komentáře asi budou plné nadávání na neschopnost a další odklad. Reálně bychom ale měli nadávat na to, že se nějaký cvok odvážil tvrdit rok 2028. Projektová příprava ani v Polsku netrvá méně než 4 roky. A někdo se odvážil veřejně prohlásit, že my to zvládneme rychleji? To je teprve neuvěřitelné. Pokud se slibovalo vypsání soutěže v létě a měli to nachystané začátkem října, tak tam může být reálné zpoždění pár týdnů, to by nás trápit moc nemuselo. Od začátku bylo jasné, že se před rokem 2032 nekopne. Rozumím, že teď si konečně dali na povolování 10 let (u VRT to… Číst vice »
Vyrostl jsem v Jablonci a na rozumne zeleznicni spojeni s Prahou se tesim asi od mych 10 let. Ted definitivne vidim, ze se ho nedoziju. Nastesti v tech koncinach uz davno neziju. Nastesti ani nikde jinde v CR.
Posouvání projektů na české železnici v kontextu jejího zrychlení je český kolorit. Zpravidla u projektů vidím několikrát odsunutí termínu, následně se vykradnou některé detaily (tunely, narovnání trati) a na konci se zrychlení týká hlavně vozidel s naklápěním, které zatím nemám pocit, že by se ještě někdy měly kupovat. To je taková tragédie české železnice, ale co, předražené zakázky se vysoutěží, utratí se všechny položky z rozpočtu, u předimenzovaně opravených nádraží se párkrát vyfotí pan Svoboda s aktuálním ministrem, poplácají se po zádech a kamarádi ze spřáteleného oligopolu na české železnici si taky na nic nebudou stěžovat. Do doby Radka Mátla… Číst vice »
Silnice má politickou podporu (točení kolečkem rozumí „každý“) a vůbec nezáleží kdo na ŘSD sedí.
To je furt dokola, s D3 je to to samé. Posledních 5-6 let se zahájení výstavby ve středočeském kraji každý rok o téměř rok odsune. I za paná Mátla se to děje. V roce 2019 tam svítilo zahájení výstavby 2024, zprovoznění 2028. Dneska tam máte zahájení 2028, zprovoznění 2032. Jelikož teď došli love, tak očekávám v lednu opět aktualizaci. Náš stát prostě neumí stavět díky zákonům, které si vytvořil. A další věcí je, že je priorita silnic, což i teď chápu, že když jsme nebyli schopni to prostavět minulých 20 let, tak aspoň teď dočerpat peníze z EU, které v… Číst vice »
A pod novou (vznikajici) vladou se minimalne o 5 let posunou i VRT, ktere pry stavajicim tratim maji odlehcit. No a pak uz prijde naraz statniho rozpoctu do zdi, protoze do duchodu zacnou odchazet husakovy deti.
Ad PS: Vim o jednom dokumentu o planovanych zeleznicnich projektech budoucnosti, cca ze druhe poloviny nultych let, bohuzel ted nemam po ruce odkaz. Je jich tam docela dost… zrealizovalo se vseho vsudy prazske Nove spojeni, konecne se zacina s „jiz brzy vlakem na letiste“ – naprosta vetsina davno upadla v zapomneni. Jo, plany a obrazky CD / SZ umi…
To přidejte, podívejte na Berounský tunel. Stačil jeden „ministr“ a místo toho abychom už sedm let skrz něj jezdili, tak se ještě nekoplo.
Já si dal minulý týden Brno – Liberec. Jelikož Metropoly jsou ze Slovenska standardně zpoždění o 30 a více minut, nezbylo než jet do Kolína Svitavou. Cesta trvala pět hodiny se třemi přestupy a abych trochu ušetřil, koupil jsem si tři jízdenky. To je 21. století:-) A z Kolína do Poděbrad ještě autobusem (ale to beru jako vyšší moc). Na páteční odpolední rychlík nacpat všechny cestující do jednoho busu, to byl od Arrivy majstrštyk. Ale zase jsme do Liberce dojeli jen s 15 minutama a zpět do Brna to trvalo pouze 4:20. Chybí už jen otvírací okna ve vlacích.
Z Brna do Liberce se jezdí s jedním přestupem v Pardubicích, teda pokud taky nejezdí autobusy.
Bohužel to v aktuálním jízdním řádu není možné. Příjezd vlaku EC Metropol do Pardubic je x:11, odjezd R do Liberec x-1:57. V opačném směru je to totéž.
Takhle je to hadam uz nejmin 15 let (plus minus nejake minuty). Budto 50min v Pardubicich od EC/RJ od Vidne, nebo rychly prestup z nasledujiciho EC od Bratislavy v Koline, tedy pokud neni zpozdene. Z Turnova stejnym vlakem.
Teda kdyz nedavno EC/RJ jezdily odklonem pres HB, neexistovalo spojeni vubec, protoze v Koline byly o 20min pozdeji.
no jak kdo takto jezdí, v dobách regiojetu to občas jde, před regiojetem to bylo naprosto nesmyslné a přes Kolín to bylo výrazně rychlejší, s tím, že když metropolitan by v kolíně ujel, tak by člověk dorazil maximálně cca stejně jako plánovaně přes pardubice, takže tam nebylo co ztratit
A popelníky v opěrátkách.
Strejda v něm jednou našel platnou neprocvaknutou jízdenku. 😀
Vizualizace dvoukolejné trati z Turnova na Liberec je výsměch. Až někoho napadne dvoukolej do Prahy, to bude svátek. A co teprve elektrifikace! V jednadvacatém století… Jen mne trochu mrzí to srovnávání s D10, protože i to je už dnes absolutní zvěrstvo díky boleslavskému uzlu a příjezdu na Prahu. To, co se dalo zvládnout před lety za třičtvrtě hodiny, je dnes „legrace“ i na hodinu a půl. Děkuji pěkně za takovou dopravní infrastrukturu…
Na D10 bude teď v rekonstrukci nějaký úsek skoro pořád + za pár let se část rozkope kvůli rekonstrukci na 3+3. Už by to chtělo nějakou alternativu….
Vsak lip uz bylo. Ted uz zase nejsou penize a bude hur. Preci Liberecko melo jakz takz dalnici do Prahy uz pred 30 lety – na vic proste neni narok.
Nevím v čem je problém postavit pár km podél dálnice Boleslav Turnov. V rovině. V srbsku by to stálo 150 mil/km.
I kdyby to mělo být dočasně jednokolejné.
Tady se nedočká nikdo ničeho.
Většina termínů se značně u všeho posouvala za této současné vlády. Sorry.. Ale je to tak.
vy jste blázen, tohle je odsunuto tak do roku 2100… protože teď je aktuálně rychlejší postavit všejanskou spojku, než začít s novou tratí na zelené louce..ale i ta všejanská spojka nebude dříve jak za 10 let.
Trať Lysá nad Labem – Mladá Boleslav by se modernizace dočkat měla, ale dál na Liberec bude prostá elektrizace plus možná zdvoukolejnění některých úseků mezi Bakovem a Turnovem,. které půjdou využít při uvažované celkové přestavbě trati mezi Mladou Boleslaví a Libercem. To je tak reálné maximum.
Tohle jste vzal kde?
reálným pohledem na věc..fakt si myslíte, že někdo bude mít na to postavit tři tunely do nějakého Liberce?
Přesně tak, v roce 2035 se možná už bude jezdit elektricky po trati Lysá nad Labem – Mladá Boleslav a to budeme všichni hodně rádi 😉.
Ona existuje trať z Lysé nad Labem do Mladé Boleslavi? To mi tedy uniklo. A jestli se už má modernizovat, tak už musí existovat dost dlouho! Kudy vede?
No, Milovickou spojku nam slibovali uz pred 30 lety – takze uz cca 20 let stoji?
Dobře, pro lehce pomalejší jedince jsem to měl napsat i s novostavbou úseku Milovice – Všejany.
Než bude trať do Liberce, tak ty soupravy uvedené na prezentaci budou ve šrotu.
Tak jsem si nedávno řekl, že tedy vyzkouším jízdu z Liberce do Prahy vlakem. Přestup v Turnově plus NAD mezi Boleslaví a Všetaty. Co k tomu říct…dobře mi tak! 😃
Možná lepší skrz výluku jet přes Nymburk
rozhodně, ale ten přenos zpoždění tam stejně je i na úsek Turnov – Boleslav
z Liberec to je šílenost, ale z Turnova už se to při současném stavu na D10 docela dá přes Nymburk, kdo chce do centra či okolí Vysočan, tak je to časově srovnatelné, pokud se bavíme o jízdě ve špičce..u Ohrazenic to teď je lahůdka a před Prahou druhá