umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví Letiště

Ryanair vymazal deset linek z Prahy. Letový řád ještě prochází revizí, tvrdí dopravce

Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Největší evropský letecký dopravce nechal na léto z Prahy 23 linek.

Největší evropská aerolinka Ryanair zatím počítá s výraznou redukcí svého provozu v Praze oproti původním plánům. Z rezervačního systému na letní letový řád zmizelo v posledních dnech celkem deset destinací. Kromě typicky sezónních spojení do středomořských letovisek zmizelo i spojení do Barcelony či Manchesteru.

Ryanair se loni na podzim stal na několik týdnů největší aerolinkou podle počtu spojení v Praze. Aktuálně z Prahy prakticky nelétá, u většiny linek plánuje obnovu až na konci března.

Z rezervačního systému zmizely lety do Boloni, Liverpoolu, Manchesteru, Eindhovenu, Bournemouthu, Barcelony, Ammánu a také čistě letní linky do kyperského Pafosu a na Korfu a Rhodos.

„Náš letní letový řád prochází revizí, stále na něm pracujeme,“ řekla Olga Pawlonka z Ryanairu. „O obnovení či přerušení přímých leteckých spojení z Prahy rozhodují přímo letecké společnosti, které si průběžně vyhodnocují aktuální epidemiologickou situaci u nás i v zahraničí, podmínky pro překračování hranic a hlavně poptávku cestujících po létání,“ dodala mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.

V případě Ryanairu rezervační systém aktuálně na léto počítá z Prahy se 23 linkami. V seznamu kromě tradičních destinací jako Londýn Stansted, Brusel Charleroi nebo Bergamo zůstaly i Košice, Krakov nebo Budapešť.

V případě dalších tuzemských letišť počítá Ryanair nadále s lety z Pardubic do Alicante a z Brna do Londýna. Stále neplánuje v létě obnovit lety z Ostravy do Londýna.

Ryanair už na počátku roku oznámil, že musí v letovém řádu na nadcházející měsíce provést velké škrty. Za leden očekává pokles počtu cestujících pod hranici 1,25 milionu a v únoru a březnu dokonce jen na půl milionu. Dopravce vyzval vlády, aby zrychlily očkování obyvatel.

Plánované lety Ryanairu z Prahy na letní letový řád 2021

Brusel Charleroi, Zadar, Kodaň, Bordeaux, Marseille, Soluň, Budapešť, Dublin, Bari, Treviso, Bergamo, Řím, Pisa, Trapani, Pescara, Krakov, Košice, Madrid, Palma de Mallorca, Malaga, Edinburgh, Londýn Stansted, Göteborg.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Wizzair pro změnu vymazal lety z Prahy do Rumunska a nově také Albánie (v rezervačním systému je už zrušena, ale zakoupené letenky na březen zatím stornovány nebyly). Přitom Tirana měla celkem slušnou obsazenost, kolem Vánoc tam dokonce nasazovali A321.

Gajda

Jen je škoda, že když už někdo u toho rezervačního systému seděl si nedal i tu práci pak do výčtu zahrnout frekvenci letů.
Nicméně už tam toho asi moc přidat nejde, i todle je asi až moc, na to že Praha je na jich poměry drahý letiště. Osobně si myslím, že pokud něco přidají, tak až na poslední chvíli, pokud by se objevil nějakej nečekanej hit nebo by byl prostor od někud ještě poslat letadlo otočit se do Prahy.

Jenda

Co to tady melete, že Ryanair nemůže nahradit QS? Kolik linek asi bude mít ve stejném období QS/OK? Podívejte se na už téměř rok trvající cestovní restrikce, všude jsou potřeba testy a karantény, takže nikdo nikam nelétá. Zároveň se podívejte na neschopnost naší vlády zorganizovat očkování. Proč by měl v téhle situaci někdo prodělávat majlant vozením vzduchu z Prahy? Až jednou ty cestovní restrikce padnou, pak se dá něco soudit. V létě, kdy to bylo nadějné, měl Ryan dost slušně našlápnuto, takže pro příští a doufejme konečné uvolnění se dá čekat podobný scénář. Jedno se Smrtwingsům musí nechat, zaměstnance mají… Číst vice »

Janko

Ryanair mel v lete v Praze velke problemy s naplnenosti letu k mori. Bezne pod 40% Takze mel naslapnuto leda tak do kravskyho h…. A to nejsem zamestnanec zadne ceske spolecnosti 😉

Gajda

To měl ve Vídni na hodně letech taky a to tam byly ceny do 10€ skoro všude, jen v rámci války s Wizzem se nedívali na peníze a vesele je tam nelejvali. Pokud by se rozhodli pro stejnej boj se Smartwings v Praze, tak je zničí během jedné letní sezony, protože finančně jsou SW oproti Wizzu na jiným levelu. A SW držely smlouvy s cestovkama, pokud by o ně přišly, tak na klasickej komerčních linkách bez charterů by jejich konec taky dlouho netrval.

Bob

Ryanair SW nezničí, protože SW prodává většinu míst cestovkám za úplně jiné ceny, než které vidíte v rezervačním systému. Ani ČSA nezničí, protože normální lidé nechtějí letět na Charleroi nebo Beauvais, takže ty zničí spíš AF nebo Brussels Airlines.

Ogden

Nepravda, příteli, například Corfu bylo vždy velice dobré.

XAVER

Dobrý večer, Jendo. Dovolím si reagovat na tu Vaší poslední větu ohledně loajalnosti zamětnanců SWG. Je mi jasné, že tady bude třeba plno mínusů od místních odborníků letectví a komentáře typu, že tohle napsal někdo z vedení a takové ty klasické řeči , ale záleží na každém jedinci, jak si to přebere v hlavě. Proč vlastně tedy reaguji? Jsem jedním z těch XXXXX loajálních zaměstnanců , který pracuje na jednom nejmenováném úseku. Po vystudování potřebného vzdělání jsem nastoupil do SWG jako člověk, který měl nějaké tušení o letectví ( ze studií ) , ale v tom prostředí nikdy nepracoval. Tato… Číst vice »

Javert

Nechápu místní srovnávání s „národními“ ČSA/SW. Ti ruší linky identicky, a navíc mají výrazná zpoždění s vracením peněz za rušené lety. Nejpodstatnější je, že jsou teď v režimu ochrany před věřiteli, což jakéhokoliv potenciálního klienta by mělo děsit, protože to je prostě krok od propasti. Nehodnotím, kdo/jak/jestli si za to může – jen nesouhlasím s glorifikací ČSA/QS jen protože právě teď lety zrušil Ryan…

Jája

Nejpravděpodobnější scénář je ten, že na konci února vláda schválí další výjimku z výjimek a moratorium SW opět prodlouží. Pak se zase bude čekat na kompenzaci ztrát od Boeingu…. a pak už se budou blížit volby a to se sakra nehodí bankrot monopolního českého dopravce.

Jimbo Jones

Krach ČSA jako „síťového“ dopravce nás čeká tak jako tak, zůstane maximálně v charterových službách. Je jen otázka, jak dlouho ho budou politici držet „na kapačkách“, ale jednou to praskne. To vůbec nesouvisí s koronavirem, protože ta firma měla problémy už předtím. A že zrovna dneska škrtal v letovém řádu Ryanair? Za týden dva to bude dělat většina firem v Evropě, protože to léto asi ještě nebude úplně OK.

JIŘÍ

Ono kdoví, kolik rotací týdně na lince BRQ – STN nakonec na jaře a v létě bude. V rezervačním systému má Ryan od konce března (začátku letního letového řádu) pořád jednu rotaci denně, ale pochybuju, že to neprořídne…

Jája

Teď bude zajímavé sledovat reakci Wizzairu. Pokud tedy Prahu všichni neodepsali jako semeniště koronaviru bez naděje na zlepšení.

Bob

Wizz také ruší, jen autor článku si toho nevšiml.

Liboros

No ale důležitější je nabídka Ryanu z Brna

Mata

jako proč?

Liboros

N Ryanair tradičně podporuje a využívá levnější huby regionálního/menšího významu, dá se tedy čekat že v krizové době nebude využívat hlavní české letiště a využije možností regionálních letišť, kde bude mí „volné ruce“

Mata

Že u nás seškrtal 10 linek hned neznamená že začne bázovat v Brně, naopak podle mě tam zruší i tu svojí jedinou linku

Petr

Ryanair nikoho nepodporuje, naopak očekává, že na malých letištích si může říct o výpalné alias dotace. Otázka je, nakolik budou regionální papaláši ochotni v hubených letech utrácet za životaneschopné linky z PED, BRQ nebo OSR jako tomu bylo do roku 2020.

JIŘÍ

Pro nás Brňáky prostě důležitá je, to je logické.

Ambry

myslíte, že když ruší Prahu, tak to přesune do Brna? Asi ne, i ten Londýn je velký otazník…

Liboros

No právě, jestli zaříznou Londýn tak to je v čudu… předražená konkurenční Ukrajina Letiště Brno nevytrhne…

JIŘÍ

Zas tak předražená se mě nezdá. Vám jo? Jinak máte pravdu, ale aspoň něco.

poletucha15

RYR ma asi moc penez, ze maze svoje ziskovy linky z prahy. 🙂

Janko

Jak je znamo tak RYR nevytvari zisk prodejem letenek ale doplnkovych sluzeb a tim, ze tlaci provozovatele letist a handlingovych sluzeb do extremne nizkych cen a nevyhodnych smluv. Pripadne cerpanim dotaci. S litanim a letectvim nema takove chovani spolecne absolutne nic !

poletucha15

coz jsem tu od zacatku psal kazdymu, kdo tu utocil na SW a vychvaloval RYR, tohle byla samozrejme cista ironie.

Ja jen ze tem lidem, co tu psali jak si to RYR v pohode rozlita narozdil od krachujiciho SW, tohle musi trochu ubrat vitr z plachet.

Petr Noworyta

Ale on to tady Ryanair v pohode ve velkem rozlita. Nebo co myslite ze se stane az TVS/CSA skonci moratorium a veritele je obratem poslou do insolvence? To do Prahy podle Vas nebude nikdo litat? Nikdo nezaplni tu obrovskou diru na charterovem trhu?

kulhán

Jj mnoho lidí neví, že cena letenky je až to poslední na čem Ryan vydělává.
Že třeba po 5ti letech prodával letadla za víc než je koupil.
I na blbé šňůrce k ID je nějaká reklama. Cestující má před sebou reklamu. atd…

Jiří Kocurek

Zrovna prodej letadel je poslední věc, která by se mu dala vyčítat.

Apex

Z čeho soudíte, že jde o ziskové linky? Kdyby byly ziskové, tak je neruší. V tomto je RYR opravdu dobrý a důsledný.

Stony

Ja myslim ze je zbytecne ted delat nejake soudy, jak to bude vypadat v lete. Ta situace se jeste tolikrat zmeni…..

Svědek Romanův

Je to ten samý Ryan, co chtěl uzurpovat linky Smartwings? Ale ale ale…. no jo, Praha pro ně prostě není. Je to vyloženě vesnická společnost, měli by se vrátit do Pardubic a lítat na 300km vzdálený předměstí velkoměst a opravdové destinace nechat osvědčené české letecké společnosti… Good bye, really Leary.

Janko

Trefne !

Denisa ze Slunečné

Ta Barcelona tam v létě mohla být.

PetrV

Kde jsou místní „odborníci“, co mohutně argumentovali, že Ryanair je pro PRG spása a není třeba žádného „národního“ dopravce. Ač samozřejmě nelze s mnohým okolo OK/QS souhlasit, tak pro provoz a ceny letenek z PRG, by jejich konec rozhodně velká ztráta byla. To ví každý, kdo se v leteckém obchodě pohybuje. Proto emoce stranou – nemusím mít všechny rád, ale nesmí mi to zatemnit mysl. V BUD to trvalo mnoho let, než se Malév podařilo zcela nahradit.

Jimbo Jones

Kolik těch linek bude mít v létě ČSA(D)?

Peetrs

To je ta aerolinka, co to mela v CR vsechno zachranit po krachu CSA a Smatwings ?

kulhán

Však se neboj, nikdo nebude vozit vítr, ani SW.
Až bude koho vozit, tak se pak teprve ukáže.

Viki

Jakmile se ukáže potenciál, tak to tady Wizz a Ryan vyzobou jako slunečnici.
A ty blbouni od SW jestli budou ještě fungovat půjdou zase plakat k Zemanovi a Blbišovi.

Martin

A doteď se ten potenciál neukázal?

Viki

Ne, nebo se snad muze bezproblemově cestovat nebo plánovat? Ani jedno.

Jiří Kocurek

Mám nápad! Podmíníme výjezdní doložku zakoupením letenky u ČSA/SW.

Janko

Myslim si , ze to znaci pouze jedine. Letosni sezona se od te v roce 2020 lisit moc nebude.

Jimbo Jones

No, vloni v létě nás ještě občas pustili někam ven. Letos to Babišův chaos dopracuje do hranic zašpérovaných nikoli náma proti cizincům, ale naopak se všichni zavřou před vysoce rizikovými Čechy…

Jirka

Chorvatsko bude. Budou volby a pokud by češi přišli o Chorvatsko, tak by to Babišovi spočítali. Navíc v létě už budeme promoření.

Bob

promořenost je nesmysl, teď už spousta lidí má kovida podruhé

MaT

Spousta? Zatím bylo zaznamenáno 56 případů:

http://szu.cz/v-cr-bylo-doposud-potvrzeno-pres-padesat-opakovanych-infekci

Nebo máte nějaký lepší zdroj?

Samo

Ak vláda rozovoľní tak ako minulé leto, ľudia prídu (vrátane mňa, v lete som bol v Prahe 6 týždňov, teraz už štvrť roka vo Švédsku a pôjdem kamkoľvek kde sa bude žiť čo najnormálnejší život).

Hlavný dôvod necestovať do ČR (a teda pre súvisiaci kolaps leteckej dopravy) sú drakonické opatrenia vlády.

JIŘÍ

Všude jsou opatření, mnohde ještě přísnější než u nás. Takže klid, ono to není vůbec tak černobílé, plácají se v tom všude na světě. A to nejsem volič AB.

Jiří Kocurek

Ve Vídni chtějí stávkovat tím, že otevřou restaurace. Hosté ale nebudou vpuštěni dovnitř, ani obsluhováni. Jen v oknech bude svíčka.

https://www.thelocal.at/20210118/150-vienna-bars-open-to-protest-austrias-coronavirus-lockdown

Jiří Kocurek

Nemalujte čerta na zeď. Neví se, jaká bude situace na konci března. Natož v červenci.

Mata

Už je tu nechci, jsou to jen podvodnické sv**ě

Janko

Ja je taky nemusim. Velice agresivni spolecnost. Komfort nula, skryte poplatky, casto meni letak, dle AVheraldu tech pruseru taky nemaji malo , atd

kulhán

Ano, nemají málo přestupků, ale proto že operovali skoro 500 letadel a denně udělali tím pádem okolo 2500 letů.

Mata

Oni mají hodně přestupků i v průměru na jeden let

Petr

To, že si nechávají letadla servisovat u pasáčků koz, kdesi v Jordánsku je ukázka, kam až jsou schopní zajít, aby ušetřili pár euro.

procvi

V čem se ta agresivita projevuje? Já tam osobně moc rozdíl třeba oproti Smartwings nevidím. B737-800 mají obě společnosti se stejnou sedačkovou kapacitou.

Roman

No když tak koukám na AVH tak bych neřekl, že mají „nemálo průserů“. Pokud z toho vyřadím události způsobné vnějšími vlivy (chyba ATC, bird strike atd.) tak je míra incidentů na počet uskutečněných letů a velikost v flotily v naprostém průměru. Dokonce bych řekl i podprůměru.

Lukáš

Pokud si pečlivě prostudujete na co máte v rámci vaší rezervace nárok, jako je počet zavazadel, či nutnost se předem odbavit tak vás skryté poplatky nemohou překvapit, pokud však letenku kupujete na webu FR. Pokud ale letenku koupíte prostřednictvím on-line portálů jako kiwi, expedia, gotogate a jiných podobných expertů, kteří z vás jen vytáhnou peníze a informace vám nedají žádné nebo velmi zkreslené tak se v tomto případě nemůžete divit…

Ambi

Já doufám, že přece jenom začne létat z Ostravy na STN, i když ne od začátku letního řádu ale později.

JIŘÍ

Zapomeňte.

MaraSourak

Barcelona a recke ostrovy s Paphosem me moc mrzi…

VíKo

Doufám, že to není definitivní rozhodnutí…

Greta

Definitivní to není, v březnu zruší i zbytek.

VíKo

:)) jj. A necha svou flotilu na zemi. 🙂 leto z pohledu epidemie bude úplně jinde. Takže nebe nechají WizzAiru??? To je dost proti predstavam šéfa Ryanu.

Apex

Pro zajímavost, aktuálně provozují jen asi 6-10 % flotily….

Caracas

Myslel jsem si, že ta Barcelona je z Prahy jednou z jejich nejvytíženějších linek..

Apex

Vytížená neznamená profitabilní… A pokud to nevydělává, tak to bez milosti ruší. Otázka je, zda to trošku neukazuje na fakt, že v přímé konkurenci a za srovnatelných nákladových podmínek (poplatky na letištích) je jejich pozice mnohem slabší, než se snaží prezentovat. Naučili lidi, že se dá létat na pár €, ale v okamžiku, kdy jsou ceny srovnatelné a nemohou využít polštáře nižších nákladů, tak to přestává fungovat.

Jakub P

No ono létat za pár € jde i na tom vrcholu poptávky jen tehdy, když na to lidi kolem, které to nezajímá, těm létáníchtivým hodně € přitlačí na sanaci škod, dotování ztrátových regionálních letišť a podobně…

Vilém Baczko

A co říkáte na situaci v Bratislavě? Scénář insolvence není úplně nereálný, nebo jste stále optimista?

Apex

Pokud jde o Řecko, tam asi bude jiný problém, než je poptávka. Řecké destinace ruší z více letišť, vypadá to spíše na to, že jim v Řecku přitáhli šrouby a už je nebaví je dotovat…

Bob

Paphos lze nahradit Larnakou s Wizzem, tam ke zrušení zatím nedošlo.

MaraSourak

Paphos ano, ale pro ten zbytek aby clovek zase jel do DE/AT, nebo koupil Korfu s LH za 3,5