Rychlejší vlaky mezi Prahou a Libercem nabraly zpoždění 7 let, kraj si za půl milionu zaplatil obrázky
Vizualizace nové trati Turnov - Liberec. Foto: Liberecký kraj

Ještě na jaře slibovala Správa železnic dokončení do roku 2035. Nyní je to nejbližší termín zahájení stavby.
jde o to že náš Liberecký kraj se ČR chystá vrátit Němcům.. proto máme železnice z 19. století a celkem 3km dálnic…
pro Jablonec ta trať nedává časově žádný smysl a bude to stít lidi minimálně o 2/3 více než z Rychnova
stát
Dokud budou v Praze o tolik vyšší platy, než v Liberci, trať nebude.
Kraj ji blokuje úmyslně kvůli odlivu pracovních sil.
Přece nepřijde kvůli trati o své otroky….
Naštěstí je rok 2028 i tak dobře obsazen.
Nu a což nechat věci jak jsou a za pár let se budou fandové železnice sjíždět na sever Čech, prohlédnout si a zkusit na vlastní pozadí železniční skanzen z poloviny 20. století?
Pohádek už bylo dost. Za 10 let s e 3. nejlidnatější město Čech a 5. nejlidnatější město v ČR →Liberec dočká pokračování pohádky. V roce 2008 jsem poslouchal na celostátních poradách pohádky o tunelech z Prahy do Berouna. A je rok 2025… Ještě by to chtělo líbivou symfonickou hudbu Vadima Petrova.
Aby ten tunel do Berouna nebyl hotový dřív než tato trať na Liberec.
No a už je to tady😆jako místní víme že to je jen hezká pohádka
Že? Vlk taky sliboval…
A co teprve, až se za Hodkovicemi směrem k ještědskému tunelu objeví nějaká kytka nebo brouk a objeví se názory (podobně jako kdysi u R10), že protisměry mohou být nad sebou.
Stále dokola stejné pohádka. Hlavní co to chce je aby to jezdilo maximálně jednu hodinu z Prahy až do Liberce a ne déle. To bych chtělo okamžitě přepracovat a hlavně už začít stavět
Chtělo by to si konečně udělat pořádnou koncepci řešení celé železnice. Přemýšlel již někdo o tom, že z RS5 bude sjezd, a tím modernizovaná trať do Nymburka a zkapacitněná. Co kdyby došlo k propojení RS1 od Jihlavy a Brna na tuto spojku a k celkovému zrychlení v úseku Nymburk – Mladá Boleslav na 230 km/h (tedy rychlíky z RS1) a najednou by nám vzrostla jak významnost, tak i vytížení navrhované trati a přiblížili bychom se zase kousek k vysněné hodině cesty do Prahy, která by mezi krajskými městy sousedních krajů měla být samozřejmostí, pokud chci železnici, jako páteř v ČR.
Rád bych viděl vizualizaci, jak trať překonává obec Svijany a přitom překračuje vrchem D10. Udělat obrázek uprostřed louky je hezké a asi se to snáž prodá, než estakáda středem vesnice.
Reálně o žádný odklad nejde, spíše se jedná u uvedení na pravou míru. Rok 2028 byl stoprocentně nereálný. Reálná doba přípravy takhle obrovského projektu v ČR je 8-10 let. Takže roky 2035 se jako reálný a malou vatou. Naštvanost by měla naopak na člověka který tvrdil rok 2028 což byla od začátku bezostyšná lež a měl se ze své pozice hned pakovat.
Podle mě je rozumné, že se kraj snaží věc projednat s obcemi navzdory posouvání termínů ze strany SŽ. Až Havlíček škrtne Vrtky, bude scháňka po jiných připravených projektech, které bude třeba dělat.
Jen oprava Liberecko-Jablonecka aglomerace má přes 220.000 obyvatel. Je to jako kdyby se český stát náhle vykašlal třeba na Brno. Tohle má být priorita České republiky a zatím k nám přistupují stále stejným způsobem jako kdyby tu žila Německá menšina před druhou světovou válkou.
Ale tohle jsme přece všichni dávno věděli (že se tady nikdy nic pořádného nepostaví, že Liberec není Brno, aby se vše protlačilo přes všechny ty Fialy, Stanjury, Škromachy, Langry a Faltýnky). Oni mají přece jako jediní přednost.
Promiňte, Brno v roce 2025 překonalo 400 tis. obyvatel. A celá brněnská aglomerace má cca 700 tisíc obyvatel.
Ano, máte pravdu, v článku bylo spíše míněno jen souměstí Liberce a Jablonce nad Nisou se společnou MHD, kde skutečně sídlí přes 150 tisíc obyvatel, aniž bych posuzoval dostupnost nádraží v Liberci z dalšího jeho okolí. Tak Brno je trochu jinde, jak poznamenávají dál, ale třeba srovnání s jen o trochu větší Plzní, pokud beru uvedené souměstí je zcela na místě.
a až zjistí kolik na to bude potřeba penízků, tak se odsune na neurčito 😉 Jinak jižní větev IV. koridoru už se lepí snad 25let a stále to není hotové, nyní tunel za 20mld. tak uvidíme, jak se to dotáhne. Jinak si myslím, že takové projekty jako je Praha – Liberec by stálo za zvážení v režimu PPP a hlavně přilákat zahraniční firmy na pořádné sousto 😉
Proč ne, jen abychom byli schopni následně vyplatit koncesionáře. Ale máte pravdu IV. koridor nebude hotov ani po 25 letech výstavby, a to neděláme 30 km dlouhý tunel, jak v Rakousku a je třeba si uvědomit, že pokud se skutečně postaví VRT s Rakouskem do Lince, tak teprve potom bude koridor hotov a nás bude mrzet, že jsme nezvyšovali rychlostní parametry dříve, když už bylo zřejmé, že dohody AGC a AGTC nahradilo TEN-T s vyššími požadavky. Mimochodem hodina Praha – České Budějovice také nehrozí.
Tak čekám, kdy si tu přečtu, že se obdobně odložila realizace úseku Milovice – Boleslav. Pár kilometrů nové trati bez tunelů, složitých estakád apod., přesto už máme termín odsunutý tak 3x
A nechápu, proč se musí čekat s úsekem Boleslav – Liberec na dokončení prvního, stejně dřív nemá šanci být, tak proč to zdržovat ještě víc.
Protože máte složité estakády v Lysé, do kterých se nikomu moc nechce. Bez mimoúrovňovému rozpletu by se zabila další nákladní trať. A to možná ta jediná, která u nás funguje.
do Milovic ten provoz je i tak dost velký, takže by to nebyl velký rozdíl a teď se tam směr kříží
Neřekl bych, že třetí kolej Lysá-Nymburk má za účel odstavování čekajících nákladních vlaků, až bude volné zhlaví, protože se kříží 2 dvojkolejné tratě úrovňově.
Aby se to pak předělávalo za 10 či 20 roků, protože takové úrovňové křížení je fakt pro zlost.
Souhlas dvoukolejné tratě by se měly křížit mimoúrovňově, zvlášť pokud trať na Nymburk bude, zdá se tříkolejná. S ohledem na priority provozu železnice, kde má přednost osobní doprava v objednávce MD, kraje či obce, tak stejně pojede nákladní vlak, ač na spíše trati s nákladní dopravou až projedou vlaky osobní, což je pro náklad omezující.
Na tunelech ani estakadách není projekční nic složitého. Mnohem větší problém je odpor prakticky všech obcí mezi Lysou a Boleslaví. Dále odpor ekologů kvůli zubrům a koním co si tam navezli.
Jinak je snad logické že bez úseku Praha-Boleslav nemá pokračování na Liberec moc smysl.
Myslel jsem to hlavně z hlediska ceny a výstavby.
Třeba u Bezděčínské spojky už odpor není, u všejanské je problém u Všejan (mimořádně nesmyslný) a jo, zubři a koně tam jsou, ale to přijaté řešení se zdá docela rozumné a bylo by nesmyslný, aby to blokovalo železnici, když je tam místa tolik a šlo by je při nejhorším posunout
Kdyby nedělali Všejanskou spojku a napojili trať VRT Polabí přes trať Poříčany – Nymburk-město na trať Nymburk – Mladá Boleslav tak by byl problém třeba vyřešen. SŽ s tímto propojením v Nymburku vůbec nepočítá.
s jakým nepočítá? To propojení existuje
Propojení je jednokolejné, avšak bez drátů. To je ten problém!
Smysl má bez úseku Lysá nad Labem – Mladá Boleslav úsek z Turnova do Liberce, protože zde dojde k rapidnímu zkrácení jízdní doby.
Nemá, protože zbytek bude pomalý a málo kapacitní, krom toho je navržená modernizace mezi Mladou Boleslaví a Libercem zcela mimo finanční realitu.
Bavíme se o tom, co bude mít mezi Mladou Boleslaví a Libercem nejvyšší přínos za předpokladu, že se bude muset realizace rozložit na delší období. Trasa je povětšinou vedena mimo dosavadní trasu a tunely jsou zde 2. Ty se hned tak nepostaví jako trať. Úsek mezi Turnovem a Libercem využijí linky na Pardubice i na Mladou Boleslav a Prahu a tím zkrátí jízdní doby.
no a v roce 2035 se to znova posune o dalších 7 let
Je mi takřka 50 let. A myslím, že se už nesvezu. Škoda….
Máte naprostou pravdu. Nesvezete.
Také je mi skoro padesát a počítám s tím, že pravděpodobnost, že se svezu kompletně dokončenou tratí z Prahy do Liberce, postupně klesá k nule :-).
Záleží na kondici a na životosprávě. Takže šance tu je.
Podívejte se, např. Přerov – Brno nakonec bude, jen má všechno svůj čas a důležitost.
Toho Liberce se dnešní děti taky spíš dožijí a jejich zase Znojmo – Brno.
I když to už bude asi jiný druh „železnice“.
Obávám, že tady tady čas uplynul, zkuste dojíždět do práce po I/35 a D10. Stále se něco kope, na jednom místě se skončí, na jiném se začne.
No a? Chtěli jste nejdříve silnice a přesunuli dopravu na ně. Má snad rychlá železnice být jen rezervou, co kdyby se auto zrovna pokazilo? Prostředky halt vyčerpány na auta. A to se má ještě „zazdít“ možnost jízdy vlakem do mezilehlých sídel buď odsunem stanic, nebo rušením celých původních úseků. Sice ano, netřeba stavět na každé mezi, ale…
Já to psal jako takovou trochu smutnější legraci, ale asi to nejde poznat:(
Tak tímto stylem se také můžeme dočkat toho, že vlaková doprava zanikne, protože ji nahradí něco revolučního, takže se „vyčkávat“ vyplatí. Ale máte pravdu, když tento koridor srovnáváte s Brno – Přerov, který se po 30 letech plánování „konečně“ bude realizovat, hurá! A to ještě bacha Studie proveditelnosti vyšla až na 18! pokus, aby se ještě něco ekonomicky nepokazilo a řešení se úplně nezařízlo. Pokud je takovým problémem trať do Liberce a to už je v síti EU TEN-T, tak o vnitro krajskou trať Brno – Znojmo není třeba se vůbec zajímat.
Tedy, ne že bych chtěl radit hlavám pomazaným, ale asi by nebylo od věci dát v přípravě zelenou alespoň úseku mezi Doubím u Turnova a Libercem – tomu nejsložitějšímu, který přinese největší úspory v jízdních dobách (i spotřebované energii) nejen do Prahy, ale i do Pardubic, bez kterého to nemá smysl. Protože to bude trvat dlouho, bude to složité, bude to drahé. V tunelu klidně jednokolejně, mimo i ve dvou, s výhledem na lepší zítřky.
nejbolavější místo je Boleslav – Praha a zároveň místo s největším dopravním potenciálem nejen pro osobku. Takže logicky se začne tam, snad dříve než v roce 2035.. na úsek Turnov-Liberec budou hybridní jednotky, tak to s tou energií nebude tak hrozné, protože to jízdou z kopce budou vracet do baterií a snad trochu i zkrátí jízdní doby, zajet to lze i s Rychnovem pod 30 minut. A to dokonce i s 845.
Jo, jednokolejné tunely a co nejvyšší rychlost… Bych to tak moc raději nekombinoval. 🙂 Ale jinak nějaké to zkrácení pro rychlíky by bylo fajn, zastávkovou obsluhu bych nechal spíše jak je (jinak bude na zrušení, s nejspíše jen jedinou zastávkou mezi Turnovem a Libercem na nové trati).
Stejně tím, že v Turnově nebude možnost rychlovlak využít, se mi to celé jeví nedomyšlené. Zastávky měly být Liberec, Turnov a Mladá Boleslav. Pak by rychlodoprava dávala smysl .
Ale obrázky pěkné, jak Alweg v Tatrách.
Za tu cenu to musí být vyvoněné, děkujeme pane Svitáku.
Komentáře asi budou plné nadávání na neschopnost a další odklad. Reálně bychom ale měli nadávat na to, že se nějaký cvok odvážil tvrdit rok 2028. Projektová příprava ani v Polsku netrvá méně než 4 roky. A někdo se odvážil veřejně prohlásit, že my to zvládneme rychleji? To je teprve neuvěřitelné. Pokud se slibovalo vypsání soutěže v létě a měli to nachystané začátkem října, tak tam může být reálné zpoždění pár týdnů, to by nás trápit moc nemuselo. Od začátku bylo jasné, že se před rokem 2032 nekopne. Rozumím, že teď si konečně dali na povolování 10 let (u VRT to… Číst vice »
Asi neznají strategii underpromise-overdeliver – spousta lidí bude zklamaných, že v roce 2028 nezačne stavba D3, D52, VRT jižní Morava a Moravská brána, rozšiření D1 u Brna, nového hlavního nárdraží v Brně a zbývajících úseků D0…
Přitomnstačí uvádět místo nereálných termínů třeba rozmezí…
Spíše to bude větší množství menších skupin, pokud nejde o jejich průnik v duchu „čím více dopravy, tím lépe“ (ukájení se stavbami), nýbrž jen o potenciální uživatele, namnoze ovšem již závislé od aut – mimoděk zmiňované u dokončování staveb stylem „po novém úseku se (!) řidiči projedou“, jako by hlavním účelem bylo jezdit sem a tam. 🙂 Zklamaní být mohou, leč vzhledem k již teď spotřebovávaným zdrojům není moc divu.
ODSUN jakékoliv stavby by měl být trestán. Ostatně, nejsme naivní. Je po volbách, tak už se voličům nemusí nic slibovat a na SŽ pokračujeme ve sladkém nicnedělání.
Inu peníze nejsou a přece bychom nezadlužovali vnuky. Nedávno se tu všichni tvářili strašně rozpočtově zodpovědně 🙂
A nebylo by lepší ty peníze co jsou místo do minulosti (důchodů) investovat do budoucnosti (infrastruktura, digitalizace atd.)?
jo no do digitalizace jsme investovali krásně. stavební řízení, edoklady…
Jen aby se nám pak někam nevytratil ten život. 🙂
A důchodce budete střílet?
Tuhle otázku cvičíte v domovech důchodců? Já jen, že se vřdycky objeví když se mluví o důchodech. S tím si běžte na Novinky, nebo Parlamentní listy. Děkuji
Ne ale kdyby se trošku uskromnili tak by se taky moc nestalo. Ale máte pravdu platili jste si trabanta a chcete mercedes…
A teď si představte, že by výběrčí daní přišel k vám domů, že máte zaplatit daně navíc, aby bylo na všechno. Absurdní, což?
Vyrostl jsem v Jablonci a na rozumne zeleznicni spojeni s Prahou se tesim asi od mych 10 let. Ted definitivne vidim, ze se ho nedoziju. Nastesti v tech koncinach uz davno neziju. Nastesti ani nikde jinde v CR.
To není o ČR. Problém je SŽ.
Podle mě má pán částečně pravdu.. podívejme se, jak vypadá naše společnost.. 🙁
V tomto případě není problém v SŽ, ale v nereálných požadavcích Libereckého kraje. Místo rozumné varianty 1+1, která by modernizovala (s přeložkami) stávající trať pro rychlosti 130 až 160 km/h (takovéto rychlosti jsou dnes např. na trati do Plzně a podívejte, jak tam lidi jezdí vlakem, i když je v souběhu dálnice) a mohla by se stavět po etapách včetně elektrizace dnešní stopy, požadoval Liberecký kraj plnohodnotnou dvoukolejnou trať na 200 km/h se dvěma základnovými tunely. Na to bohužel náš stát nemá. Takže Liberecký kraj má, co chtěl – mapu tratě zanesenou do ZUR ….
Kdo chce moc, nemá nakonec nic. Tedy krom tratě zanesené v ZUR 😐🤮😬.
Jakou „rozumnou variantu“ myslíte? Sleduji tento boj už dlouho a kromě jednoho zmateného návrhu od Valbeku s Jeřmaničákem vrchem o ničem nevím. Kdyby SKUTEČNĚ existoval reálný návrh ze strany SŽ na trať 130-160km/h, Liberecký kraj by po něm hned skočil.
Jj, a proto jsou D5 a D10 obě ucpány a na železnici se cosi plouží, a u Plzně by paradoxně měl být nejrychlejší nový tunel a následně i tunel Praha – Beroun a trať bude do Plzně rázem kratší než 100 km a dostupnost je jinde, 52 minut, byť ze Smíchova, jenže do Liberce je to 140 km a autobus jede Praha -Liberec za 75 minut, pak Vaše řešení moc nedává smysl, neboť jen spoléhá na skutečnost, že autobusy nejsou dost kapacitní a možná mnozí vyměknou a pojedou vlakem jen o půl hodiny déle než autobusem, úžasný posun na železnici.… Číst vice »
Řekl bych, že to je o ČR. Do dálnic se tu investuje ve velkém, i na silnicích první třídy se dělá hromada přeložek včetně docela drahých mostů. Plánuje se už druhý pražský okruh i dálnice mezi krajskými městy. Ale na železnici? Koridory, co nás měli dostat na úroveň 60. let na západě dodnes nejsou hotové, VRTky žádné, akorát nádraží máme opravené… tahle země prostě nechce investovat do železnice (teda krom těch nádraží…)
Zrovna Jablonec má být tímhle odříznut ještě více, pokud bude dodrženo pravidlo „nesmí zůstat ani kousek původní tratě tam, kam nová nevede“; tramvaje (nejen) k vlaku do Rychnova už tam pak byly zrušeny dávno… Ovšem, možno pak jezdit i závlekem; jak to bude lákavé, je jiná věc.
Posouvání projektů na české železnici v kontextu jejího zrychlení je český kolorit. Zpravidla u projektů vidím několikrát odsunutí termínu, následně se vykradnou některé detaily (tunely, narovnání trati) a na konci se zrychlení týká hlavně vozidel s naklápěním, které zatím nemám pocit, že by se ještě někdy měly kupovat. To je taková tragédie české železnice, ale co, předražené zakázky se vysoutěží, utratí se všechny položky z rozpočtu, u předimenzovaně opravených nádraží se párkrát vyfotí pan Svoboda s aktuálním ministrem, poplácají se po zádech a kamarádi ze spřáteleného oligopolu na české železnici si taky na nic nebudou stěžovat. Do doby Radka Mátla… Číst vice »
Silnice má politickou podporu (točení kolečkem rozumí „každý“) a vůbec nezáleží kdo na ŘSD sedí.
To je furt dokola, s D3 je to to samé. Posledních 5-6 let se zahájení výstavby ve středočeském kraji každý rok o téměř rok odsune. I za paná Mátla se to děje. V roce 2019 tam svítilo zahájení výstavby 2024, zprovoznění 2028. Dneska tam máte zahájení 2028, zprovoznění 2032. Jelikož teď došli love, tak očekávám v lednu opět aktualizaci. Náš stát prostě neumí stavět díky zákonům, které si vytvořil. A další věcí je, že je priorita silnic, což i teď chápu, že když jsme nebyli schopni to prostavět minulých 20 let, tak aspoň teď dočerpat peníze z EU, které v… Číst vice »
Máte pravdu obchvat Příbrami se začíná také stavět příští rok, už nějakých deset let.
S tím drobným rozdílem, že ŘSD D3 chce, jen holt ji někdo naplánoval skrz Posázaví, čímž vyrobil problém, ale SŽ nic rozvíjet nechce, i kdyby to nakrásně všichni občani chtěli (vyjma mladých vrt dravců, kteří jsou jistě zbytku organizace trnem v oku a rádi by se jich jistě zbavili).
VRT je taková zakrývací náplast na dlouhodobě neléčené bolesti české železnice. Sice nic neděláme, nic nefunguje, ale těšte se na VRT. Již brzy!
Dokud ji pro změnu „nezaříznou“ politici. Mat a Pat v dopravě.
A máte nějaký nápad aby přes Posázaví nevedla? Ostatně i D1 vede přes Posázaví. Už desítky let.
A co třeba použít I/3 a zkapacitnit. K tomu na jih vede D4. Česká země nemusí být nutně jak moravská, kde berou za úspěch, že v každém směru vedou dvě dálnice vedle sebe. To je pro tak malou zemi naopak tragédie. Končin bez civilizace tady nezbude. Každý si představuje budoucnost jinak a ne každý bere ráj na zemi jako dálnicemi protkanou kotlinu s halami, kam se oko podívá. Stačí se podívat trochu z výšky.
K D3 je potřeba ještě D99. A železnice by si souběžně s D99 měla postavit nákladní obchvat Prahy. Ono pořád bude ještě na světě spousta málo obydlených míst, kam se lze odstěhovat a nebydlet v bezprostředním okolím křižovatky Evropy.
A vybudujeme propojku D4 – Písek – Tábor – D3.
Za bolševika se nikdo neohlížel na životní prostředí, nakonec stavba se původně začala za I. republiky, mezi válkami.
A pod novou (vznikajici) vladou se minimalne o 5 let posunou i VRT, ktere pry stavajicim tratim maji odlehcit. No a pak uz prijde naraz statniho rozpoctu do zdi, protoze do duchodu zacnou odchazet husakovy deti.
Ad PS: Vim o jednom dokumentu o planovanych zeleznicnich projektech budoucnosti, cca ze druhe poloviny nultych let, bohuzel ted nemam po ruce odkaz. Je jich tam docela dost… zrealizovalo se vseho vsudy prazske Nove spojeni, konecne se zacina s „jiz brzy vlakem na letiste“ – naprosta vetsina davno upadla v zapomneni. Jo, plany a obrazky CD / SZ umi…
To přidejte, podívejte na Berounský tunel. Stačil jeden „ministr“ a místo toho abychom už sedm let skrz něj jezdili, tak se ještě nekoplo.
Vlakem na letiště to také bude spíše s drátem nad současnou tratí Dejvice – Veleslavín, v lepším případě bez nutnosti zdvihat na něj celé vlaky (nebo přinejmenším lidi – náklady byly zapovězeny, protože mohou přece oklikou po Semmeringu anebo vůbec nejlépe po silnici…) z naplánovaných podzemních stanic. Tunel pod Střešovicemi, a to i ve variantě bez nácestné stanice, je vedle na sílu nevhodně protlačeného metra přílišným mrháním zdroji.
Jenže na Semmering, se bude brzo úvraťovat.
Já si dal minulý týden Brno – Liberec. Jelikož Metropoly jsou ze Slovenska standardně zpoždění o 30 a více minut, nezbylo než jet do Kolína Svitavou. Cesta trvala pět hodiny se třemi přestupy a abych trochu ušetřil, koupil jsem si tři jízdenky. To je 21. století:-) A z Kolína do Poděbrad ještě autobusem (ale to beru jako vyšší moc). Na páteční odpolední rychlík nacpat všechny cestující do jednoho busu, to byl od Arrivy majstrštyk. Ale zase jsme do Liberce dojeli jen s 15 minutama a zpět do Brna to trvalo pouze 4:20. Chybí už jen otvírací okna ve vlacích.
Z Brna do Liberce se jezdí s jedním přestupem v Pardubicích, teda pokud taky nejezdí autobusy.
Bohužel to v aktuálním jízdním řádu není možné. Příjezd vlaku EC Metropol do Pardubic je x:11, odjezd R do Liberec x-1:57. V opačném směru je to totéž.
Takhle je to hadam uz nejmin 15 let (plus minus nejake minuty). Budto 50min v Pardubicich od EC/RJ od Vidne, nebo rychly prestup z nasledujiciho EC od Bratislavy v Koline, tedy pokud neni zpozdene. Z Turnova stejnym vlakem.
Teda kdyz nedavno EC/RJ jezdily odklonem pres HB, neexistovalo spojeni vubec, protoze v Koline byly o 20min pozdeji.
Já tam vidím příjezd Svitavy v X:55.
To vidíte sice dobře, ale je dlouhodobá výluka, takže v Hradci na bus a pak zase přestup ve Staré Pace. A čas samozřejmě těch 5 hodin.
Motáme se v kruhu: https://zdopravy.cz/rychlejsi-vlaky-mezi-prahou-a-libercem-nabraly-zpozdeni-7-let-kraj-si-za-pul-milionu-zaplatil-obrazky-263632/#comment-1885816
A co jet z Brna normálně Svitavou jako ostatní co jezdí Brno-Liberec? Vybrat si vlaky které na sebe nezávaznou je chyba cestujícího
Vsak jsem jel, ale trva to tech zminenych 5 hodin a je jedno, kde se prestupuje. Ale prestup v Parubicich znamena navic jizdu vylukovym busem,tedy 2 prestupy navic. Nekteri lidi by meli vic cist a studovat a mene psat do diskusi.
no jak kdo takto jezdí, v dobách regiojetu to občas jde, před regiojetem to bylo naprosto nesmyslné a přes Kolín to bylo výrazně rychlejší, s tím, že když metropolitan by v kolíně ujel, tak by člověk dorazil maximálně cca stejně jako plánovaně přes pardubice, takže tam nebylo co ztratit
A popelníky v opěrátkách.
Strejda v něm jednou našel platnou neprocvaknutou jízdenku. 😀
Vizualizace dvoukolejné trati z Turnova na Liberec je výsměch. Až někoho napadne dvoukolej do Prahy, to bude svátek. A co teprve elektrifikace! V jednadvacatém století… Jen mne trochu mrzí to srovnávání s D10, protože i to je už dnes absolutní zvěrstvo díky boleslavskému uzlu a příjezdu na Prahu. To, co se dalo zvládnout před lety za třičtvrtě hodiny, je dnes „legrace“ i na hodinu a půl. Děkuji pěkně za takovou dopravní infrastrukturu…
Na D10 bude teď v rekonstrukci nějaký úsek skoro pořád + za pár let se část rozkope kvůli rekonstrukci na 3+3. Už by to chtělo nějakou alternativu….
Vlak? Myslím, že všichni zodpovědní za dnešní stav by měli jít. Jestli jenom od své teplé židličky nebo i do slušivého oblečku, ať rozhodnou soudy.
Vsak lip uz bylo. Ted uz zase nejsou penize a bude hur. Preci Liberecko melo jakz takz dalnici do Prahy uz pred 30 lety – na vic proste neni narok.
Nevím v čem je problém postavit pár km podél dálnice Boleslav Turnov. V rovině. V srbsku by to stálo 150 mil/km.
I kdyby to mělo být dočasně jednokolejné.
Tady se nedočká nikdo ničeho.
Většina termínů se značně u všeho posouvala za této současné vlády. Sorry.. Ale je to tak.
vy jste blázen, tohle je odsunuto tak do roku 2100… protože teď je aktuálně rychlejší postavit všejanskou spojku, než začít s novou tratí na zelené louce..ale i ta všejanská spojka nebude dříve jak za 10 let.
Trať Lysá nad Labem – Mladá Boleslav by se modernizace dočkat měla, ale dál na Liberec bude prostá elektrizace plus možná zdvoukolejnění některých úseků mezi Bakovem a Turnovem,. které půjdou využít při uvažované celkové přestavbě trati mezi Mladou Boleslaví a Libercem. To je tak reálné maximum.
Tohle jste vzal kde?
reálným pohledem na věc..fakt si myslíte, že někdo bude mít na to postavit tři tunely do nějakého Liberce?
Přesně tak, v roce 2035 se možná už bude jezdit elektricky po trati Lysá nad Labem – Mladá Boleslav a to budeme všichni hodně rádi 😉.
Ona existuje trať z Lysé nad Labem do Mladé Boleslavi? To mi tedy uniklo. A jestli se už má modernizovat, tak už musí existovat dost dlouho! Kudy vede?
No, Milovickou spojku nam slibovali uz pred 30 lety – takze uz cca 20 let stoji?
Dobře, pro lehce pomalejší jedince jsem to měl napsat i s novostavbou úseku Milovice – Všejany.
Než bude trať do Liberce, tak ty soupravy uvedené na prezentaci budou ve šrotu.
Tak jsem si nedávno řekl, že tedy vyzkouším jízdu z Liberce do Prahy vlakem. Přestup v Turnově plus NAD mezi Boleslaví a Všetaty. Co k tomu říct…dobře mi tak! 😃
Možná lepší skrz výluku jet přes Nymburk
rozhodně, ale ten přenos zpoždění tam stejně je i na úsek Turnov – Boleslav
z Liberec to je šílenost, ale z Turnova už se to při současném stavu na D10 docela dá přes Nymburk, kdo chce do centra či okolí Vysočan, tak je to časově srovnatelné, pokud se bavíme o jízdě ve špičce..u Ohrazenic to teď je lahůdka a před Prahou druhá