Ryanair převzal první 737-8200. O jménu MAX nemluví, cestujícím umožní letět jiným strojem
Boeingy 737-8200 v barvách aerolinek skupiny Ryanair Holdings. Foto: Ryanair
Ryanair letadlo obsadí osmi cestujícími navíc oproti běžnému modelu 737 MAX 8.
Nikoliv jedny dveře, ale jeden pár dveří navíc 😉
Díky za mínusy 😀 seriously, úroveň diskuzí za chvíli bude konkurovat i fake news webům..
Odmítat letět s Maxem bude zanedbatelné procento cestujících a i to bude, pokud bude
další provoz bez další fatální nehody, postupně klesat. O tom, že by čeští koupáci
vlézt do Maxu SW odmítli (už jich je v provozu šest), nejsou žádné zprávy. Možná
by někdo ze zákulisí letiště měl nějakou vtipnou historku:-)
Tak klasika je: A nepoletíme tím Maxem co padá ha ha ha?
I když snad každý 10 koupák se při odbavení nebo při nastupu zeptá jestli nespadneme ať letí cokoliv. 🙂
Tento typicky český humor jsem vždy „miloval“ a zůstalo mi to do teď.
Tak jistě, kdo by se netvářil, že to letadlo dostatečně miluje, tomu dá sedačka elektrickej šok.
22 milionů dolarů za kus? To je za pusu. Pro Ryanair jackpot, řekl bych.
Hlavně vzhledem k situaci měl Ryanair určitě výrazně nižší cenu než je ta katalogová. A ještě obzvlášť u tak velké objednávky
kde vidíte 22 milionu za kus?
je tam cena 22 miliard dolarů za 75 letadel … coz je 300 mega dolarů za letadlo. to zcela odpovídá.
To zcela neodpovídá, 300mega dolarů za kus je cca 6,5 miliardy Kč za letadlo, přesně tolik je katalogová cena nového Airbusu A350-900, ta katalogová cena 22 miliard dolarů je za kompletní objednávku 210 letadel B737-8200 neboli 737MAX 😉
Vida, jsem pak už neměl čas se tím zabývat, ale přišlo mi, že těch 300mega je na 737 nějak moc, že byt o měla být zhruba třetina. A to jsem to sám také tak přepsal. 🙂
jo vidite 😀 pouzil jsem divoky prepocet … 🙂
holt, vedro 🙂
dik
Miliard, ne milionů, nula sem nula tam. 🙂 A ne za kus ale za 75.
To se dá vcelku pochopit, přecijen, plno lidí, kteří letectví nerozumí a uslyší, že letí verzí MAX, tak si to bude spojovat jen s tím, že to bylo to letadlo s problémy a na důvěře to nepřidá, i přestože je vše už recertifikované…
žádné „plno“ lidí prakticky neexistuje… lidem je to v podstatě jedno, jediný, kdo to řeší, jsou aero-šotouši.
Jedno je to lidem, kteří létají pravidelně a je to pro ně stejné jako jízda autobusem. Na dovolenou nebo čas od času Ha rodinou většinou létají lidé, kteří mají z větší části respekt z leteckého prostředí (přetlakovaná trubka, která díky magii letí někde ve 12km, pod nohama mraky a každé “zhoupnutí” automaticky znamená, že to zachvilku to éro nevydrží). Vzhledem k medializaci co vše je na MAXovi špatně, jim určitě na klidu, že v tom právě teď sedí, nepřidá… Osobně mně to je jedno, já bych se naopak v MAXovi klidně rád svezl, ale chápu, že zrovna Ryan, který chce… Číst vice »
Precenujete technicke schopnosti lidi. Zeptejte se nahodnych lidi na ulici, jaky je tlak ve 12 km. Vetsina si bude mysle, ze stejny jako na zemi, pak mozna rekne, ze zadny a zlomek rekne, ze mensi, nez na zemi. A kdyz jim reknete, ze poleti ve vysce 12 km, tak je vydesite k smrti. Asi tak, jako lidem nevadi plavat ve vode s hloubkou 3 m, ale kdyz jim reknete, ze je pod nima 10 m, tak zacnou panikarit a topit se.
To, že je za tím oknem -50 °C taky lidi nevěří. V létě třeba nad Řeckem, to je přece blbost? 🙂
Někteří si dokonce často stěžují, že ta klimatizace moc chladí. Neuvědomují si, že za okny a tenkou duralovou slupkou je mráz, jaký si člověk neumí ani představit a topení jede na plné koule, ač před půl hodinou stáli na rozpáleném betonu. 🙂
Drtivá většina lidí ale absolutně netuší, jakým typem letí. Ignorují to při rezervaci, ignorují to na palubě.
nevěř tomu.
těm lidem, co jednou za rok letí na dovolenou, tem je to naprosto jedno. ti proste leti, obcas udelaji vtip „a nespadnem“ .. a dal to naprosto neřeší.
Ty šotouše si nechte k mašinkám. U letadel dycky SPOTTER.
Ne. 😛
Spotter je přece něco úplně jiného. Ten výraz, po kterém pátráte, je v angličtině „avgeek“.
Ne po tomto výrazu opravdu pátrat nemusím, spotting provozuji už pár let a spotter je i oficiálně používaný výraz pokud se bavíme o focení. U nas i v zahraničí. Avgeek dejme tomu ale to je velmi obsáhlé.. A pojem letecký šotouš je hovadina kterou opravdu může napsat jen šotouš co o letectví neví zhola nic.
pobavil jsi 🙂
no … ja totiz do kazegorie šotouš radim nejen ty, co vlscky foti, ale i obecne fandy vlacku, kteri je sice nefoti, ale mqji k nim vztah (takovy ten typ lidi, co je schopen vyrazit na okruzni cestu kolem republiky a chtit ji stihnout do 12 hodin apod)
spotter je clovek, ktery letadla foti. ale toho jsem na mysli nemel. a vyraz avgeek je mnohem blize tomu, co jsem mel na mysli.
takze se uklidnete
Ja bych se nebal, ze to bude vetsinu populace zajimat. Pro 3/4 lidi je to, cim leti, jen letadlo. Asi jako kdyz se zeptas nekoho jakym jel autobusem. Odpovi ze „starou Karosou“, nebo „necim novym“.
To je jen momentální stav mysli některých lidí. Ono samo o sobě jen to označení 737 za tu jeho historii by těm lidem muselo nahnat husí kůži. A pak se z ní stalo jedno z nejbezpečnějších letadel.
Ty livery jsou fakt šílené. Z celé skupiny má nejpovedenější livery Lauda .. a ten půjde postupně ke dnu a Airbusy z flotily.
Co jsou ty livery?
Takovy ty omalovanky na letadle.
Livrej. 🙂
Aneb uniforma lokaje a služebnictva. 🙂