lot
Doprava ve městě Parkování Zprávy

Rybářská, Chodská, Žižkova. Radní v Brně schválili nové parkovací zóny

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
V Brně se rozšíří modré zóny v Žabovřeskách, Králově Poli a části Brno-střed. Letos naposled.

Rezidentní parkování v Brně čeká letos poslední rozšíření o nové zóny. Stane se tak 16. listopadu, kdy se systém rozšíří do oblastí ulic Žižkova, Chodská a Rybářská. Rozšíření schválili brněnští radní na úterním zasedání.

„Harmonogram pro letošní rok jsme museli mírně upravit. I do realizace rezidentního parkování totiž na jaře zasáhl nouzový stav a s ním spojená omezení. Poslední tři oblasti, které letos plánujeme přidat podle harmonogramu, se nacházejí v Žabovřeskách, Králově Poli a v městské části Brno-střed. Všechny budou patřit do návštěvnické zóny C,“ řekl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

V oblastech Chodská, Žižkova i Rybářská (zóna C) budou návštěvníci platit za parkování ve všední dny v čase od 17:00 do 6:00 hodin. První hodina denně je zdarma, za každou další zaplatí 20 korun. Bez omezení a zdarma pak je parkování od 6:00 do 17:00, a to i pro návštěvníky.

V zóně B platí regulace 24 hodin denně, po první hodině zdarma stojí každá další 30 korun. Zóna A platí pro historické jádro a parkovat tam mohou pouze lidé s oprávněním. Město také od 1. září zpřísnilo podmínky pro vjezd do centra; pochvaluje si přitom pokles počtu aut o desítky procent. K největšímu úbytku došlo v ulicích Masarykově a Rašínově (shodně zhruba o 30 procent).

V nových oblastech budou pro parkování rezidentů a abonentů platit stejná pravidla jako v ostatních oblastech. Rezident musí za parkovací oprávnění ve všech zónách zaplatit 200 korun ročně, za druhé auto 8000 a za každé další 12.000 korun. Abonent, tedy podnikatel s provozovnou v zóně, platí za první auto 4000 korun, za každé další 18.000 korun.

Interaktivní mapa rezidentního parkování v Brně je na stránkách ParkovanivBrne.cz.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Jak vidím, ta ty modré zóny se šíři jak mor. Snad si toho brněnští u voleb všimnou a učiní tomu přítrž.

Prikryl

To je nesplnitelny ukol, protoze prave vladnouci ODS sla do voleb s tim ze modrym zonam zavedenym z ANO da stopku…

R2R2

Bohuzel v tom vsichni vidi prilezitost, at uz jde o prijmy mesta plynouci z pokut nebo o moznost vypisovat zakazky na budovani zon a jejich kontroly. Zruseni zon je pravdepodobne nerealne.

Marty-t2

Já chápu proč to zavádějí, aby měli místní kde zaparkovat. OK. Ale čemu nerozumím je – proč se v době od 6-17 hodin neplatí a zrovna od 17-6 se platit musí. Podle mne je to na hlavu – přece přes den se v Brně pohybuje a parkuje častěji než v noci… Jen to zvýhodní pendlery co bydlí za Brnem, aby nedojížděli za prací MHD a jeli pohodlně autem a po dobu pobytu v práci pohodlně stáli v modré zóně C. No a my co máme navečer trénink, divadlo, kino mimo „naši“ květinku za auto v modré zóně C platit musíme.… Číst vice »

Hanzi

Ještě bych zavedl ošlapný na chodnících. Těch lidí je na ulicích moc.

robert

Lidí je akorát, ale aut je hodně. Chodci kolony nevytvářejí, auta ano.

Hanzi

Kolona má společného s místem pro parkování co? Pokud teda nedobrovolně v té koloně neparkuju.

Dalibor

A taky by výše ošlapnýho měla být odvozena od tvrdosti podrážek a hmotnosti chodce.
A pokud by někdo šel a měl prdy tak by nesměl, vzhledem k vysoké emisní zátěži, vsouptit do bezemisních ceter měst.

Nekdo

Ja bych zavedl dan od nosnich direk. Kolik vzduchu zbytecne dychaji tady ti otravni lide, to je nehorazne. A mesto potrebuje vic prijmu, zrovna ted museli hodne pod cenou odprodat 18 bytovych domu v centru a soudr. primatorka, chodinka, taky ma hluboko do kapsy….

Liboros

Pořád jsem nepochopil proč mám platit za něco, co je ve stejném stavu, jak bylo vždy dřív…

Dalibor

Protože chce radnice víc peněz.

František

Protože svým soukromým majetkem blokujete veřejný prostor.

Dalibor

veřejný prostor, který byl vybudován je udržován právě daněmi z onoho soukromého majetku (DPH, spotřební daň silniční daň)….
Kdyby všichni zlikvidovali svá auta, nekupovali by nová, nekupovali by palivo, chodili všude pěšky/na kole stát by skončil krachem co cca3/4 roku.

robert

Neskončil, protože takový extrém nikdy nenastane. Měj trochu cit pro realitu.

Dalibor

tu se to furt hemzi extremama, sem se prizpusobil…

MildaIV

Ti co mají hodně aut často neplatí vúbec žádné daně.

Jan Pytela

Na udržování městských ulic jdou peníze z RUD a ne spotřební daně z nafty. O efektu ježdění na kole na lokální ekonomiku jsou pěkné studie z Nizozemska 🙂

Dalibor

Budeme tu jako v Praze,
Všude samý vedení.
Jedná zóna druhá zóna,
třetí pěkně vedle ní!!!
Už neví páni konšelé jak by kasírovali dopravu.
No hlavněš doufám, že k nám to v brzký době nedorazí, páč bych musel auto přepsat na ženu, a kluky
Dát ročně 20 tisíc za parkování u baráku…

Jan

Pravda, bylo by lepší ulice privatizovat a vybírat tržní nájem, podobně jako při nynějším záboru veřejného prostranství. Schválně kolika lidem by najednou stačilo jedno auto nebo by si půjčovalo ty sdílená, tam je to výhodnější už dnes pokud s tím člověk nejezdí denně, což je většina lidí.

Dalibor

No vzhledem k tomu že celý chodník kolem baráku a velká část vozovky patří mi (díky budování Socialistických zítřků), budu rád, když mi radnice tržní nájem začne platit (nejlépe zpětně)!
A vzhledem k tomu že nejsem kokot tak všichni sousedi můžou, jako doteď, projíždět zcela volně.

MildaIV

To máte tolik aut? A se divíte že vám to chce někdo zpoplatnit?

Dalibor

Já do práce, manželka do práce + mladej do školky, švára do práce. Zdá se vám to tolik?
Mám to psyný na sebe jako flotilu a mám nízký pojistný. Budu to muset přepsat holt na ně, teda pokud ten blbákov dorazá až k nám.

robert

Když neumíš vymyslet jiné způsoby přepravy, tak je to s tebou těžký. Do práce chodíme se ženou taky a děti vodíme pěšky.

Dalibor

jako ze bych dene smatlal do prace pesky?? 32km?? a to se vyplati!!!

robert

A ja snad muzu za to, ze ses nastehoval nekam, kde nemas praci?

Dalibor

Vzhledem k tomu, že i v zácpách je auto 2x rychlejší než MHD na tý trase co denně jezdím (a taky jezdí v libovolůný čas, ne jen v mizerným jakýmsi intervalu) a představa, že 3x přestupuju tahaje s sebou kufr s měřákama a vercajkem a batoh v PC mne opravdu neláká.
Mamina to má jednodušší, tý stačí přestoupit 1x a mna obou koncích dojít kousek pěšky. Ale tahej se s malým 3 letým děckem MHDčkem za každýho počasí, zvlášť když už rok panikaříme ohledně rýmičky…A rýmička tu s náma bude eště dlouho, že…

Nekdo

Tady napodobne. Autem 3 min. MHD asi 20 min. a pesky 30 minut. Tak asi vite k cemu je cela Vase slavna MHD…

Petr

První za hubičku , druhý osmičku ale za třetí bych dal 30000kc. To stejný za celoročně odstavený karavany . SUV a dodávky plus sto procent .

MildaIV

Jo a na domácnost, ne na osobu.

Dalibor

Že bych se rozvedl?

Pe.tr

Tak samozřejmě že na domácnost . Dvě auta jsou relativně standart a to se ještě dá.

Dalibor

Jasně potrestat co nejvíc lidi, kteří si dovolili vydělat a něco vlastnit…
…Výkřik looserů…
Kdy budeme majetky opět krást ve prospěch „všech“ jako v po 2. válce? (Další znárodnění)

...

Loserů. Od slova lose, ztratit, prohrát. Loose znamená volný, vratký, nepevný apod.

Peeetr

Jasně spravedlivější je maximálně danit práci zaměstnanců, jako nejnebezpečnější věc na světě hned po cigaretách, od které je třeba maximálně odrazovat.

robert

Loser je ten, který nechápe, že město není nafukovací a víc aut se tam nevejde. Že nezvládáš uspokojvat svoje potřeby bez auta, je tvůj problém.

Dalibor

vzhledem k tomu, ze ty auta jsou dobrych 20 let konstantou, tak na my strane o expanzi nejde. vzhledem k tomu, za moje udela cca 45tisic, mamino 32 tisic rocne, nemam pocit ze by bezucelne staly u chodniku

Kráťa

Vy musíte mít velmi smutný život.

Pe.tr

To nemám , jsem spokojen . Parkuji si za brankou a tu možnost tu má každý. Položit doprostřed zahrady bazén a gril pak auto postavit k sousedovi? Otevřít branku je pro lenocha problém. U nás se to řeší hodně taky a petici jsem nepodepsal. Jediny co mě vytočí když mi jouda postaví auto do vjezdu a řekne , že nemá kde zastavit . Mít pro dva lidi čtyři auta když jedno využívám dvakrát do roka , dvě do práce a jedno vůbec mi připadne až dementní . Jako zbytečná blokace prostoru v centru města mi připadne parkování karavanu přes dvě… Číst vice »

Dalibor

pouzivame aute denne vsichni vsechny. auto nemam na frajereni, ale na to abych dones domu vyplatu.

Pe.tr

O autech která jezdí denně do práce atd jsem nepsal , to je samozřejmost .

Nekdo

Ja bych vyrubil dan za pouzivani smartfounu, a internetu vubec. Lide jsou pak jak utrzeni z retezu a pisou nesmysly vsude kolem sebe….

myrha

Po barácích (Veletržní) tu máme celkem podepisovanou petici za změnu zóny 1-21 Rybářská na B. Jestli a kdy to bude mít vliv na případnou změnu nemám info.